sveigis Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden @Rune-K og @mr.pingu .. Jeg satte nå morgenkaffe i halsen når jeg åpner Bimmers 😊😩😩 Her orker jeg ikke kommentere for nå er dette så langt forbi min komfort side at jeg blir matt 😅. Det sagt så er jeg sjeleglad jeg har sånne som dere som kan ting og vil hjelpe .(Det skal jeg aldri glemme ).Så ikke vær redd for pumpe tråden min med både gamle skjemaer og ideer . Jeg har forsket litt i det skjulte jeg og selv om det jeg fant er gammelt nytt. mr.pingu reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Da dere underets tid ..: Nå har jeg fått fikset ting her utrolig ikke sant ? Jeg var søvnløs og forbannet i natt og gikk inn i en sånn slags e30 modus som jeg hadde på slutten på den .😩 Stod opp 02 i natt ,begynte på nytt med ALT Rune hadde sendt og tenkte hva har jeg gått glipp av her … Så gjorde jeg noe som jeg aldri gjør nemlig bruke AI . Begynte forsiktig med klassiske no low beam bmw e28 ,etterhvert så fikk man sviskene som jeg visste ,men så begynte jeg med å avansere spørsmålene og da tok det av …😅 Jeg forklarte hva jeg gjorde og den svarte at hvis at sånn og sånn . Etterhvert var man der at man måtte se etter en gul og hvit ledning nede ved rattstammen da denne gikk opp til lyshendel . Når jeg koplet grønnledning oppe ved bryter sammen med gul/ hvit på samme plass så skulle der være strøm nede ved samme ledning ved lyshendel og det var der . Da skulle jeg ta en ledning og kople på her : og opp på den ledningen som er gul og hvit ,da skulle der være strøm og lys . Gikk frem men turte ikke se på lys men sjekket sikringene : Kan jeg si halleluja ? Og kan jeg fortsette med og si yes endelig ?: Tok nå og koplet bort den ledningstumpen som ble brukt oppe ved bryter for nå skulle alt virke på bryter og se her : Tåkelys bak : Så hva har skjedd ? Er nok et brudd en vei så det jeg gjorde nå var og lage en ledning som er meget lett og reversere og koplet meg på . Igang med laging av ledning ,koplinger osv . Dobbeltsjekke en siste gang: Så legge alt fint på plass : Blir fort rot : Men nå er det som det skal : Det gøye nå er at jeg har kjørelys som på den første e28en . Når jeg slår på tenning så kommer park og tåkelys på ,to hakk opp da vanlige nærlys . Så ja nå fungerer det som det skal og jeg er superhappy . Så kan jeg heller fin tenke på hvorfor der ikke kom strøm på gul ledning en gang senere dvs en gang jeg er østover i Østfold eller Vestfold 😊😊😎. Igjen en lykkelig sørlending ! Og tenk jeg fikk det til selv dvs nesten ,hadde det ikke vært for både @Rune-K , @mr.pingu og flere her så hadde ting vært komplisert . Snakket med en nå som sa der var flere relé som styrte dette under der jeg holdt på og da sa jeg at det tar jeg rennefart og driter i!,🤬😅 Møkklei og nå er det fikset for nå . mr.pingu, eivi91, DrSakke og 2 andre reagerte på dette 4 1
mr.pingu Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 5 hours ago, sveigis said: @Rune-K og @mr.pingu .. Jeg satte nå morgenkaffe i halsen når jeg åpner Bimmers 😊😩😩 Her orker jeg ikke kommentere for nå er dette så langt forbi min komfort side at jeg blir matt 😅. Det sagt så er jeg sjeleglad jeg har sånne som dere som kan ting og vil hjelpe .(Det skal jeg aldri glemme ).Så ikke vær redd for pumpe tråden min med både gamle skjemaer og ideer . Jeg har forsket litt i det skjulte jeg og selv om det jeg fant er gammelt nytt. Ta det med ro, vi har deg Hvilken år er din bil og er den norsk solgt? Bare norske og svenske norske versjon har 2 forskjellige "strømløp" ( mer direkte oversettelse fra tyske ordet "strömlauf") 11 hours ago, Rune-K said: Skjønner hva du mener, er litt og sette seg inn i der ja. håper jeg slipper å bruke de men man vet aldri. Jeg har sett slike skjemaer før men det må være nærmere 30 år siden den gangen jeg hadde en 82 modell 525i. Da spurte jeg min lokale forhandler om han hadde skjemaer og da fikk jeg kopi av de der. De går ann og skjønne men de må nesten skrives ut på papir. De er omtrent som de amerikanske bare litt mere sammentrykt. En kompis fra Nederland har en E12 og da var dette arket brettet som en kart, om man la det ut tok det nesten hele panseret Tror på den var det ikke skilt mellom "Allgemeine Fahrzeugelektrik" Fra E28 har jeg bare digitalt. Unansett, jeg ryddet litt opp i det. Så det gikk litt tap av oppløsning på bildene i forrige post. LL = Linkslenker - Venstre styrte biler S = Schweden A = Stor en het. B = Strøm til ikke-strøm dings eller omvendt C = Kondensator D = MinneF = Sikring G = Strømkilde H = Melding-apparat som kontroll-lampe K = Rele L = Induksjon (Induktor) M = Motor N = Forsterker / ECU P = Sensor / Målerapparat R = Motstand (Resitor) S = Bryter / Velger W = Overgansvei - Strømfordeler X = Kontakt Y = Elektrisk - Mekaniske dingser E14 E15 - Nærlys E16 E17 - Fjernlys E18 E19 - Tåkelys fram K8 - Størmfordelings rele K3 - Kjørelys rele K4 - Fjernlys rele K5 - Tåkelys rele K7.1 - Lamp Check Control rele S5.1 - Instrumentlys S5.2 - Stand-lys uten skiltlys S5.3 - Kjørelys S6.1 Parklys-bryter S6.2 Fjernlys-bryter S7.1 Tåkelys bak bryter Mens jeg holder på skrive dette kommer glad nyhetene rullende inn her. Så jeg avslutter den her foreløpig. 3 minutes ago, sveigis said: Så ja nå fungerer det som det skal og jeg er superhappy . sveigis og Rune-K reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 22 minutter siden, mr.pingu skrev: Hvilken år er din bil og er den norsk solgt? Bilen min er ny i Norge ja i 1986 😊. Eller er jeg ydmyk her når jeg ser hva du deler mtp dette med ledningsnett og ekspertise . Dette er gull verdt og takk . For jeg må nok faktisk finne ut hvorfor den mangler litt power supply der jeg måtte lage til strøm 😊. Da er det kjekt og ha sånt som dette som du deler ikke minst ,en som kan det . mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 50 minutes ago, sveigis said: Bilen min er ny i Norge ja i 1986 😊. Eller er jeg ydmyk her når jeg ser hva du deler mtp dette med ledningsnett og ekspertise . Dette er gull verdt og takk . For jeg må nok faktisk finne ut hvorfor den mangler litt power supply der jeg måtte lage til strøm 😊. Da er det kjekt og ha sånt som dette som du deler ikke minst ,en som kan det . Ja så da er det bare 1.3b og 14.5 du må forholde deg til når det gjelder nærlys og kjørelys. Bare hyggelig altså Lykke til med finne hvorfor du mangler strøm der det skal men tipper det er ett sted på gul/hvit ledning om jeg har skjønt din siste innleg riktig. Grøn er hvertfall Terminal 15* (Klemme på Tysk) som går til S5.3 = Kjørelysbrytter, blir gul/hvit går gjennom X7-stikk for å så til spaken (S6) som rent gul. Men den gul/hvit fra lysbrytteren (S5) splitter seg og går også til nærlys rele. *KL15 = Tenning på sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå