Gå til innhold

Info/erfaringer/tips 00-04 X5

Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Du klarer jo ikke la det ligge selv heller :wink: Men da må jeg beklage at jeg kom med feilaktige opplysninger, må ha blandet det med en annen motor jeg da :)

Når det kommer til kjøreegensapene så er nok E53 en tanke mer myk enn E70, da denne er overraskende stiv og sportslig til SUV å være. E53 har også fått skryt for å være en presis og god bil å kjøre tross sin høyde og vekt, men mange glemmer at det er en SUV og sammenlikner dem med vanlige biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er blitt et problem her på Bimmers at usannheter om bilers svakheter lagt frem av en person blir gjentatt og gjentatt av så mange brukere at det til slutt blir en etablert "sannhet" her på forumet selv om bare er sprøyt. Det gjør det vanskelig å sile ut det som faktisk er sant og det som er svada som har blitt gjentatt 100 ganger.

1 av usannhetene som har blitt gjentatt endel her på Bimmers er at GM kassen i gamle 530 og E53 3.0D ryker med en gang du trimmer de. Det gjør den absolutt ikke. 1 annen usannhet er at Turboen er en svakhet på m57. Det er den ikke men den kan ryke hvis bilen ikke blir vedlikeholdt skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer jo ikke la det ligge selv heller :wink: Men da må jeg beklage at jeg kom med feilaktige opplysninger, må ha blandet det med en annen motor jeg da :)

Når det kommer til kjøreegensapene så er nok E53 en tanke mer myk enn E70, da denne er overraskende stiv og sportslig til SUV å være. E53 har også fått skryt for å være en presis og god bil å kjøre tross sin høyde og vekt, men mange glemmer at det er en SUV og sammenlikner dem med vanlige biler :)

Herregud, kan du ikke holde kjeft om ting du tydeligvis ikke har peiling om overhodet? En E70 er ikke stivere/mer stumpete en E53.

I innlegget før meg forklarer problemet med sånne som holder på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, kan du ikke holde kjeft om ting du tydeligvis ikke har peiling om overhodet? En E70 er ikke stivere/mer stumpete en E53.

I innlegget før meg forklarer problemet med sånne som holder på slik.

Nei jeg holder ikke kjeft. Kryp heller tilbake under den steinen du kom fra, som du titter fram ifra med frekke og uforskammede kommenterer hver gang noen er uenige.

Jeg kjørt veldig mye E53 og E70, jeg opplever sistnevnte som mer stiv og stumpete men igjen bedre i svinger. Dette avhenger selvsagt mye fra bil til bil og dekk kan f eks ha mye å si men å si at disse to generasjonene X5 er like blir feil synes jeg.

Det beste hadde vært om alle kunne ha henvist til en link eller slikt som kan dokumentere de påstander man kommer med om feil og mangler på en motor. Da hadde man sluppet mye av det Hpi nevner over her med falske rykter, men da hadde det sannsynligvis ikke vært mange svarene å få i en tråd som dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært om alle kunne ha henvist til en link eller slikt som kan dokumentere de påstander man kommer med om feil og mangler på en motor. Da hadde man sluppet mye av det Hpi nevner over her med falske rykter, men da hadde det sannsynligvis ikke vært mange svarene å få i en tråd som dette heller.

Folk må gjerne synse om en bil, det er jo veldig individuelt hvordan biler oppleves men når det gjelder rent tekniske ting og svakheter så er det bedre med 1 svar som er sant enn 10 svar hvor 8 av dem bare er løgner som blir gjentatt fra bruker til bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...