Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen her som har biler omfattet av aksjonen om å bytte venstre luftbelg? Min tok kvelden for 3-4 uker siden, og har fått beskjed om at det kan drøye en stund før de klarer å skaffe delen (tomme på lager i Tyskland, problemer hos underleverandør). Har fått leiebil fra BMW, (1 serie, ingen xdrive). Selv om 1-serien er fin og ny, er den jo ingen fullgod erstatning for min bil. Burde jeg kreve det?

 

Andre som vet noe om dette luftbelg-problemet?

 

Min feilet helt, og ble skakk. Fikk beskjed om å komme opp til dem og parkere bilen, slik at den kunne skiftes med en gang delen kom inn men jeg måtte være obs på at det kunne ta opp til 4 uker. Dette var 14/9, så nå er det snart gått 7 uker. Bilen var norsk og omfattet av garanti, slik at jeg fikk en 320 som leiebil men lets face it, det er ikke en 528 (som jeg leverte inn)

 

Utrolig irriterende, mindre bil og har helt noia for å få noen skader på den (Det er det jo på 528 også, men da kan jeg i hvertfall velge når det skal fikses...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min feilet også helt. Kjørte fra Kongsberg til Drammen på skeive. Føltes som at bilen var helt uten dempere. Etter 5 ukers ventetid, fikk Bilia i Drammen plutselig inn delen. Siden Drammen plutselig fikk delen, regner jeg med at en reparasjon er rett rundt hjørnet for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det kun var enkelte biler som var omfattet av aksjonen. Min bil var ikke omfattet av aksjonen, og jeg måtte mase mye for å få dekket dette, til tross for at det nettopp var venstre luftbelg som hadde tatt kvelden på meg (altså den samme delen som var gjenstand for aksjon, bare ikke på min bil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike aksjoner skal jo taes eller i det minste gjøres oppmerksom på når bilen er inne til service hos merkeverksted, er det alvorlig så får man brev om tilbakekalling i posten. På A6en jeg hadde bytta de alle coliene for meg når jeg hadde bilen inne til vanlig oljeservice, da det lå en aksjon inne til denne bilen.

De som kjører importbiler og ikke bruker merkeverksted må nok følge litt mer med selv ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Begynner bli dags og bytte Mondeon diesel og heller mot BMW igjen.

Bor i Oslo så vurderer sterkt og gå over til bensin da usikkerhet ved diesel i Oslo er stor fremover.

Sett på denne, ser at den vært ute en stund på finn men synes den ser fin ut, mangler skinn men men.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=63588302&q=BMW+528&ref=fas

Er ikke så pålest på BMW lenger, er det noe utstyr denne mangler som man bør ha?

Leste noe om at de gikk fra rekke sekser til 4 sylinder i løpet av 2011 på 528, sekser er vel best?

Takk for tips og tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firern er vel like bra, om ikke raskere faktisk, i det daglige. Lyden er naturligvis mye bedre i sekseren, har sekser selv. Så veldig grei ut den bilen. Hadde nok heller gått for komfortstoler i en femmer, men ser jo fine ut de stolene der óg, og er sikkert gode å sitte i, men med litt mindre justeringsmuligheter. Men det er vel begrenset med 528'er på bruktmarkedet, så en får jo ikke alltid nøyaktig det utstyret en ønsker når en kjøper brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott bil med en motor som bare er helt herlig og klassisk BMW :) Fireren som kom i 2012 er sikkert 0,2 sek raskere og går litt mer økonomisk, men akk så kjedelig og uinspirerende å kjøre. Har kjørt 328I (samme motor) og det går veldig greit, men en stor del av permiumfølelsen er borte. Ville nok kanskje i likhet med andre her anbefale komfortseter i en F11, men bortsett ifra det så bilen veldig pen ut :)

Smart å vurdere bensin i disse tider, absolutt ikke dumt å velge en sekser bensin heller. Jeg var egentelig veldig klar selv for å kjøpe 528I med sekser da jeg skulle handle F10, men det ble 530d av tre årsaker. Jeg skulle importere ifra Tyskland og avgiften var vesentlig lavere på 530d, i såmåte gir 530d mer bang for the buck. Driftsutgifter, altså den bruker mindre og literprisen er lavere (enn så lenge) og trimme mulighetene :) Likevel angrer jeg en smule på at jeg ikke valgte 528i, den motoren er bare så forbaska riktig i en slik bil (iallfall for en hardbarka BMW entusiast som meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Begynner bli dags og bytte Mondeon diesel og heller mot BMW igjen.

Bor i Oslo så vurderer sterkt og gå over til bensin da usikkerhet ved diesel i Oslo er stor fremover.

Sett på denne, ser at den vært ute en stund på finn men synes den ser fin ut, mangler skinn men men.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=63588302&q=BMW+528&ref=fas

Er ikke så pålest på BMW lenger, er det noe utstyr denne mangler som man bør ha?

Leste noe om at de gikk fra rekke sekser til 4 sylinder i løpet av 2011 på 528, sekser er vel best?

Takk for tips og tilbakemeldinger :)

Synes denne ser veldig bra ut, så hvis du er på jakt etter bensin f11 må dette være en god kandidat. Jeg har slike seter selv og synes de er meget gode, selve seteputen synes jeg er bedre enn på komfortstolene, mens komfortstolene har flere reguleringer på ryggen.

Denne har også skikkelig M sport understell, som ikke fås med xdrive, og det begynner å bli sjeldent i disse xdrive tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...