Otis Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Den eller de som slipper ut vesentlig mer er dårlig. Tror det er endel slingringsmonn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Der har du det ja. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet Mai 11, 2014 Share Skrevet Mai 11, 2014 Da var det dyse 4 og 6 som var dårlige til meg. Noen med erfaring å bytte disse? Mye arbeid? Problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Tror det skal være ganske greit, så lenge de ikke sitter fast. Tar av dekselet opp på motoren, skrur av røra til dysene (DISSE SKAL BYTTES ETTER OG HA VÆRT LØST!!!), løse skruene som holder dysa og ta den opp.Sånn røfflig forklart. Har ikke gjort det selv, men de ligger jo under dekselet der en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Hvilke rør skal byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Fra railen til dysa.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Returslanger også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 De må vel ikke byttes, men bruker vel kanskje og være dårlige? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Tar av dekselet opp på motoren, skrur av røra til dysene (DISSE SKAL BYTTES ETTER OG HA VÆRT LØST!!!), løse skruene som holder dysa og ta den opp. Hvorfor skulle man behøve å bytte disse rørene? De tetter godt så lenge de konede endene er i god stand. Jeg har ikke tenkt på å bytte rør når jeg har byttet dyser, men dersom noen har en god forklaring så er jeg lutter øre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Hvorfor skulle man behøve å bytte disse rørene? De tetter godt så lenge de konede endene er i god stand. Jeg har ikke tenkt på å bytte rør når jeg har byttet dyser, men dersom noen har en god forklaring så er jeg lutter øre Jeg siterer TRF i dieseltråden; På høytrykksida. På forkammer dieslene, kan du løsne ene dyserøret (ikke skru mutteren helt av) for å sjekke at det kommer diesel. På CR motorene kan du ikke gjøre det. En gang til, IKKE. Men når jeg tenker meg om, så kan det være pga at det er så høyt trykk at spruten står i alle retninger, og det er jo ganske logisk.. Men jeg ville bytta uansett, for og være helt sikker. Husk det er snakk om over 1000 bars trykk her, da skal det ikke mye til før det ikke blir tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Ja jeg vil helst tro at det er noe slikt. Kan ikke helt forestille meg at rørene er "engangsmontering". Har iallefall ikke sett en slik patent i mine dager med pneumatikk og hydraulikk som ikke kan monteres på nytt. Det ble tett hos meg iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Står foresten i TIS også at dem skal byttes, om jeg ikke misforstår. Men det blir nok sikkert tett uansett. Important!Risk of injector breakage! Observe tightening torque13 53 8AZwithout fail. 1. Replace pressure lines. 2. Hand-tighten all union nuts on pressure lines. 3. Tighten down union nuts on injectors to specified torque. 4. Tighten down union nuts on pressure accumulator and onH.P. pump. 5. Check all components of common rail system for leaks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Det er pga fare for at man klemmer røret ujevnt/mindre at man egentlig skal bytte dem. Jeg har dog aldri hatt problemer med det og bruker rørene igjen. Tore Diesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Noen som vet hvordan å få de ut om de sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Kan ikke si jeg har sett noe fasitsvar på det, men får ikke håpe de sitter så godt som dette da Tore Diesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå