wicky124 Skrevet November 11, 2012 Share Skrevet November 11, 2012 vi har merket selv at vi begge sitter mye på pc på kveldstid...prøver så godt vi kan å endre den rutinen der..heller sitte og prate eller gå no turer (selv om jeg hater å GÅ!) Men nå er a jo gravid og greier så må vel gjøre som hu sier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 12, 2012 Share Skrevet November 12, 2012 Men nå er a jo gravid og greier så må vel gjøre som hu sier.. Get used to it, jo før jo bedre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 12, 2012 Share Skrevet November 12, 2012 Jeg er i min beste alder, Da er det desto viktigere å finne en løsning dere begge er fornøyde med - dumt å sitte å være eldgammel og waaay past din beste alder - dvs. om 2-3 år, og angre på noe i fortiden. Jeg mener at det er viktig å innse at man kan være verdens beste venner og 100% rette for hverandre, uten at man trenger å like de samme tingene eller være sammen når man gjør absolutt alt. Tvert i mot kan separate interesser gjøre at man setter mer pris på det man har sammen. Man er ikke nødt til å gå rundt i de samme klærne, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 ...eller E46 I løpet av de ni årene og 310 000 km jeg har hatt min så har den bare kostet meg ca. 25000 kroner i rene reparasjoner, utover regulære servicer. Veldig pålitelig og driftsikker bil Nettopp! Som jeg konkluderte med i en annen tråd her så er BMW noe av det mest driftsikre bilene man kan kjøpe Det er ikke noe jeg bare sier fordi jeg er BMW entusiast men også noe statestikker viser. Hvorfor har det seg sånn at nesten alle som kjøper BMW som taxi ender opp med å bytte til Volkswagen eller Mercedes etter noen år. Helt seriøst så er BMW gode biler, men hva gjelder holdbarhet på motor og drivverk er Mercedes hakke bedre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Hvorfor har det seg sånn at nesten alle som kjøper BMW som taxi ender opp med å bytte til Volkswagen eller Mercedes etter noen år. Helt seriøst så er BMW gode biler, men hva gjelder holdbarhet på motor og drivverk er Mercedes hakke bedre.... Den påstanden må du nesten dokumentere for oss, hvis ikke så er det ikke noe særlig hold i den dessverre. Men det kan ha noe med at f eks MB og Volvo har bedre serviceavtaler for drosjeeierene, det har jeg hørt tidligere er noe av årsaken. Noe annet kan være at E-klassen har vesentlig større bagasjerom og baksete plass enn 5-serien, som i utgangspunktet ikke er noen typisk drosjebil i konstruksjonen. Audi er totalt fraværende på på drosjemarkedet, det betyr ikke at de er elendige biler fordi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 joda, audi er noen virkelige møkkabiler, fordi de ikke er taxi'er! for ikke å snakke om e30, e36, eller hva med z4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Panamera er bra taxibil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Sett en Panamera taxi i Gjøvik, sånn btw lzm. Men det er vel litt off-topic fra damer og bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Panamera er bra taxibil! I Munchen så jeg flere Panamera og Cayenne Taxier, i den typiske tyske drosjefargen som er sånn lysebeige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Ingen her som har noen felles interesser med sin bedre halvdel? (Bortsett fra hjernedød TV, som heller går under mangel på interesse). Synes det også er trivelig å bruke tid sammen med min kone på ting vi har felles, men har også absolutt behov for en viss mengde alenetid for å være fornøyd. At en hverdag med kone, barn, jobb, dyr, hus osv. krever tid hadde jeg en viss anelse om da jeg gikk inn i det, og dette burde egentlig ikke dukke opp som en overraskelse for noen andre heller? Ang. driftskostnader for BMW, har jeg ganske bra grunnlag nå for å påstå at kostnad og problemer per km er på et meget bra nivå (sett bort fra evt. verditap på en ny bil)! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 BMW 5er er den optimale Taxi med lave kostnader pga service avtalen du kan kjöpe . Eneste fordelene Mercedes kolegene mine har er 24t service. Men hvem vil vel sitte å gynge i en Karoli-wagen i 10-12 timer hver dag ?? IKKE MEG !! Jeg har ikke skippersertifikat !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 BMW 5er er den optimale Taxi med lave kostnader pga service avtalen du kan kjöpe . Eneste fordelene Mercedes kolegene mine har er 24t service. Men hvem vil vel sitte å gynge i en Karoli-wagen i 10-12 timer hver dag ?? IKKE MEG !! Jeg har ikke skippersertifikat !! Hehe! Artig å få en drosjesjåfør sin mening, enn all synsingen her Naboen min er også drosjesjåfør og kjører både nye E klasse og E61, og morsomt nok så sier han at så fort det kommer 5 cm snø så står Merca å spinner mens E61en funker fjell på vinterføre. BMW har ett mye bedre antispinnsystem samt 50 50 vektfordeling som gjør dem veldig brukanes på vinterføre, iallfall til bakhjulstrekker å være. Så nå er det bare å vente på at forumets to tre Merce entusiaster hiver seg over meg, som de gjør hver gang jeg sier BMW er bedre på noe enn Mercedes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 En enslig maur flytter ingen tue. Se deg om... der de har råd til premiumbiler som taxibiler kjører de premiumbiler og jeg vil bli overrasket hvis mindre enn 90% av disse er Mercedes-Benz. Den 24t servicen er åpenbart viktig. Hvorfor har ikke BMW den samme servicen?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Den 24t servicen er åpenbart viktig. Hvorfor har ikke BMW den samme servicen?... Mistenker at de ikke ønsker å få drosjeryktet på seg. Man må vel spesialbestille MB uten drosjepakke her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 En enslig maur flytter ingen tue. Se deg om... der de har råd til premiumbiler som taxibiler kjører de premiumbiler og jeg vil bli overrasket hvis mindre enn 90% av disse er Mercedes-Benz. Den 24t servicen er åpenbart viktig. Hvorfor har ikke BMW den samme servicen?... Sant nok Fredrik. Men det som forundrer meg litt, er at de jeg har snakket med som kjører BMW som taxi er dødsfornøyd - og allikevel så er det så få som kjører BMW taxi? Jeg har tatt endel taxi (pga reisejobb), og sitter med følgende følelse: Japse/Koreanerdrosje: beregnet på "leigesjåfører" (les:drosjeeiger kjører den ikke selv), ingen følelse om og for bil - kun et produkt som skal tjene inn penger. Komfort osv betyr ingenting. Svenskedrosje: drosjeeiger kjører gjerne bilen tidvis selv, og liker komforten og kvaliteten. Minnene fra tiden da S80en hadde Audis grusomme dieselmotor sitter ennå dypt i minne... BMW-taxi: langt imellom de, men nesten hver eneste jeg har sittet på med - er sjåføren eier av bilen. Og er dødsfornøyd med bil, pris, deler, kvalitet osv... Ikke nødvendigvis BMW-gutt på sin hals, men er nok mer BMW-interessert enn gjennomsnittet Merce-taxa: Dette florerer det av, og jeg tror at mange drosjeeigere kjører MB fordi kvaliteten er bra, mer innbydende og eksklusiv enn japsedrosjene, god plass - samt at det fremdeles henger igjen litt det at "MB er drosjekjerra"... Noen MB-entusiaster innimellom, men langt ifra alle.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå