Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare annonsere til alle dere med N57 motor at oljesvette ifra oljefilterhus er ansett som en svakhet innad i BMW systemet. Dette ble nettopp oppdaget på min bil hos Bavaria i Arendal og i følge verksmester er dette en svakhet. Det har blitt byttet filterhus på flere N57 motorer, dette gjelder for E90/91 og F30/31 også. Vil anbefale folk å se etter disse symptomene, det oppdages lettest ved å inspirere oljefilter huset i underkant eller det kan oppdages som svette under motoren, på traversen og rundt luka inn til oljetappe skruen.

Dette er derimot helt ufarlig da det er forsvinnende små mengder olje som kommer ut, jeg ble rådet av Bavaria til å vente med å bytte dette til neste service. Prisen på deler og jobb beløper seg til rundt 6200 kr hos Bavaria, de har hatt suksess med å bare bytte pakkningen i huset men det er ingen garanti for at ikke svetten kommer tilbake. Så de av dere som fortsatt har garanti igjen på bilen bør sjekke dette opp snarest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare annonsere til alle dere med N57 motor at oljesvette ifra oljefilterhus er ansett som en svakhet innad i BMW systemet. Dette ble nettopp oppdaget på min bil hos Bavaria i Arendal og i følge verksmester er dette en svakhet. Det har blitt byttet filterhus på flere N57 motorer, dette gjelder for E90/91 og F30/31 også. Vil anbefale folk å se etter disse symptomene, det oppdages lettest ved å inspirere oljefilter huset i underkant eller det kan oppdages som svette under motoren, på traversen og rundt luka inn til oljetappe skruen.

Dette er derimot helt ufarlig da det er forsvinnende små mengder olje som kommer ut, jeg ble rådet av Bavaria til å vente med å bytte dette til neste service. Prisen på deler og jobb beløper seg til rundt 6200 kr hos Bavaria, de har hatt suksess med å bare bytte pakkningen i huset men det er ingen garanti for at ikke svetten kommer tilbake. Så de av dere som fortsatt har garanti igjen på bilen bør sjekke dette opp snarest :)

Har også hørt at flere har byttet varmeveksleren på N57, da ved oljetemp som går opp og ned. Dette bytter BMW kostnadsfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

http://www.finn.no/62859372

Noen som kan komme med en uttalelse på denne? Vet den ikke har M-pakke, men ellers synes jeg den har det jeg trenger. Har sett bort fra webasto også da det ikke er mange med både det og hengerfeste innenfor budsjett. Ut fra utstyrslisten så virker det som den mangler combox, men spørsmålet er om det er mye som skal til for montering av det?

Fruen er med på F11 (endelig) så er litt gira på bytte av bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/62859372

Noen som kan komme med en uttalelse på denne? Vet den ikke har M-pakke, men ellers synes jeg den har det jeg trenger. Har sett bort fra webasto også da det ikke er mange med både det og hengerfeste innenfor budsjett. Ut fra utstyrslisten så virker det som den mangler combox, men spørsmålet er om det er mye som skal til for montering av det?

Fruen er med på F11 (endelig) så er litt gira på bytte av bil!

 

Jeg synes den så veldig bra ut. Men jeg ville valgt Webasto over hengerfeste. Hengerfeste er mye billigere å få ettermontert enn webasto. Webasto er også veldig deilig å ha på vinteren, spesielt i forhold til Defa hvor man må ha strømkontakt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den så veldig bra ut. Men jeg ville valgt Webasto over hengerfeste. Hengerfeste er mye billigere å få ettermontert enn webasto. Webasto er også veldig deilig å ha på vinteren, spesielt i forhold til Defa hvor man må ha strømkontakt. :)

Skjønner den. Grunnen til det er vel at vi iløpet av få år planlegger flytting og da med tilhørende garasje. Da skal den få stå tørt og varmt året rundt. Hva tenker du rundt anlegget i bilen? Klarer ikke og finne at denne har combox, men kan du se hvilke muligheter jeg har? Ifht tilkobling av media, Bluetooth osv?

Takk for at du tar deg tid til og titte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/62859372

Noen som kan komme med en uttalelse på denne? Vet den ikke har M-pakke, men ellers synes jeg den har det jeg trenger. Har sett bort fra webasto også da det ikke er mange med både det og hengerfeste innenfor budsjett. Ut fra utstyrslisten så virker det som den mangler combox, men spørsmålet er om det er mye som skal til for montering av det?

Fruen er med på F11 (endelig) så er litt gira på bytte av bil!

Ser iallfall fin ut, selv uten M-pakke.

Har du tenkt på hvilken understell du vil ha? Ser denne er xDrive uten EDC, så den er ganske så myk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den så grei ut, relativt bra utstyrt innvendig - men hvordan er det med høyttaleranlegget i den? Selv ville jeg ikke vurdert en bil uten M-sport, da jeg synes det gjør så mye med inntrykket (sportsligere fangere, tøffere ratt, ofte litt mer spenstige felger). Synes rett og slett at bilen uten M-sport kan virke litt gammelmodig, og skiller seg da mer ut fra BMWs mer moderne designretning. Men om du liker utseendet på bilen så er jo det hva som er viktigst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62847085&searchclickthrough=true

 

Dumt denne ble solgt med en gang, godt kjøp. Gjelder å ha litt is i magen så dukker drømmebilen opp :) Ventet et halvt år før jeg fant min i Tyskland.

 

Har du mulighet til å legge på 40.000 i pris så synes jeg denne var meget flott, 528i er det også:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62817489

 

Denne har jeg også sansen for, men mangler antakelig hengerfeste:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62778471

 

Ser at den jeg tipset deg om tidligere er solgt, kjempekjøp til å være 530d med det utstyret:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61978422

 

Fin og greit utstyrt, men mangler hangerfeste:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53011977

 

Likte denne også, men lite tilhengerfester å spore:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=60693567

 

Hvis du ikke har noe hast med å handle så ville jeg hatt litt is i magen og ventet til akkurat det du vil ha dukker opp, det er verdt en måned eller t ekstra venting når en først får tak i bilen :)

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det med høyttaleranlegget jeg lurer litt på også. Ser jo det er navi proff og forberedt for ditten og datten. Lurer egentlig mest på om man kan kjøre Spotify direkte på displayet (connected?), mobil via Bluetooth og apps. Utseende synes jeg ser bra nok ut egentlig. Det blir nok uansett ikke de felgene i det lange løp ;)

Ja ønskedrømmen er nok M-pakke, men det er mulig budsjettet ikke rekker til alt man ønsker seg akkurat nå. Føler at "alle" skulle ha M-pakke på E39 også så det endte opp med at jeg faktisk syntes prefacelift var penere og mer originalt ;)

EDC er det vel ikke nei. Kan senkefjærer hjelpe på kjøreopplevelsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lite med hengerfester og spore opp. Kan nok ha litt is i magen enda. Har ikke solgt bil enda så noe kjøp før det blir det uansett ikke. Sort interiør blir det nok uansett ikke, det synes kona blir for mørkt. Ok det; hun må nesten få være med og bestemme hun også når hun blir den daglige brukeren av bilen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum nå, men skylder på uvitenhet og innrømmer at jeg har mange lesetimer foran meg angående f10/f11, men er det ikke EDC som vises på bildet her? Hvis ikke hva er i disse bryterne til? Regner med det er for og stive opp understellet.b02991baf3941c639610d9f2f2f63852.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum nå, men skylder på uvitenhet og innrømmer at jeg har mange lesetimer foran meg angående f10/f11, men er det ikke EDC som vises på bildet her? Hvis ikke hva er i disse bryterne til? Regner med det er for og stive opp understellet.b02991baf3941c639610d9f2f2f63852.jpg

Fra 2012 modellene så fikk alle disse knappene, dersom bilen ikke har EDC velger du mellom eco-pro, komfort og sport på gassrespons og styring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var performance kit på plass.
Den mørke gangen, skurringen og vibrering som var med gasspådrag tidligere er nå TOTALT vekk! Snakk om og få ny bil igjen!  
Beste oppgradering jeg har gjort på bil noen gang :)  Den ble mye bedre på alt, føles bare som effekt/derimoment passer bilen. 
Forburket går ned også, ligger nå på 5,6 mot 5,8 tidligere OG det er til tross for noe "testing" av gasspedalen :P   Rolig kjøring til jobb ( pendler e6) 

gikk fra 5,2 til 4,8" Fatter ikke"* at bilen ikke blir levert slik, utslipp må jo bli bedre og bilen "grønnere"

* Jada, med aktiv kjøring går sikkert forbruket opp mot  163 HK og dermed er det ikke en "grønnere" bil :P


Legger også med et par bilder av bilen .

 

bmw-520d-2-sig.jpg

 

bmw-520d-1-sig.jpg

 

Endret av Torkild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...