OveN Skrevet September 3, 2014 Skrevet September 3, 2014 Hvilke deler er det som blir byttet med slikt kit egentlig? Intercooler og programvare? For E9x er det ny styreenhet, intercooler og kjølevifte + programmering For F-serie ser det ikke ut til at det byttes kjølevifte.
ynor Skrevet Juli 17, 2015 Skrevet Juli 17, 2015 Bradbury, mulig det, men vet ikke hvordan det blir med ews "alignment"? Jeg har ikke dyno graf som viser det, men jeg har "all" software fra bmw, også PPK. Det man ser her på den nedtrimmede 116d er enkelt å greit at bmw bruker det som kalles for "moment begrenser" i software, og bare reduserer denne når du har nådd den effekten (reduserte) bilen skal ha. Ganske enkel, og nesten litt lite raffinert løsning egentlig, og det er derfor 116d føles "ok" sprek når man kjører vanlig på relativt lavt turtall, men med en gang en skal trå på litt så er den nærmest "ubrukelig". Jeg kan sikkert legge ut noen bilder som viser hvordan denne begrenseren er. Hvilken karakteristikk har softwaren for PPK i forhold til en "standard" remapping? Har BMW tatt ut litt lite på disse, eller tilsvarer de en "standard" remapping? Er usikker på om jeg skal vente til PPK evt. kommer til min bil (F25 2.0d), eller gå for ECU tuning...
Torkild Skrevet Juli 23, 2015 Skrevet Juli 23, 2015 Bilen min skal få dette montert i starten av august. Noen som har gjort noe slikt nylig på en 163 Hk, hvordan ble det ?Og sender BMW pappirer til staten /biltilsynet, eller tar man den delen selv?
Knut Sverre Furuli Skrevet Januar 26, 2016 Skrevet Januar 26, 2016 Vet noen om det er nødvendig med koding etter montering av m-performance motorstyringsboks? Kjøpte nylig 320d 2014 xdrive 163hk fra forhandler, denne hadde allerede fått montert større intercooler, fikk tilbud om å kjøpe motorstyringsboks etter handel var gjennomført. Boksen har sansynlig vis vært montert i bilen før. Forhandler sier at bilen må inn på merkeverksted for omkoding etter bytte av boks. Har fått pris fra GS på bytte av boks pluss om-koding, de skal ha 4600,- synes dette er litt dyrt. Vil helst bruke dette kittet fremfor annet da jeg beholder alle garantier.
ogee1 Skrevet Januar 26, 2016 Skrevet Januar 26, 2016 (endret) Ganske sikker på at det må kodes. De tar nok ikke sjansen på at koden som allerede ligger i boksen er riktig, hvis de bruker en brukt boks. Over fire tusen høres likevel dyrt ut. Endret Januar 26, 2016 av ogee1 Knut Sverre Furuli reagerte på dette 1
kortsluttning Skrevet Februar 3, 2016 Skrevet Februar 3, 2016 (endret) Hva med 320d 2005, trenger denne powerkit, eller holder det å bytte software? Endret Februar 6, 2016 av kortsluttning
Daniel80 Skrevet Juni 5, 2016 Skrevet Juni 5, 2016 On 23.7.2015 at 18.11, Torkild skrev: Bilen min skal få dette montert i starten av august. Noen som har gjort noe slikt nylig på en 163 Hk, hvordan ble det ? Og sender BMW pappirer til staten /biltilsynet, eller tar man den delen selv? Hvordan gikk dette? Fornøyd?
Evenol Skrevet Juni 12, 2016 Skrevet Juni 12, 2016 Jeg skal montere M Performance kit på min 520D 163hk denne uka. Spent på resultatet, men har ikke store forhåpninger. Får det så billig at det ikke er noe å lure på uansett. Daniel80 reagerte på dette 1
HPVL Skrevet Juni 12, 2016 Skrevet Juni 12, 2016 1 time siden, Evenol skrev: Jeg skal montere M Performance kit på min 520D 163hk denne uka. Spent på resultatet, men har ikke store forhåpninger. Får det så billig at det ikke er noe å lure på uansett. Kan jeg spørre hvem autorisert forhandler du bruker? Jeg har tenkt på det til min også! PM meg gjerne
Daniel80 Skrevet Juni 12, 2016 Skrevet Juni 12, 2016 1 minutt siden, HPVL skrev: Kan jeg spørre hvem autorisert forhandler du bruker? Jeg har tenkt på det til min også! PM meg gjerne Trenger vel ingen autorisert forhandler til dette. Det er originale Bmw deler, så det er vanlig garanti på det sålenge det er korrekt montert. Det som kreves er at man har riktig utstyr for å oppdatere modulene i bilen etter installering av styreenheten. Intercooleren tar ca 30min å bytte selv i en løftebukk.
Torkild Skrevet Juni 28, 2016 Skrevet Juni 28, 2016 On 6/5/2016 at 14.57, Daniel80 skrev: Hvordan gikk dette? Fornøyd? Strålende !! Natt og dag over 3000 rpm. på vinterdekk (smale) eller sommer dekk når du er alene i bilen trekker den deg merkbart i sete etter 100kmt med full kick down.. Det gjorde den IKKE før. ( Med merkbart mener jeg du kjenner det, du blir ikke hevet in i sete, men du kjenner fint at den trekker)
Evenol Skrevet Juli 5, 2016 Skrevet Juli 5, 2016 Jeg monterte dette i går, og forskjellen er svært merkbar! Ble en helt annen bil. Synes også den girer penere.
dopus Skrevet Juli 7, 2016 Skrevet Juli 7, 2016 On 23.7.2015 at 18.11, Torkild skrev: Bilen min skal få dette montert i starten av august. Noen som har gjort noe slikt nylig på en 163 Hk, hvordan ble det ? Og sender BMW pappirer til staten /biltilsynet, eller tar man den delen selv? Hørte på pris hos Bavaria her hvor jeg bor. Synes det er litt for dyrt, 13k pluss montering og koding= ca 20k=. og fikk beskjed om at jeg måtte skrive under på at det var mitt ansvar å gi beskjed om effektøkningen til myndighetene...Så BMW her i byen sender ingenting i hvertfall. Er jo bare å SPØRRE forhandleren du har tenkt å bruke.
FritzP Skrevet Juli 7, 2016 Skrevet Juli 7, 2016 On 3.2.2016 at 19.41, kortsluttning skrev: Hva med 320d 2005, trenger denne powerkit, eller holder det å bytte software? Denne har M47 motoren, og her finnes ikke noe powerkit. En remap vil gi samme resultat.
FritzP Skrevet Juli 7, 2016 Skrevet Juli 7, 2016 On 5.7.2016 at 10.46, Evenol skrev: Jeg monterte dette i går, og forskjellen er svært merkbar! Ble en helt annen bil. Synes også den girer penere. Hvilken forhandler brukte du, har lest historier om at det har tatt 3 dager for å få software til å fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå