Dirty Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 jeg har en uorginal e30 m3 i garasjen, så æddabædda jeg har faktisk hatt 4 uorginale 3 serie M3 og 1 e39 M5 uorginale is the shit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Jeg blir ihvertfall akkurat like sjalu på eiere av både originale og uoriginale M-biler. Da er vi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Jeg tror ikke du skal snakke så høyt om å jekke seg ned, når du selv kommer med flåsete kommentarer som " jeg kunne godt kjøpt en E60 M5" , når du selv kjører en standard 3-serie. Cred til de som faktisk tørr å kjøpe seg noe skikkelig. For min del er Penguins M5 100% orginal, da det er akkurat den samme bilen som kom fra fabrikken da den var ny. Så fordi jeg kjører "kjip" 3-serie (diesel til og med) og en gammal 5-serie fra nittenpilogbue så kan ikke jeg ytre mine meninger vedrørende original eller uoriginal M?....jævla tulling... Den med E60en var ment for å provosere og jaggu klarte jeg det også I mitt bilbudsjett for neste år hvor jeg skal mest sannsynlig bytte bil så har jeg satt av nok til å kunne finansiere en E60 M5, men jeg ønsker ikke å prioritere de vesentlig høyere driftsutgiftene en slik bil har i forhold til en F10 530d som er bilen jeg vurderer. Nå jeg på sikt skal handle meg M bil så blir det noe eldre, gjerne i form av E24 M6 eller E34 M5 Utrolig å mye mer klasse det er over en E24 enn en E39... En urørt orginalbil er ikke alltid like bra som hva Fredrik90 tror (du kan umulig skru mye bil slik du skriver her, kan bare alt i teorien tenker eg?) Morkne foringer, rustne bremserør, pakninger, slanger osv kan være lei seg på en slik bil også. En ombygd bil, der ting er gjort skikkelig, blir slikt ofte skiftet siden kostnaden da ikke er noe der og da Det har jeg heller ikke benektet, les litt lengre bak før du skal løfte pekefinger. Men stort sett så er originalbilene bedre, så lenge de er tatt vare på og fått vedlikeholdt. Men som andre har nevnt tidligere så finnes det ombygde biler som er utrolig godt sammenskrudd, da det finnes bilbyggere som faktisk er veldig flinke. Jeg skrur ikke mye bil nei, og skulle jeg hatt M bil så skulle det være en 100 % strøken bil med godt dokumentert vedlikehold. Så den siste der bekymrer ikke meg nevneverdig Det som er litt humoristisk i det hele, er at den som maser mest om status og bilpark her. Er den samme som ikke har M5 i vognkortet. Det er sånn det dessverre er med BMW miljøet, veldig mange fine folk men også jævlig mange usympatiske drittunger med null vett mellom ørene og fjortis oppførsel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Er dette samme bilen? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38773182 Isåfall, ganske skummelt det der når det ikke blir opplyst om fra forhandler engang at noen har tukla med chassisnummeret for å spare penger.. Uten at jeg vet det 100%, kan det se slik ut ja. Er man på jakt etter M-bil, enten om den er aldri så "original" eller uoriginal er det ihvertfall veldig, veldig, veldig viktig å sjekke det som sjekkes kan vedrørende bilen og dens historie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Men, hvem er det du prater om lengere opp? Det kan ikke være meg heldigvis, for i mitt vognkort står det M5. Jeg spurte for et par sider siden. Hva står det egentlig i ditt vognkort? Jeg spør ikke av spydighet, jeg har bare ikke sett et vognkort på en karosseribytte-bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Les innlegget mitt bedre neste gang Fredrik, der står det ingenting om at du ikke skal få ytre dine meninger om uorginal eller orginal M-bil. Det var en kommentar til måten du forteller andre å jekke seg ned, når du er verst i klassen selv. Hvem er tullingen her?? Jeg hadde forventet noe bedre av en forumbruker med flere tusen innlegg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 vent å se:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 RS-Heggem: I vognkortet står det: "Kjøretøyet er oppbygget med avgiftsfritak. Oppbygget etter skade 3 april 2012. uoriginalt understellsnummer XXXXXX er innpreget over WBSXXXXX som er strøket over 3/4.2012. Spesifikasjoner lik M5. ventilerte bremser forann Ø 34,5cm. Bak 32,8 CM også sveisenummer XXXXXXXX" På punkt 19 som heter motor/drivverk står det: Slagvolum: 4941 Cm3 Motoreffekt(KW): 294,00 Drivstoff: 01 Bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Les innlegget mitt bedre neste gang, der står det ingenting om at du ikke skal få ytre dine meninger om uorginal eller orginal M-bil. Det var en kommentar til måten du forteller andre å jekke seg ned, når du er verst i klassen selv. Hvem er tullingen her?? Jeg hadde forventet noe bedre av en forumbruker med flere tusen innlegg.... Lavmål møter lavmål vet du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 vent å se:) Takker mister. Da vet jeg det. Jeg vil kalle din den mest strøkne M5 i hele landet. Det kan nok ingen ta fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 RS-Heggem: I vognkortet står det:"Kjøretøyet er oppbygget med avgiftsfritak. Oppbygget etter skade 3 april 2012. uoriginalt understellsnummer XXXXXX er innpreget over WBSXXXXX som er strøket over 3/4.2012. Spesifikasjoner lik M5. ventilerte bremser forann Ø 34,5cm. Bak 32,8 CM også sveisenummer XXXXXXXX" På punkt 19 som heter motor/drivverk står det: Slagvolum: 4941 Cm3 Motoreffekt(KW): 294,00 Drivstoff: 01 Bensin Du nevnte tidligere i tråden om du satte bilen på verksted, hva de da ville gjort.. Fakta er nok at de ville spurt... Hvis du ringer ett verksted / delelager ifbm din bil, og de spør etter regnr.. hva skjer da? De får ikke opp M5 chassisnummeret... Hvis din bil og en totalt identisk på ALLE måter (untatt det ekstra chassisnr) med samme historikk forøvrig var til salgs, ingen måte å skille de to bilene... ville du ikke betalt litt ekstra for den som hadde færrest chassisnr? På ingen måte like lite verdt som en ombygd bil, men heller ikke like mye verdt som en IDENTISK M-bil med ETT chassisnr.. Prøvde forøvrig regnr på Gs.. .da kom det opp en E30 Men nå er det jo sånn at modifiserte biler alltid vil skille seg og er vanskeligere å prise.. noen vil betale ekstra, noen vil betale mindre, og siden din er såå strøken og modifisert kan du får mer enn en "original M5".. men det er en annen historie.. forøvrig er jo det i mine øyne mer verdt når bilen har vært i Norge over ti år... så man kan få det til å flytte litt på seg etterhvert Opplevelsen på veien i en orginal M bil og en ombygget / karossbyttet vil være den samme. Sjela vil være der, men på en ombygget bil vil man ha en litt annen holdning til bilen vil jeg tro.. på en karosseribyttet bil vil det være den gode følelsen, men en sjelden gang vil det nok "stikke" bittelitt... som f.eks i denne tråden, eller hver gang man må dra "historien".. for majoriteten vil tenke "skeptisk".. "må sjekkes ut nærmere"... eller hur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Godt innlegg silverboy! Saklig og konsist. Angående 1. avsnitt så mente jeg i mitt eksempel at de ikke hadde regnr / eier / chassisnummer å gå etter, og måtte kun gå etter hvordan den fysiske bilen og dens nåværende deler/utseende/utstyr for å finne ut hvilke delefilm som skulle benyttes ved skifte av forskjellige ting. Her er det jo opplagt at ved å ta en runde rundt bilen så vil man konstatere at "Finn frem M5 delefilmen gutter, haha, detta blir dyrt dere!" Angående 2. avsnittet så ville jeg ikke betalt f.eks 50 000,- ekstra nei. Vet ikke hvorfor det kommer opp E30 på GS..hos statensvegvesen kommer det opp 1996 523i som er korrekt ifht. nytt VIN nummer. "på en karosseribyttet bil vil det være den gode følelsen, men en sjelden gang vil det nok "stikke" bittelitt... som f.eks i denne tråden, eller hver gang man må dra "historien".. for majoriteten vil tenke "skeptisk".. "må sjekkes ut nærmere"... " <-- Godt formulert. Men det er jo nettop den "skepsisen" jeg prøver å ufarliggjøre ved å være såpass frampå i denne tråden. Føler at jeg har fått noen til å forstå forskjellen, men enkelte virker som ikke vil endring holdning kun for å...ikke endre holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Nå har ikke jeg en M bil, men en ombygd Alpina. Og blant de fleste jeg kjenner når de skal fremheve sin egen bil er det alltid en 520 den går under, det er de veldig på. Jeg bryr meg ikke så mye om det, i mine øyne så bryr jeg meg ikke så mye om det står et annet nummer på karroseriet sålenge jeg har alt av info på bilen og et godkjent vognkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Er det ikke like enkelt å kjøpe et vrak av en orginal M å ha stående i garasjen også kjøre rundt i en ombygget M. Da kan man skryte av at man har en orginal M hjemme, hvis det har så mye å si. Verdi tap, har lite å si for rimelig mange her inne vil jeg tro, da disse M bilene blir byttet eier etter 1 års tid. Når den tiden kommer, så vil det nok være ET få tall her inne som har et unikt eksemplar. (som står til forventningene) Di fleste oppgradere M bilene sine med bedre understell/bremser/felger/lakk/motor, hvorfor er det så farlig med en ombygget M da, når en orginal M er blitt skrud nesten like mye på (men man får med orginal delene) ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 vent å se:) Takker mister. Da vet jeg det. Jeg vil kalle din den mest strøkne M5 i hele landet. Det kan nok ingen ta fra deg. Takk for d Rs det varmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå