Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Det er flere fordeler med sirona. Blant annet kan den brukes fra nyfødt med innlegg, til 4år. Den har den nevnte muligheten for å vris sidelengs, og er vel kåret til den beste stolen i flere tester. Da er jo sikkerhet en stor del av bildet, og det er viktig for meg hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Det er flere fordeler med sirona. Blant annet kan den brukes fra nyfødt med innlegg, til 4år. Den har den nevnte muligheten for å vris sidelengs, og er vel kåret til den beste stolen i flere tester. Da er jo sikkerhet en stor del av bildet, og det er viktig for meg hvertfall..

Sikkerhet er alltid i forsetet og spesielt for unger. Så det er klart viktig at stolen er god når det kommer til dette, sikkerhet er IKKE noe man sparer inn på! :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hawkon88 said:

Det er flere fordeler med sirona. Blant annet kan den brukes fra nyfødt med innlegg, til 4år. Den har den nevnte muligheten for å vris sidelengs, og er vel kåret til den beste stolen i flere tester. Da er jo sikkerhet en stor del av bildet, og det er viktig for meg hvertfall..

Kan ikke vinkle vår 90 grader. Kun bakover eller fremovervendt. Sirona M får ellers gode test resultat etter det jeg har lest. 

Vi gikk for den pga sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.12.2016 at 10.35, Daniel80 skrev:

580001_iZi_Modular_i-Size_Midnight_Black1.jpg
Vi har kjøpt denne stolen , som kan justeres i ligge retning. F11 har også veldig skrå bakseter, så følte det var ett must å kunne justere litt. Har ikke begynt å bruke stolen enda siden lillegutt bare er 4 måneder, men har prøvd stolen, og det virker greit :) 

http://www.barnashus.no/besafe-izi-modular-i-size-backl-cab-7043485800645.html

Har en svært lik stol, husker ikke helt betegnelsen. Men den kan monteres forover og bakovervendt. Noe vi trengte siden minstemann ble bilsyk på lengre turer.

På denne er sittevinkelen justerbar. 

Funker bra i vår e91. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Valget endte på Recaro Zero.1 :) Mottok den igår og monterte den i bilen nettopp. Den passet perfekt i E91. Kan snus 360 grader for enklere inn-og-ut av ungen. Jeg håper vi blir fornøyde med denne. Jeg valgte rød/svart, synes det er greit det bryter litt for ungens del som sikkert etterhvert synes farger er gøy(utenom på lekene hennes). :) 

IMG_3222.thumb.JPG.9b244c32c3f14696790dabf1837eb710.JPGIMG_3223.thumb.JPG.cfba252736ff8e513ae60f060ec0ed55.JPGIMG_3224.thumb.JPG.58b8a074508b306b83a90e728ecf0f36.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Gorg skrev:

Handlet også en Recaro stol til den minste, men da babydel.

Hadde vært kjekt om man kunne bruke samme base på den du har og den vi har.

Jeg hadde Recaro Privia som babysete, disse hadde ikke samme base. Recaro Zero.1 sitter fast i basen, slik jeg har skjønt det. Man får bæredel for å putte nedi denne, men jeg synes Priviaen egnet seg bedre som baby/nyfødt-del. :) Hvilken har du kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg hadde Recaro Privia som babysete, disse hadde ikke samme base. Recaro Zero.1 sitter fast i basen, slik jeg har skjønt det. Man får bæredel for å putte nedi denne, men jeg synes Priviaen egnet seg bedre som baby/nyfødt-del. :) Hvilken har du kjøpt?

Akkurat samme, Privia.. Synd de ikke har felles base. Men er nok lettere å selge videre med base.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorg skrev:

Akkurat samme, Privia.. Synd de ikke har felles base. Men er nok lettere å selge videre med base.

Ja, greiere å selge med base :) Jeg tar derimot vare på bilsetet og isofix-basen til en eventuell nr. 2, det er pent brukt og jeg er superfornøyd med Privia. Jeg vet noen av mine(familie) slet med å få stolen ut av basen, men jeg fant teknikken fort og null stress.

Som sagt ser jeg nå at basen er fast i stolen, dette for dreiemuligheten, samt må man switche over en "bryter" under om ungen skal sitte forovervendt eller bakovervendt. Jeg synes Zero.1 bygger mindre framover enn Privia, og selv om selve stolen(Zero.1) er bredere, er hele greiene smalere enn Privia. Dette på grunn av bærehåndtakene. Jeg kunne ikke legge ned seteryggen i bilen før grunnet dette, nå går det akkurat. Privia er derimot noe av de letteste på markedet, så det var liksom helt greit å bære :) 

Jeg har ikke prøvd andre bilstoler, men var å så på mye forskjellig og det virker som det aller meste er bra. Kjøper man et kjent merke så tror jeg man er trygg(bortsett fra at Recaro Monza(?) fikk stryk, og isofixproblemet dems er forresten rettet opp i). Sikkerhet er tross alt det viktigste. Jeg var litt innstilt på Recaro og det var nok det som gjorde at jeg falt på de igjen :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hvor kjøper dere bilstoler fra :)? 

Skulle hatt ett nytt til min datter som nå er 2 år, så skulle hatt ett bakovervendt som kan snus om 1-2 år. Anbefalinger :)? 

Jeg kjøpte fra Babybanden. De hadde et svært godt tilbud på den jeg ville ha forrige helg. De sender raskt og tar bare 1-2 dager før pakken er her. Ellers har BMW egne bilseter, samt BilXtra, Mekonomen og Thorsov skal ha kjente merker. Hos BilXtra fikk jeg ihvertfall god service og gjennomgang av forskjellige seter, damen hadde peiling. Det var heller ingen problem om jeg ville prøve stolen i bilen, men jeg gjorde aldri det. :) Mi prøvesatt Zero.1 en tur for første gang idag, jeg synes ihvertfall det virket bra og hun sutret ikke, satt bare å lagde lyder og lekte med strammesnoren :D Ellers skal Sirona som flere nevner være bra, den har vel havnet øverst i tester osv., og ut ifra gjennomgangen jeg fikk på BilXtra så har jeg intet negativt å si der! 

Jeg anbefaler samtidig å stikke innom din lokale BilXtra eller Thorsov å få litt gjennomgang og innsikt i hva som er viktig og som passer deg, prat med noen med peiling og erfaring. Har du Barnas Hus der du bor så forhandler også de bilstoler.

 

Slenger med et bilde fra turen idag:

IMG_3228.thumb.JPG.f56abd39c96b945f75ab5aaa1dfc63a6.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...