Gå til innhold

Min X5 4,8iS [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

Hyggelig at folk liker at det skrives litt om X5 her inne også.

Den har en sportsligere karakter gjennom hele bilen enn vanlig X5, så er ikke så langt unna en M.

Automat er selvsagt ikke ideelt mtp sportslig kjøring, men manuell kasse ville vært helt feil her uansett, så automaten fungerer egentlig greit. Komfortabel ved normal kjøring, og er overraskende godt med på notene i sport-modus.

Instrumentpanelet mangler bare M-merket iforhold til M3/M5 iallefall.

pu919kp8snyszu7gfodh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hyggelig at folk liker at det skrives litt om X5 her inne også.

Den har en sportsligere karakter gjennom hele bilen enn vanlig X5, så er ikke så langt unna en M.

Automat er selvsagt ikke ideelt mtp sportslig kjøring, men manuell kasse ville vært helt feil her uansett, så automaten fungerer egentlig greit. Komfortabel ved normal kjøring, og er overraskende godt med på notene i sport-modus.

Instrumentpanelet mangler bare M-merket iforhold til M3/M5 iallefall.

[ Bilde ]

Artig detalj ja, hadde jeg ikke visst bedre så kunne det ha vært et E39 M5 speedometer :) Og du har helt rett ang girkasse, manuell hører ikke hjemme i en bil som dette. Alle de gromme SUVene på markedet har automat, manuell i denne type bil hører kun hjemme i grusomme biler som Land Cruiser med diesel osv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firehjulsdriftsystemdiskusjon er et stort tema har jeg oppdaget etter å ha hatt to Land Rovere! :lecture:

Blir artig å se hvordan denne funker iforhold til D3/D4 når snøen kommer. Ikke at man nødvendivis trenger snø for å teste firehjulsdriftsystem, men det er jo i den årstiden de fleste normale utfordringer oppstår. :)

Jeg får sko den med noen gode vinterdekk og se om det funker like bra. Da blir jeg i tilfelle imponert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel kjører en x5 (bare 3.0i), men firehjulstrekken funker ok i allefall. Er nok ikke helt på land rover nivå, men bør holde tilnormalt bruk.

ellers, grattis med grisetøff bil, sikla mye på sånn opp igjennom åra, og lyden er jo bare helt rå.

Jeg mener også at i Norge er det nesten mer fornuftig med en sånn type bil en M3. M3 får man sjeldent utnyttet i det hele tatt i Norge, og på vinterhalvåret så kjører du jo nesten i ring rundt m3en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruk - schmårbruk... :wink:

Neida, den ligger rundt 1,5 på blandet kjøring, så er ikke så altfor ille.

Kjører lett under literen på langkjøring.

Har solgt de originale 18" vinterhjulene, så driver å undersøker litt ang vinterdekk om dagen.

Jeg har noen originale E70 20" som jeg skal ha dekk på.

Valgene er;

-315 og 275 som originalt.

-295 rundt hele.

-275 rundt hele.

Hadde egentlig siktet meg inn på 275, men kan bli noe snaut bak mtp at felgene er enda en halvtomme bredere enn de jeg har på nå. 11" mot 10,5".

Så er det pigg eller piggfritt. For et par år siden ville jeg sagt piggfritt, helt klart, men hadde piggdekk på D4en, og gudbedre hvor bra det var!

Jeg kjørte piggfritt på D3, ikke skikkelig nordiske engang, og det var ikke ideelt. Men nå veier jo disse bilene et halvt tonn mer enn X5en...

Hadde jo vært litt tøft med originaldimensjon i piggdekk? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 2010-modell D4, varebilregistrert.

Hadde lagt den ut til 5-550, X5en lå til 550, så byttet var nok ganske fair.

Jeg byttet jo til meg en bil som sikkert er vanskeligere å selge, men det valgte jeg å ignorere.

Den som ligger på Finn nå har gått et stykke, ja. Det den har gått mer enn min er over seks års kjøring for meg iallefall.

Irriterer meg også over "alt utstyr" og "eneste i Norge". Det er jo ren løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 2010-modell D4, varebilregistrert.

Hadde lagt den ut til 5-550, X5en lå til 550, så byttet var nok ganske fair.

Jeg byttet jo til meg en bil som sikkert er vanskeligere å selge, men det valgte jeg å ignorere.

Den som ligger på Finn nå har gått et stykke, ja. Det den har gått mer enn min er over seks års kjøring for meg iallefall.

Irriterer meg også over "alt utstyr" og "eneste i Norge". Det er jo ren løgn.

Er alt for mange som slenger rundt seg med "eneste i Norge" og "Norges peneste" osv :) Neida, denne bilen står ikke på ett hvert gatehjørne men den ankom akkurat i tide til å få med seg "jappetiden volum 2" som startet fra midten av 2000 tallet og utover her i landet. Ble solgt brukbart med 4,8ISer selv om det ikke var dusinvare slik som 3,0d :wink:

Send han selgern en melding og si "Heey! Jeg har også en 4,8IS så du farer med feilaktige opplysninger i annonsen din" Så barnslig hadde jeg nesten vært :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...