PenguiN- Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Ett + med ombygget bil er jo at alt mest sannsynligvis er sjekket i forbindelse med selve ombygningen..ingen som lar rust og andre grove feil bare være når man først holder på. Når jeg ser på prosjektrådene til flere av brukerne her inne er det helt klart biler som blir som ny om ikke enda bedre når de først hiver seg rundt å skal bygge bil..enten det er restaurering, ombygging eller trimming..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Hvis du ikke trenger mye plass, og er ute etter en spesiell god vers bil som er uvanlig. Da hadde jeg gått for E86 Z4 M-coupe. De er det ikke mange av i Norge, så må sikker henta fra utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Bakdelen med ombygd er at mange kan velge å ta noen snarveier "der det ikke vises" dessverre. Så vil i den grad det er mulig finne en orginal bil. Du har i liten grad mulighet å kontrollere hva de forskjellige delene har gått på en ombygd\tuklet bil, for alt du vet kan karrosseriet ha trillet 300 000 Til din beskrivelse høres det ut som E46 M3 er tingen, mtp på kveldsturene dine. Ett annet punkt i favør M3'en er den aktive differensialen, som bidrar til høy morrofaktor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Hvis du ikke trenger mye plass, og er ute etter en spesiell god vers bil som er uvanlig. Da hadde jeg gått for E86 Z4 M-coupe. De er det ikke mange av i Norge, så må sikker henta fra utlandet. De ligger nok i en helt annen prisklasse. Bare en "vanlig" Z4 coupé ligger i samme prisleie som e39 M5 og e46 M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 Bakdelen med ombygd er at mange kan velge å ta noen snarveier "der det ikke vises" dessverre. Så vil i den grad det er mulig finne en orginal bil. Du har i liten grad mulighet å kontrollere hva de forskjellige delene har gått på en ombygd\tuklet bil, for alt du vet kan karrosseriet ha trillet 300 000 Til din beskrivelse høres det ut som E46 M3 er tingen, mtp på kveldsturene dine. Ett annet punkt i favør M3'en er den aktive differensialen, som bidrar til høy morrofaktor Har tenkt litt den tanken din der.. Morrofaktoren er jo litt viktig her men er jo ikke i tvil at eg får den i en e39 m5 heller, men tror eg må få prøvd meg en m3 også se då Kjøpe z4 tviler eg på da eg aldri helt har likt di, valget er e39 eller e46 denne gaNgen, sku helst hatt en av hver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Kan du ikke bare testet en av hver da? Så rapporterer du hva du syntes etterpå. Jeg ville ihvertfall vært veldig nysgjerrig på konklusjonen da jeg vurderer E39 M5 selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Hvis du syns en e34 blir for stor og tung skal du ihvertfall ikke ha noe e39 har riktignok aldri kjørt e39 m5, men en litt oppgradert 540 manuell, forøvrig en bil som er alt for tung etter mine preferanser! Har kjørt e34 og e60 m5 og alle m3'ene. Ville valgt e46 framfor noe annet når som hellst. Makan til lettkjørt og frisk bil skal du lete lenge etter. Tight og fin å kjøre selv med originalt understell.Skjønner meg ikke på folk som har stumt understell på en stor tung bil, blir jo bare et (eller flere) steg ned fra den egentlige behagelige bilen. Hvis sladding er tingen for deg så er det jo litt mer mat i s62'n så den klarer sikkert å holde hjulspinn i litt mer fart enn e46 m3'n.. Men det er fingeren i lufta-fysikk, da jeg som sagt aldri har kjørt en e39 m5. Greit nok at E46 m3'n er mye mer populær og at det går femten av dem på dusinet, men e39 er jo en akk så kjedelig bil å se på!? Ja en fin bil, men ikke noe mer spennende enn e36 m3. Riktignok annen eksos, men det kan man jo sette på en 520 også.. Hvis behovet for å skille seg ut er det som veier tyngst så er det kanskje greit å kjøpe en e46 m3 og en liten drittbil som du kan rullemale rosa eller noe så har du en bil som får deg til å smile og en som får andre til å smile, på godt og vondt Kjenner at jeg må ta E39 M5 litt i forsvar her. Sammenlignet med 540i manuell er det natt og dag. Skarpheten til M5 er helt unik, og parkerer 540. Har eid begge bilen selv, og ble sjokkert da jeg gikk fra 540 til M5: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Kan du ikke bare testet en av hver da? Så rapporterer du hva du syntes etterpå. Jeg ville ihvertfall vært veldig nysgjerrig på konklusjonen da jeg vurderer E39 M5 selv. Jo, vil prøve og få til det, men er ikke så mange slike her i Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 *** Hvorfor skriver du ting du egentlig ikke har peiling på, og setter ett spørsmålstegn bak? S62 er faktisk den DÅRLIGSTE konstruksjonen hva S motorene angår, så her er du på veldig glatt is. Hvordan kan M3en være raskere, men ikke sterkere? Og sist, M3 er en sportsbil,som er mer populær. derfor ligger den høyere i pris også. Valget her må tas utifra hva Rayen er ute etter. skal han ha morsom sportsbil, så er M3'en det rette valget. Sportslig familiebil, M5. E46 M3 generelt er en mer solid konstruksjon. Edit: Og type mer vanlig motor? Visst det er noen av M-bilene som har en vanlig motor, så er det E39 M5. 400hk ut av en 5 liters motor er langt mindre imponerende en 343 ut av en 3.2 liter. Ikke er S62n spesielt glad i turtall heller. Veldig enig M5'en er kanskje mer praktisk, men det er ikke det jeg ser etter i en M-bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Slå til med e60 m5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Såvidt jeg kan se i denne tråden er jeg den eneste med E39 M5 som har kommentert. Hvor blir det av nåværende E46 M3 eierne ? Å høre på synsing og jeg-hadde-en-kompis historier har jeg sluttet med. Jeg synes det bør komme flere med de aktuelle bilene på banen og si sin mening. Selv kan jeg godt si at hovedgrunnen til at jeg har M5 og ikke M3 er; Billigere, mer plass, 5 serie er 5 serie og 3 serie er 3 serie samt en grommere motor (selv om prestanda ikke er milevis forann M3 motoren). Når det gjelder forbruk så får man ganske mange tanker bensin for 100 000,- (som pleier å være prishoppet M5 -> M3) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Såvidt jeg kan se i denne tråden er jeg den eneste med E39 M5 som har kommentert.Hvor blir det av nåværende E46 M3 eierne ? Å høre på synsing og jeg-hadde-en-kompis historier har jeg sluttet med. Jeg synes det bør komme flere med de aktuelle bilene på banen og si sin mening. Selv kan jeg godt si at hovedgrunnen til at jeg har M5 og ikke M3 er; Billigere, mer plass, 5 serie er 5 serie og 3 serie er 3 serie samt en grommere motor (selv om prestanda ikke er milevis forann M3 motoren). Når det gjelder forbruk så får man ganske mange tanker bensin for 100 000,- (som pleier å være prishoppet M5 -> M3) Jeg har eid en E46 M3 før. Og den ble da brukt som Familiebil med barnevogn, barnesete på ferieturer vinter som sommer. Etterpå byttet jeg den ut med E61 535D, så jeg har hatt motorsterk 5 serie også selv om det ikke er en M-bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Du har med andre ord misforstått "stigen" totalt? M3, 535D også 318D? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Sånn jeg ser det så måtte det blit M5, siden M3 må være coupe for å få det komplette M3 sportslige looket. M3 blir da ubrukelig for meg siden jeg er avhengig av ett velfungerende baksete. Som noen ville sagt, du får jo M3 i sedan... Nei ville jeg sagt da, M3 sedan er ikke tøft.. M3 coupe= Ungkarsbil. M5 sedan= Familiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 E46 M3 generelt er en mer solid konstruksjon. Der må jeg si meg meget uenig! Jeg har diskutert mye av det her med Thomashm5, som har hatt og selger mye av disse bilene, og hans oppfattelse har smittet over på meg. E46 m3 er mye mer plast, knirking, deler som ikke sitter like godt osv, sammenliknet med e39 m5, jeg har skrudd på begge biler, og kjørt begge biler, og det er faktisk mer plast og "dårligere/billigere" konstruksjon enn e39 m5'n, som er mer som en familieracer i forhold, som skal holde på luksusen, og samtidig gi et godt skyv. Jeg ser også at du skriver "hvordan kan m3'n være raskere men ikke raskere?" det har jo med vekt å gjøre, i hovedsak, m5'n er tyngre, har større motor, og den er sterkere, ingen tvil. Hvordan kan du forsvare at e46 m3 med s62 går enda bedre enn m3 med s54? større og sterkere motor er svaret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå