Saltkjelen Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Jeg har riktignok bare hatt bilen i et år, men jeg har ikke hatt noen utgifter utover vanlig service/vedlikehold.Håper det holder seg slik.. Jeg har heller ikke hatt noen kostnader på min bil annet enn service og vedlikehold. Jeg har riktignok fått eksosmanifold, instrumentpanel og webasto på garanti, men det anser jeg ikke som noen "store bomber" i grunn..
CrZyWiz Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 E39 er solid bil. E39 er ikke noe mer solid bil en E60. Visst man kjøper så ny som mulig, med skikkelig vedlikehold. Så er man ganske så safe. Ang turbohavari er det viktig å bytte veivhusfilter annethvert oljeskift, dette gjelder forøvrig de fleste moderne dieselmotorer. Vi har hatt en E60 i familien i snart 2 år, null problem overhodet. Kan ikke si det samme som Volvo'en den avløste.
LarsBMW Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Alle bmw har feil innimellom. Jo mer utstyr, jo mer trøbbel. Koster å kjøre BMW hvis man ikke reparerer selv.
KireS Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Man blir jo litt skremt av å lese alt dette. Skjønner jo at det for det meste er de med trøbbel som skriver her inne men virker til å være mye tull med forholdsvis nye biler spesielt med diesel. Nesten så jeg ikke tør å gå for en bmw hvis den ikke er ny eller har garanti. BMW er helt klart det beste men er ikke verdt merkostnaden noen av dere har hatt i mine øyne. Men nå har modern og fadern e39(gått 265k) og e60(gått 160k) 520i og de går som noen klokker begge to.
Boxer Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Anbefaler utvidet kasko med motorhavariforsikring. Svogeren min er fornøyd med det, etter at X3'en (2005 2.0d) nå har havarert turboen for 4. gang på 3 år. Reparert hos merkeforhandler... Forrige gang (i fjor) var regninga på 80-90.000,-, måtte opp med toppen som var slugga igjen.
LarsBMW Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Tett oljetilførsel eller retur da. Bør ringe en bjelle når motoren eter turboer.
CrZyWiz Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 hehe, ja burde begynne og sirkulere i topplokket da
Odd-M Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 På to år og 37.000 km så har ikke jeg heller hatt uforventede store utgifter på min E61. Ut over service er det bytta glødeplugger/relè og et endeledd. Hadde litt småsurr med død GPS-antenne og antenneforsterker, men det har gått på garanti/reklamasjon. Vil ikke si at dette har vært noen dyr bil å drifte sammenlignet med min forrige E39 der jeg til stadighet måtte bytte slitedeler, noe som gjerne følger med km-stand over 150-200.000 km.
StO Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Jeg har nå kjørt drøyt 120.000km på fire år med med -06 E61 520D (fra 50 til 135tkm) og -08 E61 525D Xdr. (fra 85 til 115tkm) og det har vært cirka problemfritt. Skiftet kompressor på nivåreg. og rep. lakk i underkant av glasset i bakluka på -06en men der er det kulanse, dvs. utvidet fabrikkgaranti. Måtte også skifte lysmodul (pga kjørt for lenge med def. parklys iflg. Stenshagen). Ellers ingen feil! Men det er klart at man må følge servicer, skifte olje og veivhusfilter, vaske grundig og smøre både her og der.
Hollabaloo Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Tett oljetilførsel eller retur da. Bør ringe en bjelle når motoren eter turboer. Ja det høres jo helt vilt ut. Det er lov å tenke litt årsak og sammenheng, ikke bare ukritisk bytte deler hele tiden.
Stawky Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 En kollega av meg her har hatt sin 520dat 2007 facelift siden den var ny og har kjørt den over 200.000km og har nesten ikke hatt utgifter på den utenom servicer. Mulig en god oppgradering i faceliften da noen av de fikk nye motorer osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå