Gå til innhold

Hva velger mann? E39 M5 vs E46 M3

Rayen
 Share

Anbefalte innlegg

Du har eid E39 M5 og E46 M3 ?

Jeg har da virkelig gjort det helt klart at det er MINE synspunkt/meninger/antagelser.

Jeg har aldri utgitt min post for å være fasit svar.

Hvordan trådstarter eller du oppfatter mine svar får være deres egen sak.

Venter enda på dokumentasjon på at S62 er den dårligste M motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E39 M5 er mer bruksvennlig hvis du skal på turer o.l som du snakker om.

E46 M3 er mer sportslig, men mindre plass.

Det er bare du selv som vet hva du skal bruke bilen til.

Jeg hadde valgt E46 M3 err'day da jeg syns karosseriet ser mye bøsere ut enn det simple E39 karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt E39 foran E46, uansett kva det gjelder.

Mest pga. utseende og lyden i V8-eren mener eg er grommere enn sekseren til E46-en noken gang blir.

Du som skal kjøpe må nesten tenke på kva du syns er tøffest/best. Viktigst at du velger den bilen DU vil ha :)

x2, kunne ikke vært mer enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har eid E39 M5 og E46 M3 ?

Jeg har da virkelig gjort det helt klart at det er MINE synspunkt/meninger/antagelser.

Jeg har aldri utgitt min post for å være fasit svar.

Hvordan trådstarter eller du oppfatter mine svar får være deres egen sak.

Venter enda på dokumentasjon på at S62 er den dårligste M motoren.

Du spurte om jeg hadde prøvd eller eid. Og jeg har eid e34 m5 3.8, testa E46, e39 og e30 for den saks skyld.

Jeg har svart deg hvor du kan finne info og input om det. Visst du vil ha statistikk kan du prøve lete fram selv. Men også en før meg her påpekte at det du skrev holder ikke på greip.

Skal du svare ett reelt spørsmål, skal du ikke svare med hva du tror, så får resten tolke svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo som folk flest her sier, skal du bruke bilen på turer o.l, og er ute etter komfort, samtidig at det sparker, hadde vel valget vært lett og velge en E39 M5

Skal du ha en bil som er mer sporty og kjøre, og som er morsom og kjøre på svingete veier o.l, er vel valget ganske lett : E46 M3

Etter det bruke du kommer til og velge, er vel en E39 M5 en bil for deg, men personelig ville jeg lett gått for en E46 M3, nettopp fordi jeg synes den er mer sporty, og har de kvalifikasjonene jeg er ute etter i en M bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow.. her har det skjedd mye ser eg :) hehe, også litt antydning til krangling..

For og få det sagt så er ikke dette en bil som eg bruker til og fra jobb og som må brukes til og fra butikken.. eg kjører firmabil til dagen og har en e90 diesel til bruks bil så dette er en bil som blir brukt mest på fine dager og som er gøy og frese litt rundt med på fine sommerkvelder og kunne sladde og leke litt med det, dette hadde eg det meste eg trengte av i e34en som var modifisert mye og ga gode kjøre egenskaper og gøy og sladde med på bane :) men her manglet det litt krutt etterhvert, og vet nok at når det kommer til "grisekjøring" så er sikkert e46en hakke kvassere, minusen eg føler er at når mann reiser på et treff så er det ofte mange e46.. mens heller mindre av e39.. dette er jo kanskje også en grunn for? E46en er mye bedre og "gøyere" og ha?..

Eg har ikke unger og er ikke avhengig av plassen da det er som regel bare meg i bilen og kanskje en til.. og vi klarer oss fint i en coupe på ferie når mann bare er 2 :)

men derimot var eg veldig fornøyd med min e34 og følte ikke denne ble for stor og tung når det kom til frisk kjøring..

Men hvilke av disse bilene er det mest utgifter med ? Ser jo det at det ikke er masse og velge når mann skal ha seg en e39 m5, og eg som er veldig kresen også på hvordan bilen er holdt og hvilke utstyr den har så er det ikke så ofte det er en e39 m5 som fyller mine krav men føler at her kan eg komme kanskje greit utav det for 300k eller mindre, mens med en e46 er eg nærmere 400 for og fylle mine krav og ombygd er jo mange av bilene men fortsatt samme pris..

Bensin forbruk derimot bryr meg ikke så veldig da det koster litt og eie en slik bil og den blir ikke kjørt hver dag :)

Kanskje litt rotete skrevet dette.. men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det er "mange" E46'er på et treff, så er det vel opp til deg selv og skille deg ut i mengden i forhold til andre sine, det er jo det folk ser på, kommer du på treff med en org. E46 M3, blir du ikke lagt så godt merke til, men kommer det en med "Stancelook&Clean" e.l så tiltrekker dette folk med engang ;)

Så litt av vitsen med og få oppmerksomhet, er vel heller utifra hva du gjør det til selv, eller hva? Er vel det du er ute etter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det er "mange" E46'er på et treff, så er det vel opp til deg selv og skille deg ut i mengden i forhold til andre sine, det er jo det folk ser på, kommer du på treff med en org. E46 M3, blir du ikke lagt så godt merke til, men kommer det en med "Stancelook&Clean" e.l så tiltrekker dette folk med engang ;)

Så litt av vitsen med og få oppmerksomhet, er vel heller utifra hva du gjør det til selv, eller hva? Er vel det du er ute etter? :)

igrunn veldig riktig svart det, blir jo det samme med en helt standard e39..

men får bare følge med hva som kan dukke opp av biler i vinter/vår også ta det litt derfra, men har et svakt øye for E39 som er lav med 3 delte hjul og "stance" :) så får se hva som dukker opp av biler tror eg og velge ut ifra det, er ofte lettest og velge e46 da med det som et grunnlag..

Men ombygd/ orginal.. verd og legge di ekstra kronene i en standard bil som er ogrinal og freshe den opp eller kjøpe en riktig ombygd bil og bygge videre på..

E34en som di fleste kjenner til var ombygd og var bygd veldig skikkelig og seriøst.. der var det ikke et problem for meg at den var ombygd men samtidig var det en ganske gamel bil.. kanskje verd og gå til innkjøp av orginal bil når mann kommer til en så dyr bil ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns en e34 blir for stor og tung skal du ihvertfall ikke ha noe e39 :P har riktignok aldri kjørt e39 m5, men en litt oppgradert 540 manuell, forøvrig en bil som er alt for tung etter mine preferanser! Har kjørt e34 og e60 m5 og alle m3'ene. Ville valgt e46 framfor noe annet når som hellst. Makan til lettkjørt og frisk bil skal du lete lenge etter. Tight og fin å kjøre selv med originalt understell.

Skjønner meg ikke på folk som har stumt understell på en stor tung bil, blir jo bare et (eller flere) steg ned fra den egentlige behagelige bilen.

Hvis sladding er tingen for deg så er det jo litt mer mat i s62'n så den klarer sikkert å holde hjulspinn i litt mer fart enn e46 m3'n.. Men det er fingeren i lufta-fysikk, da jeg som sagt aldri har kjørt en e39 m5.

Greit nok at E46 m3'n er mye mer populær og at det går femten av dem på dusinet, men e39 er jo en akk så kjedelig bil å se på!? Ja en fin bil, men ikke noe mer spennende enn e36 m3. Riktignok annen eksos, men det kan man jo sette på en 520 også..

Hvis behovet for å skille seg ut er det som veier tyngst så er det kanskje greit å kjøpe en e46 m3 og en liten drittbil som du kan rullemale rosa eller noe :P så har du en bil som får deg til å smile og en som får andre til å smile, på godt og vondt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombygd er greit så lenge det er gjennomført.

En E46 "M3" med batteriet foran, manuell klima, M5-speil og memory på passasjerstolen hadde jeg ikke klart å ha. Høres ut som du deler den oppfatninga.

Så lenge prisen er betydelig lavere kan en ombygd være veien å gå sålengde du allikevel skal modifisere den. Hadde ikke betalt 350-400 for en ombygd E46 når man får originale helt ned i 280.

Må bare huske på at det er du som skal ha bil og ikke tenk på hva folk på nettet og på treff mener. Er jo du som skal leve med den hver dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal velge en så dyr og eldre type bil, så ville jeg valgt originalt grunnet verdi, og jeg vil tro at en original M bil er bedre tatt vare på, enn en som er ombygd, det er min konklusjon.

Selvom du kjøper Coilovers, felger, osv. så er det fortsatt en M bil, og jeg vil tro det er flere som ser positivt i at det er Coilovers enn orginaldempere og fjører hvis du tenker på evt. salg. Jeg tror ikke dette er noe stort bekymringstema :) Og org. felgene kan du jo beholde hvis du vil bytte på litt felger, bare en ren tankegang fra min side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok uten tvil valgt en E39 M5. Jeg synes den er mye mer brukervennlig, penere å se på, råere lyd og den er liksom mye mer "voksen" Den vet liksom at den er best så den trenger ikke å skrike så høyt om oppmerksomheten som M3 som blir litt mer gutteracer :wink:

Hadde jeg ikke vært så jækla fornuftig så hadde jeg nok kjøpt E39 M5 selv, har vært veldig nære å kjøpe en slik flere ganger men det er noe som holder meg tilbake dessverre :(

Men jeg hadde valgt en orginal bil dog, spiller ingen rolle om den er bra bygget om. Uorginal er og blir uorginal mener nå jeg i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...