boost Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 skal av å hente meg ny bil . å lurer på om eg skal chippe den:) diesel bil med 3.0 231hk å hva priser ligger dette på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 TRF racing her inne, han kan dette !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 Jeg ville ikke ha chippa bilen i det hele tatt. Ville heller ha gått for omprogramering eller software oppdatering ESS, BSR, Autopower eller Hartge er seriøse levrandører og har mye bra å tilby enhver motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Oktober 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2012 Ja har sjekket litt skal eg so trur eg ess skal få jobben:) Men syns den gjekk greitt til å være 730d 231hk. Får vel ned litt forbruket å kansje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Jeg ville ikke ha chippa bilen i det hele tatt. Ville heller ha gått for omprogramering eller software oppdatering ESS, BSR, Autopower eller Hartge er seriøse levrandører og har mye bra å tilby enhver motor Trodde chip og omprogrammering var det samme jeg, og at man måtte styre unna "tuningbokser" eller hva folk kaller det. Hva er i så fall forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Jeg ville ikke ha chippa bilen i det hele tatt. Ville heller ha gått for omprogramering eller software oppdatering ESS, BSR, Autopower eller Hartge er seriøse levrandører og har mye bra å tilby enhver motor Trodde chip og omprogrammering var det samme jeg, og at man måtte styre unna "tuningbokser" eller hva folk kaller det. Hva er i så fall forskjellen? Chipping er det som nå mer korrekt kan omtales som omprogrammering, optimalisering osv. Chipping kommer fra den tida hvor man måtte skifte chippen helt fysisk. Etterhvert som motorstyringene fikk nyere teknologi er det nok å legge inn ny software (eller endre på) den som ligger på chipen fra før. Derfor gikk jobben fra å være loddejobb (chipping) til å bli programmering direkte i motorstyring, evt via diagnosekontakt, men i praksis er det det samme. Også korrekt som du sier, disse boksene man skal holde seg unna, de som bare kobles inn på ett stikk til dieselpumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 http://www.flissundet.no/public.aspx?pa ... 4&g1=21768 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2012 hørte at dts systemet var bra igår.. hørt om det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Også korrekt som du sier, disse boksene man skal holde seg unna, de som bare kobles inn på ett stikk til dieselpumpa. Blir det dumt om jeg spør hvorfor?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Disse såkalte "powerboksene" manipulerer railtrykkinformasjon slik at drivstofftrykk og drivstoffmengde økes. Dette sliter på høytrykkspumpe og reduserer levetid på denne. I tillegg så vil drivstoffmengde være høy og unøyaktig og dermed redusere levetid på katalysator og partikkelfilter. Typisk mye svart røyk ved full gass. Også momentbegrensere som er programert for å skåne automatkasser blir satt ut av spill fordi momentet blir regnet ut av bl.a drivstoffmengde men når tilbakemeldingen om drivstoffmengde blir manipulert og feil så vil også moment bli feil og dermed kan automatkasser ryke pga dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Disse såkalte "powerboksene" manipulerer railtrykkinformasjon slik at drivstofftrykk og drivstoffmengde økes. Dette sliter på høytrykkspumpe og reduserer levetid på denne. I tillegg så vil drivstoffmengde være høy og unøyaktig og dermed redusere levetid på katalysator og partikkelfilter. Typisk mye svart røyk ved full gass. Også momentbegrensere som er programert for å skåne automatkasser blir satt ut av spill fordi momentet blir regnet ut av bl.a drivstoffmengde men når tilbakemeldingen om drivstoffmengde blir manipulert og feil så vil også moment bli feil og dermed kan automatkasser ryke pga dette. Såpass ja. Takk for informasjonen, greit å lære noe nytt i hverdagen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Ja det er ganske stor forskjell på tuning og en powerbox men for all del en powerboks gir jo mer hester og en raskere bil da det skal den ihvertfall ha Men du kan si at ved tuning så endres flere hundre verdier i softwaren for å få motoren til å spille så korrekt så mulig og samtidig bli raskere og få mye bedre respons, derimot ved en powerboks så endres 1 verdi nemlig railtrykket og den ene verdien som endres er på toppen av alt en jukseverdi som lurer bilen til å pøse på med mer diesel og dermed mer ladetrykk Nå er det vel kommet andre bokser i senere tid som inneholder en slags software tror jeg men disse gamle powerboksene som manipulerer railtrykk er ikke sunne for bilen ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Ja det er ganske stor forskjell på tuning og en powerbox men for all del en powerboks gir jo mer hester og en raskere bil da det skal den ihvertfall ha What ? Den kommentaren der må du dokumentere for meg.. Jeg leser bare BS, BS og mer BS av det du skrev der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Disse såkalte "powerboksene" manipulerer railtrykkinformasjon slik at drivstofftrykk og drivstoffmengde økes. Dette sliter på høytrykkspumpe og reduserer levetid på denne. I tillegg så vil drivstoffmengde være høy og unøyaktig og dermed redusere levetid på katalysator og partikkelfilter. Typisk mye svart røyk ved full gass. Også momentbegrensere som er programert for å skåne automatkasser blir satt ut av spill fordi momentet blir regnet ut av bl.a drivstoffmengde men når tilbakemeldingen om drivstoffmengde blir manipulert og feil så vil også moment bli feil og dermed kan automatkasser ryke pga dette. Hartge lever boks til de nyeste årgangene til Bmw. Hartge er relativt annerkjent og leverer også med garanti så det boks er ikke nok ikke så ille. Noen som vet om du får noe annet en boks til nye diesel Bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Boks er ikke nødvendigvis døden for motoren. Enkelte motorer finnes det faktisk ikke annen mulighet enn boks til heller. Men, hovedregelen er og skal være, at stort sett er boks den store stygge ulven som KAN drepe. Den dreper ikke alltid, men det skjer. Her er nok produsent og begrensninger som er lagt inn av veldig stor betydning, og derfor vil også en tuning på samme motor kunne gi mer effektøkning, og bedre responskurve. Samt høyere effektivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå