Dirty Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Jeg deler NØYAKTIG samme oppfatning som deg, det er mye følelser ved ett slikt kjøp. Har sett litt på disse "Finding a Classic" programmene som bruker å gå på Discovery. Og der er de såpass nøye at visst bilen er opplakkert på noe vis, så styrer de unna. Siden samleverdien er såpass foringet. Ja jeg tror nok de fleste som er i markedet for en M bil helst vil ha en Original når de først skal klemme til med noe såpass spesielt. Har ett par bekjente som lurer på å handle seg M bil, særlig siden prisene på E46 og E39 begynner å bli spiselige. Men det er kun helt originale biler som er aktuelle, ellers så føler de at dem likegodt kan kjøpe noe annet. Har også merket meg at i dagens Vintage marked så er krava skyhøye, en bil er mest verdifull om den er minst mulig skrudd på. Slik kommer det også til å være på E39 M5 i framtiden, se bare på de sinnsyke prisene på en dønn original E28 M5. støtter ikke helt den påstanden om at biler som er minst mulig skrudd på er de som er mest verdifulle. er da mange biler her på forumet som har en mye høyere pris siden de er skrudd på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 støtter ikke helt den påstanden om at biler som er minst mulig skrudd på er de som er mest verdifulle. er da mange biler her på forumet som har en mye høyere pris siden de er skrudd på Jeg snakker om i ekstreme tilfeller, gjerne i samlermiljøene og Vintage biler (altså 30 år og eldre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 men, en e39 m5 er vel så langt ifra den kategorien man kan komme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 men, en e39 m5 er vel så langt ifra den kategorien man kan komme. Kommer en tid da den også går inn i Vintage kategorien, og da vil originale biler være mer verd og ettertraktet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2012 støtter ikke helt den påstanden om at biler som er minst mulig skrudd på er de som er mest verdifulle. er da mange biler her på forumet som har en mye høyere pris siden de er skrudd på Jeg snakker om i ekstreme tilfeller, gjerne i samlermiljøene og Vintage biler (altså 30 år og eldre) leser du alt du skriver? En org bil som er skrudd på, i form av originale deler og bra vedlikehold er verdt mer en en bil som ikke er skrudd på, de bilene du tenker på er "låvebilene" som har gått lite km og er i perfekt stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Naturligvis. Men har du tenke å eie bilen så lenge? Isåfall så er det kun original biler som ikker er kjørt noe som helst av betydning, og som du ikke har tenkt å kjøre noe særlig selv, som gjelder. For alle andre stiller det seg litt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 En ting jeg glemte; Svare på spørsmålet som var trådtittel: JA, det er stas å eie Original M power bil Fredrik90, hva synes du ? godt å eie original M bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 leser du alt du skriver? En org bil som er skrudd på, i form av originale deler og bra vedlikehold er verdt mer en en bil som ikke er skrudd på, de bilene du tenker på er "låvebilene" som har gått lite km og er i perfekt stand. Nei det er ikke det jeg tenker på! Jeg tenker på uskrudde originale biler, det vil si biler som ikke har stammet ned fra tre andre donorbiler eller biler det f eks har vært presse eller turbo på. Helt vanlig vedlikehold med originale deler er gull verd når man skal selge en såpass spesiell bil som en tilårskommen M5 (tenker da på eldre biler som E28 og E34). En ryddig og original bil som kun består av originaldeler, samt ryddig servicehistorikk er det som blir foretrukket og det som gir best pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Fredrik90, hva synes du ? godt å eie original M bil ? Det kan jeg ikke svare på fordi jeg ikke har hatt gleden av å eie en original M bil. Men jeg skal en gang ha en M bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Nei det er ikke det jeg tenker på! Jeg tenker på uskrudde originale biler, det vil si biler som ikke har stammet ned fra tre andre donorbiler eller biler det f eks har vært presse eller turbo på. Helt vanlig vedlikehold med originale deler er gull verd når man skal selge en såpass spesiell bil som en tilårskommen M5 (tenker da på eldre biler som E28 og E34). En ryddig og original bil som kun består av originaldeler, samt ryddig servicehistorikk er det som blir foretrukket og det som gir best pris. Nemlig... de bilene som er mest verdt på vintage auksjoner er helt originale, i perfekt mint condition og med helt korrekte servicepapirer fra helt autentiske merkeforhandlere. Har man i tillegg alle andre papirer fra da bilen var ny inkl. kjøpskontrakten og bilen samtidig har en historie (f.eks har tilhørt en kjent person) er det meste 100% perfekt. Alt annet er 2, 3 og 4 "sortering" avhengig av tilstanden på bilen. Det finnes imidlertid et unntak og det er når bilen er et spesialbygg... f.eks til racing eller til en eksentrisk filmstjerne etc. Da er alt lov, men bilens verdi er høyere hvis den som har bygget bilen er kjent og/eller bilen har vunnet kjente billøp eller utstillinger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Det er forøvrig ingen tvil om at f.eks E39 M5 en vakker dag vil bli mye verdt. Det ble ikke bygget flere enn 20482 stk. og det er et svært lavt antall i relasjon til moderne bilproduksjon. Porsche 993 oppnår allerede høye priser og den modellen ble det produsert tre ganger så mange av. Porsche oppnår normalt høyere priser enn BMW, men bildet er allikevel helt klart. Akkurat som med Porsche er det viktig at bilen er helt original hvis den skal oppnå en høy pris på en seriøs auksjon. Intet er mindre interessant i denne sammenhengen enn en uoriginal 911 uten en historie (og de er det mange av). Tilsvarende er det også for BMW. Det er f.eks kun originale E9 3.0 CSi eksemplarer i god stand som oppnår høye priser idag og det tiltross for at modellen ellers er både sjelden og ettertraktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Originalt er best!!! HAHAH det dummeste påstanden jeg har lest her inne på leeenge. En ekte ///M bil er håndlaget og ikke masseprodusert på et samlebånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 En ekte ///M bil er håndlaget og ikke masseprodusert på et samlebånd. Det kan jeg forsåvidt være enig i selv om det kanskje er litt vel "strengt". M var blittelitt mer spesielt før da de faktisk var håndlagde biler, synd de måtte gå bort i fra dette men effektiviteten krever sitt. Men likevel, jeg synes nyere M biler også må få en sjanse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Fredrik 90, med andre ord er penguin sin (og alle andre karossbytte biler) i aller høyeste grad original BILER. Nei, de bør ikke være verdt fult like mye pga de skjemmende ekstra linjene i vognkortet, enig. Men det er fremdeles 100% originale biler, ofte i veldig bra stand. +1 Øyvind hehe Synes også at å diskutere hva e39 m5 vil være verdt på "vintage markedet" om uendelig mange år blir helt søkt når man snakker om det å eie en slik bil nå, og bruke bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Nei, de bør ikke være verdt fult like mye pga de skjemmende ekstra linjene i vognkortet, enig. Men det er fremdeles 100% originale biler, ofte i veldig bra stand. Jeg er redd det er slik ja... Men det er det ikke meg som bestemmer, men markedet Det er iallfall slik historien er på E34, så hvorfor det skulle bli annerledes når E39 kommer i den alderen tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå