Gå til innhold

Den store LED pære tråden.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Camilla88 skrev:

Hva anbefales av LED eller xenon look til F10 grøftelys type h11? 

 

Hva ser finest ut? 

Evt link og hvor det kan kjøpes? 

Står egentlig på side 1.
Syns fremdeles 80"w" 5500k er best med tanke på ikke får svak og ikke for sterke, perfekt DRL og helt hvitt ikke jalla blåhvit. Slik at det blir mest likt de originale parklyset.
Xenon er alt for sterke og litt 2007 jalla.

Syns for øvrig bilde av min taler for seg:
IMG_1203.thumb.JPG.12c819ff042f9896f97b3d01c843b5e1.JPG

SMD LED 80"w" 5500k grøftelys og 180"w" 5500k parklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Camilla88 skrev:

Det så pent ut👍🏻

80w går greit på h11 tåkelysa? Altså tenker på det er org 50w? 

 

Trenger vel Coding osv for disse også? 

Det står jo at det er 80w på annonser,  men det er ikke jo det. Derfor jeg setter 80"w" i parantes.
Pæresjekk må deaktiveres ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden LED har tatt seg opp de siste årene og stadig flere biler kommer med LED lys orginalt må jo denne teknologien være overlegent ift halogen som fjernlys. Er ettermarkedspærer som f.eks. H7 i LED duganes som fjernlyspærer eller er halogen fortsatt det som gjelder med mindre man har kliss ny bil og teknologien er på plass?
Ser at ettermarkedspærer blir hypet opp noe voldsomt på f.eks. ebay. Reklamerer med alt fra 10 000-20 000 lumen, virker egentlig for godt til å være sant, at en så liten pære kan sende ut så kraftig lys.


Spør fordi jeg jeg gjerne skulle hatt alt av lys i sånn ca samme fargetemp. i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 14.1.2018 at 18.13, Slavearbeider'n skrev:

Siden LED har tatt seg opp de siste årene og stadig flere biler kommer med LED lys orginalt må jo denne teknologien være overlegent ift halogen som fjernlys. Er ettermarkedspærer som f.eks. H7 i LED duganes som fjernlyspærer eller er halogen fortsatt det som gjelder med mindre man har kliss ny bil og teknologien er på plass?
Ser at ettermarkedspærer blir hypet opp noe voldsomt på f.eks. ebay. Reklamerer med alt fra 10 000-20 000 lumen, virker egentlig for godt til å være sant, at en så liten pære kan sende ut så kraftig lys.


Spør fordi jeg jeg gjerne skulle hatt alt av lys i sånn ca samme fargetemp. i fronten.

Er kommet ganske langt ja. At ebay sier 10k lumen kan nok helt sikkert stemme på en eller annen måte.

Men en må huske på det at å sette inn en LED pære i en lykt som ikke er beregnet for det, blir lysbildet feil og annerledes. Samme som å ombygge til xenon i halogen lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kapteinh skrev:

Noen som vet hvilken type sokkel jeg har på AE 2005 mod e61?

eventuellt om disse vil passe ? https://www.ebay.com/itm/162835072166?_trksid=p2050601.m570.l6345&_trkparms=gh1g%3DI162835072166.N101.S1.R1.TR1&autorefresh=tru

Det står jo på side 1.
og nei, linken over er til LCI lykter som er 2007-2010 modeller (i tillegg står det jo annonsen at de ikke passer) :) ..du skal ha BMW spesial pære.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisan folkens. 

Har nettopp handlet meg en 2006 330D som ikke har noe særlig gode lys. Faktisk værre enn min gamle Audi A4 97 model som egentlig skal ha dårlig lys orginalt. Uansett jeg regner med at noe er galt med mine lykter. Jeg har fått fiksa høyre blink lys foran, som har en dårlig pære holder. 

 

Lampene er halogen. Når jeg setter på kjørelys så er det bare den midtre/høyre pæra som lyser i selve lampen. Ingen av ringene gir noe lys. Har prøvd å ta et bildet av lykta, men det ble ikke bra! Vennligst sjekk vedlegg. Er dette riktig? 

MvH Morten

20180310_182215.jpg

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kalinkamaen skrev:

Heisan folkens. 

Har nettopp handlet meg en 2006 330D som ikke har noe særlig gode lys. Faktisk værre enn min gamle Audi A4 97 model som egentlig skal ha dårlig lys orginalt. Uansett jeg regner med at noe er galt med mine lykter. Jeg har fått fiksa høyre blink lys foran, som har en dårlig pære holder. 

 

Lampene er halogen. Når jeg setter på kjørelys så er det bare den midtre/høyre pæra som lyser i selve lampen. Ingen av ringene gir noe lys. Har prøvd å ta et bildet av lykta, men det ble ikke bra! Vennligst sjekk vedlegg. Er dette riktig? 

MvH Morten

20180310_182215.jpg

 

Nå har du postet innlegg i en tråd som omhandler, anbefalinger av LED pærer.

 

Men får å svare deg litt på innlegget ditt så har du xenon i nærlyset som er på bildet (ikke halogen, kun langlys) ser også at det er veldig lilla farge som betyr at pærn snart ryker, eller dårlig tenner. Som igjen gir dårlig lys.

At ringene dine ikke lyser, har du sjekket pæren får de? (egen pære for hver lykt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKi, huff. Beklager at jeg postet her. Men regnet med at det var noen her som hadde god peiling på dette. Huff jeg som håpet jeg hadde Halogen. Er det mulig å sette inn nye lamper med halogen i Nær og fjernlys? Eller må jeg ha Xenon, så lenge det er det orginalt? Grunnen til at jeg spør er at lampene har sett bedre dager. Og jeg har funnet et alternativ her.

Ellers har jeg ikke kjekket pærene på angeleyes-ene, så må få sjekket dette om jeg ikke kan handle nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, kalinkamaen skrev:

OKi, huff. Beklager at jeg postet her. Men regnet med at det var noen her som hadde god peiling på dette. Huff jeg som håpet jeg hadde Halogen. Er det mulig å sette inn nye lamper med halogen i Nær og fjernlys? Eller må jeg ha Xenon, så lenge det er det orginalt? Grunnen til at jeg spør er at lampene har sett bedre dager. Og jeg har funnet et alternativ her.

Ellers har jeg ikke kjekket pærene på angeleyes-ene, så må få sjekket dette om jeg ikke kan handle nye!

Hvorfor vil du ha halogen?  de lyser/gir jo 43989% dårlige lys på bilen din.
Ikke kjøp lykter som du linker til, de ser bare jalla ut.
Kjøp heller nye xenon pærer og tennere (husk å skifte samtidig på begge sider så en ikke får farge forskjell) ..slike sett med gode xenon pærer inkl. tennere fåes billig på ebay.
Om glasset ditt er slitt kan de enkelt poleres, eller slipes om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Reef89.

Jeg vil egentlig ikke skifte, men disse lampene er sykt dyre i innkjøp. LItt usikker på om  det vil hjelpe med sliping da den ene lykta ikke ser så bra ut. Men det er verdt forsøket. Men som en backup løsning, noen som har prøvd å skifte linse/deksel på lykta? JEg vet den er limt, men fant denne DIY-en her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kalinkamaen skrev:

Heisan Reef89.

Jeg vil egentlig ikke skifte, men disse lampene er sykt dyre i innkjøp. LItt usikker på om  det vil hjelpe med sliping da den ene lykta ikke ser så bra ut. Men det er verdt forsøket. Men som en backup løsning, noen som har prøvd å skifte linse/deksel på lykta? JEg vet den er limt, men fant denne DIY-en her!

Xenon er ikke veldig dyrt i innkjøp, Ekstralys har to stk pærer til hva da, 1500 spenn. Og gjennomsnittlig levetid på xenonpærer i 7 år, skal vel etter "boka" holde 10 også. Langt lenger levetid på ei xenon pæra kontra halogen, og lysbildet er voldsomt mye bedre med xenon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...