sveigis Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Gårsdagens langtur og «Saved by the bell e34en». Som sagt ble en langtur igår for et evnt e34 kjøp som en kamerat ville ha . Destinasjon var langt inni skogen i nærheten av Kongsvinger .😊 Vel min bil parkert ved Biltilsynet : Så avgårde med Toyota Pro ace og henger retning Kongsvinger . Nå r man reiser tidlig en lørdag har man jo hele veien for seg selv omtrent og turen gikk fint .😊 Kompisen min var jo veldig spent da han alltid har likt e34 og jeg sa gang på gang at ikke forvent deg en 2020 modell fem serie ,da blir du skuffet.😅 Etterhvert så var vi der vi skulle og jeg må jo selv si at jeg var spent . Husk at vi nå hadde kjørt 35 mil for en bil som kanskje var møkk. En særs hyggelig selger kom ut lukket opp porten og der stod den . Altså en Grønn e34 som hadde stått siden 2012 og som ikke gikk hverken frem eller tilbake 😊 Jeg hadde tatt med jekk og bukker og fikk fritt spillerom av selger . Kompisen min var nysgjerrig og spurte mens jeg gikk gjennom alt på bilen ,men svarte ikke . Ba han starte bil og igjen M50 lyden er en nytelse ❤️❤️.Deilig svev. Etter jeg hadde gått gjennom alt så jeg bare : -Er det e34 prosjekt du skal ha så er det denne du skal kjøpe ! Foruten lagringsrust under og bremserør som kanskje bør byttes så var bilen plettfri under og langs kanaler . Til og med hele jekkfester som ikke var bøyd og iferd med å gi etter . Denne har bært preg av å ha hatt voksne eier frem til siste mann som kjøpte den og parkerte den i 2012. For her var det som tatt ut av fabrikk i bagasjerom og inni . Dvs denne er jo beige som min men forrige eier hadde jo da kastet beige stoler og satt i sorte ,men alt dette skal reverseres og IKKE bytte til sort resten . Første e34 jeg har sett med 100% strøkent tak inni som ikke har sluppet . Da siste eier kjøpte den monterte han da Rieger front og det samme bak som selvsagt ikke ser ut . Likevel bortsett fra dette så var bilen så hel for bulker og rust at denne skal ikke ta lang tid å få fin , Så det ble handel : På med den : Klar for avreise: Dette var gøy .😊 Og det ikke lang tid før det ble forbedring . Første vask på mange år og uten dritten foran : Uten bak : En soleklar forbedring 🥳🥳. Planen videre : Fikse girkassen (Finne ut feilen og tror jeg vet ) Bremser skal gåes gjennom Nye fangere originale i bilens farge monteres . Han er veldig lysten på style 32 og når bil er ferdig så bør den bli sånn: Så ja dere denne er nå saved by the bell og skal få sin tid tilbake på veien igjen som original e34 igjen . Vakkert ikke sant?😊🙌 Jeg skal gjøre alt som står i min makt for hjelpe så mye jeg kan ,men har gitt han litt enkle oppgaver han kan gjøre . For jeg har min egen e34 og en Opel som må prioriteres denne uken ,😊 Men dette var morro og jeg gleder meg på min kamerats vegne. Nå ville han og på treff fremover . Ampera, mr.pingu, Slavearbeider'n og 3 andre reagerte på dette 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå