Ron Jeremy Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Ok gutta, da ser det ut til at jeg flusher X3'n og E46'n. Er nok kun den sistnevnte jeg vil savne, E46 er nok den av 3 seriene jeg har vært mest fornøyd med, og jeg har hatt alle unntatt E21. Og den jeg har er lite spenstig, men allikevel har E46 vært et meget positivt bekjentskap. Nåvel, over til hva som er på vei, vi trengte noe mer plass, vår E83 05 model, 2.0 diesel er en gammel konstruksjon, lite sofistikert og moderne. Så overgangen til en 09 model 520 Dat blir akkurat hva en familie på 4 trenger! Mer komfort, mer stil, mer plass, mer premium følelse, mer moderne.. E61 blir et skritt i rett retning. Fargen er le mans blue, da snakker vi selvsagt om M sport. Interiør, comfortstoler i beige skinn. Kan slenge ut utstyrslisten kanskje likesågodt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Venter spent på bilder du vil nok ikke angre på 09 LCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 Venter spent på bilder du vil nok ikke angre på 09 LCI Har kun annonsen og de bildene som ligger der. Fikk ikke kopiert dem! Og utstyrslisten har jeg ikke fått gjort om til vanlig tekstfil ennå dessverre! Så dette var en blodfattig start på tråden. Men begynner å glede meg så smått nå. Konseptet og tanken bak er å kjøre og kose meg, og slippe bekymringer ifht driftsutgifter. Fått en fin garanti ifht km og annet, så eneste som gjenstår er å "gjøre den anstendig". De foreløpige tingene jeg har tenkt å gjøre er: - Tone ruter, er gardiner bak, men vil ha ennå bedre beskyttelse for sola ifht barna. - 19" M sport på sommerfelg. - Avtagbart hengerfeste. - skiguard eller annen ok skiboks lakkert opp i bilens farge. Dette er en familieskute, men den kan allikevel gjøres anstendig. Stay tuned! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Gratulerer så mye med E61. Denne blir du fornøyd med! Hvis du sender meg chassinummeret ditt så kan jeg poste utstyrslisten din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 Gratulerer så mye med E61. Denne blir du fornøyd med! Hvis du sender meg chassinummeret ditt så kan jeg poste utstyrslisten din.. Jeg håper det. E83 var et blindspor, funnet ut at det er en bil som kanskje passer best for de som ikke har hatt BMW tidligre? For meg var det hvertfall lite BMW'sk over denne. Velvel, E61 tror jeg blir langt mer rett - håper vi! Chassi nr er her salty: C086213 På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Gratulerer... E61 520d er kanskje ikke den mest elegante BMW´en, men det er en fullt igjennom super familiebil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet September 16, 2012 Share Skrevet September 16, 2012 Grattis med fin bil og veldig sjelden og flott farge! Dette var førstevalget mitt mtp farge også, men jeg fant aldri en med rett utstyr/motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 16, 2012 Forfatter Share Skrevet September 16, 2012 Grattis med fin bil og veldig sjelden og flott farge! Dette var førstevalget mitt mtp farge også, men jeg fant aldri en med rett utstyr/motor. Vel, jeg kikket på 150-60 ulike biler, denne stod ut. La meg se om dere liker den når bildene begynner å komme her da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 17, 2012 Forfatter Share Skrevet September 17, 2012 Her er hvertfall utstyrslisten. Type Value VIN WBAPX31080C086213 Type code PX31 Type 520D OL (EUR) E series E61 (MUE) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine N47 Displacement 2.00 Power 130 Drive HECK Transmission AUT Colour LE-MANS-BLAU METALLIC (381) Upholstery LEDER DAKOTA/CREAMBEIGE (LCGE) Prod.date 2009-06-24 Vehicle information Type Value VIN WBAPX31080C086213 Type code PX31 Type 520D OL (EUR) E series E61 (MUE) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine N47 Displacement 2.00 Power 130 Drive HECK Transmission AUT Colour LE-MANS-BLAU METALLIC (381) Upholstery LEDER DAKOTA/CREAMBEIGE (LCGE) Prod.date 2009-06-24 Options Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selektion COP relevanter Fahrzeuge S1CBA CO2 UMFANG CO2 equipment S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-speciifc S248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heater S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135 S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG automatic trunk lid mechanism S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Windscreen, green-tinted upper strip S386A DACHRELING Roof railing S402A PANORAMA GLASDACH Panorama glass roof S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roller sun visor, rear door S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit Code Description (interface) Description (EPC) S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S437A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Seat heating, rear S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function S563A LICHTPAKET Light package S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional Code Description (interface) Description (EPC) S612A BMW ASSIST BMW Assist S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet preparation S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Extended BMW Online Information S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi system Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control, Teleservices S6FAA DVD-SYSTEM IM FOND, VORBEREITUNG Provision for DVD system in rear S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/audio interface S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package Code Description (interface) Description (EPC) S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite P7MFA EDITION SPORT Sports Edition S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation control S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Outer skin protection Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 17, 2012 Share Skrevet September 17, 2012 Så ut som en passelig grei utstyrsliste (bare bittelitt misunnelig..). LeMans-blå er heller ikke feil akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 17, 2012 Forfatter Share Skrevet September 17, 2012 Så ut som en passelig grei utstyrsliste (bare bittelitt misunnelig..). LeMans-blå er heller ikke feil akkurat. Er alltids ting man kunne tenkt seg. HUD er jo festlig, aktiv styring kanskje, night vision, aktive seter... Dynamic drive får man jo ikke på 520, så dette faller jo ut. Litt usikker på om man får aktiv cruise, eller hva man definerer det som. Denne har cruise med brems, men vet ikke om den siste versjonen av aktiv cruise også øker farten etter nedbrems?! Ser faktisk at det er en feil, eller rettere sagt to feil ifht tidligre opplysninger. Jeg fikk opplyst at den hadde Nappa skinn, men ifht utstyrslisten står det oppført standard Dakota? Det likte jeg ikke spesielt godt..(Uten helt å vite hva Nappa frembringer ifht Dakota, mykhet?) Noen som kjenner til dette? Det andre er mer hyggelig, memory seter, siden det er flere som bruker bilen, går jo dette bare på koding av nøkkelen. Men tror ikke den har el rattstamme, så slikt blir vel ikke justert? Men klima, speil radio m.m inngår vel? hadde dette i en E39 engang. Ifht bilen, så er det fargen, nye navien (UI) og interiøret (komfortstoler) som "gjorde" det. Utstyr er hyggelig, men har jeg klima.aut,PDC rundt baut, og automat er mye gjort. Mao, utstyrsnivået på denne var ikke avgjørende, men mer som en liten bonus, generelt så er de senere årsmodell av en generasjon velutstyrt på slutten som seg hør og bør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 17, 2012 Share Skrevet September 17, 2012 Cruise med brems er ganske greit (har det selv), mens aktiv cruise control justerer farten i forhold til bilen foran og var et dyrere tilvalg. Memory er standard om en har comfort-seter, og inkluderer også rattstammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 18, 2012 Forfatter Share Skrevet September 18, 2012 Cruise med brems er ganske greit (har det selv), mens aktiv cruise control justerer farten i forhold til bilen foran og var et dyrere tilvalg.Memory er standard om en har comfort-seter, og inkluderer også rattstammen. Kjekt å snakke med noen som har mye info gitt, takk! Da gjelder det bare å skjønne hva enkelte av de andre kodene er for noe da, hhv: S612A BMW ASSIST BMW AssistS614A INTERNET VORBEREITUNG Internet preparation S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Extended BMW Online Information S616A BMW ONLINE BMW Online S6FAA DVD-SYSTEM IM FOND, VORBEREITUNG Provision for DVD system in rear S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Outer skin protection S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation control S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 Så ut som en passelig grei utstyrsliste (bare bittelitt misunnelig..). LeMans-blå er heller ikke feil akkurat. Er alltids ting man kunne tenkt seg. HUD er jo festlig, aktiv styring kanskje, night vision, aktive seter... Dynamic drive får man jo ikke på 520, så dette faller jo ut. Litt usikker på om man får aktiv cruise, eller hva man definerer det som. Denne har cruise med brems, men vet ikke om den siste versjonen av aktiv cruise også øker farten etter nedbrems?! Ser faktisk at det er en feil, eller rettere sagt to feil ifht tidligre opplysninger. Jeg fikk opplyst at den hadde Nappa skinn, men ifht utstyrslisten står det oppført standard Dakota? Det likte jeg ikke spesielt godt..(Uten helt å vite hva Nappa frembringer ifht Dakota, mykhet?) Noen som kjenner til dette? Det andre er mer hyggelig, memory seter, siden det er flere som bruker bilen, går jo dette bare på koding av nøkkelen. Men tror ikke den har el rattstamme, så slikt blir vel ikke justert? Men klima, speil radio m.m inngår vel? hadde dette i en E39 engang. Ifht bilen, så er det fargen, nye navien (UI) og interiøret (komfortstoler) som "gjorde" det. Utstyr er hyggelig, men har jeg klima.aut,PDC rundt baut, og automat er mye gjort. Mao, utstyrsnivået på denne var ikke avgjørende, men mer som en liten bonus, generelt så er de senere årsmodell av en generasjon velutstyrt på slutten som seg hør og bør. Veldig gøy med mye utstyr, men noe blir også som gadgets å regne Vedr. nøkler så går dette på sete, ratt og speil. Jeg mener man kan forhåndsprogrammere mot radiokanaler og klima og div annet også uten at jeg har testet dette. Nappa-skinn er mykere og av en annen kvalitet enn Dakota-skinn. Nappa-skinn var et tillegg på ca 25tusen oppå M-sportpakken så om du ble lovet det burde du vel få en liten kompensasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 18, 2012 Forfatter Share Skrevet September 18, 2012 Så ut som en passelig grei utstyrsliste (bare bittelitt misunnelig..). LeMans-blå er heller ikke feil akkurat. Er alltids ting man kunne tenkt seg. HUD er jo festlig, aktiv styring kanskje, night vision, aktive seter... Dynamic drive får man jo ikke på 520, så dette faller jo ut. Litt usikker på om man får aktiv cruise, eller hva man definerer det som. Denne har cruise med brems, men vet ikke om den siste versjonen av aktiv cruise også øker farten etter nedbrems?! Ser faktisk at det er en feil, eller rettere sagt to feil ifht tidligre opplysninger. Jeg fikk opplyst at den hadde Nappa skinn, men ifht utstyrslisten står det oppført standard Dakota? Det likte jeg ikke spesielt godt..(Uten helt å vite hva Nappa frembringer ifht Dakota, mykhet?) Noen som kjenner til dette? Det andre er mer hyggelig, memory seter, siden det er flere som bruker bilen, går jo dette bare på koding av nøkkelen. Men tror ikke den har el rattstamme, så slikt blir vel ikke justert? Men klima, speil radio m.m inngår vel? hadde dette i en E39 engang. Ifht bilen, så er det fargen, nye navien (UI) og interiøret (komfortstoler) som "gjorde" det. Utstyr er hyggelig, men har jeg klima.aut,PDC rundt baut, og automat er mye gjort. Mao, utstyrsnivået på denne var ikke avgjørende, men mer som en liten bonus, generelt så er de senere årsmodell av en generasjon velutstyrt på slutten som seg hør og bør. Veldig gøy med mye utstyr, men noe blir også som gadgets å regne Vedr. nøkler så går dette på sete, ratt og speil. Jeg mener man kan forhåndsprogrammere mot radiokanaler og klima og div annet også uten at jeg har testet dette. Nappa-skinn er mykere og av en annen kvalitet enn Dakota-skinn. Nappa-skinn var et tillegg på ca 25tusen oppå M-sportpakken så om du ble lovet det burde du vel få en liten kompensasjon? Er veldig mye av dette jeg har liten eller ingen bruk for. Og som sagt, det var først og fremst fargen som gjorde at denne bilen stod ut for meg, er ikke noen utstyrshore. Var slikt jeg trodde ifht skinnet da, 25k, imponerende! Skal se hva som er mulig å få til her. Takk for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå