Gå til innhold

99 530d Tungstartet ved varm motor, etter verksted besøk!


Nils Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Tror det skal være ganske greit, så lenge de ikke sitter fast.

Tar av dekselet opp på motoren, skrur av røra til dysene (DISSE SKAL BYTTES ETTER OG HA VÆRT LØST!!!), løse skruene som holder dysa og ta den opp.
Sånn røfflig forklart. Har ikke gjort det selv, men de ligger jo under dekselet der en plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar av dekselet opp på motoren, skrur av røra til dysene (DISSE SKAL BYTTES ETTER OG HA VÆRT LØST!!!), løse skruene som holder dysa og ta den opp.

 

 

Hvorfor skulle man behøve å bytte disse rørene? De tetter godt så lenge de konede endene er i god stand. Jeg har ikke tenkt på å bytte rør når jeg har byttet dyser, men dersom noen har en god forklaring så er jeg lutter øre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle man behøve å bytte disse rørene? De tetter godt så lenge de konede endene er i god stand. Jeg har ikke tenkt på å bytte rør når jeg har byttet dyser, men dersom noen har en god forklaring så er jeg lutter øre :)

Jeg siterer TRF i dieseltråden;

 

På høytrykksida.

På forkammer dieslene, kan du løsne ene dyserøret (ikke skru mutteren helt av) for å sjekke at det kommer diesel.

På CR motorene kan du ikke gjøre det. En gang til, IKKE.

 

Men når jeg tenker meg om, så kan det være pga at det er så høyt trykk at spruten står i alle retninger, og det er jo ganske logisk.. :P Men jeg ville bytta uansett, for og være helt sikker. :)

Husk det er snakk om over 1000 bars trykk her, da skal det ikke mye til før det ikke blir tett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil helst tro at det er noe slikt. Kan ikke helt forestille meg at rørene er "engangsmontering". Har iallefall ikke sett en slik patent i mine dager med pneumatikk og hydraulikk som ikke kan monteres på nytt. Det ble tett hos meg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står foresten i TIS også at dem skal byttes, om jeg ikke misforstår. :) Men det blir nok sikkert tett uansett. :)

 

 

 Important!
Risk of injector breakage! Observe tightening torque
13 53 8AZ
without fail.
 

1. Replace pressure lines.
 

2. Hand-tighten all union nuts on pressure lines.
 

3. Tighten down union nuts on injectors to specified torque.
 

4. Tighten down union nuts on pressure accumulator and on
H.P. pump.
 

5. Check all components of common rail system for leaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...