TRF Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Ja fint om noen kunne skrevet en sånn info tråd om dieselmotorer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Ja fint om noen kunne skrevet en sånn info tråd om dieselmotorer... Ja det hadde vært supert. Tenk hvis noen i tillegg til det kunne lage et Forum med søkefunksjon og en mulighet til å sette tråder som sticky Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 +1 Men fra spøk til revolver så ser jeg at det kanskje er på tide jeg oppdaterer første side litt. Se om jeg får tid en kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 +1 få de vekk og sov godt om natta. Dyrt med havari. Fjernet swirlflapsene og monterte blanks på min 2002 320D, tross mange advarseler om jaging på tomgang og ditt og datt. Har ikke merket noen forskjell etter jeg fjernet de og selve jobben er ikke vanskelig å utføre selv, ligger mange fine DIYs på nettet. Av egen erfaring kan jeg herved si at disse kan trygt fjernes på M47TU uten noen følger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Du mener bmw burde kommet med den løsningen og gitt deg bare blanks?Er masse drit som samles der, så vil tro at om man renser det i ny og ne så vil det ikke løsne like fort. sånn om man vil beholde disse flappene. Når en slik "flap" lösner helt og suges inn i motoren er dette ensbetydende med motorhavari. Dette er en konstruksjonsfeil fra BMW sin side, og da mener jeg de burde hatt en annen lösning enn å måtte bytte hele innsuget til x-antall tusen. Er jo en grunn for at disse blanksene har kommet på ettermarkedet. Å rense innsuget i ny og ne er ingen jobb hvermannsen tar på direkten, og jeg skulle likt å sett prislappen fra Bilia etter en slik jobb. Nei, da er det bedre å kvitte seg med dritten en gang for alle! Det er ikke en konstruksjonsfeil fra BMW, det er en grunn til at de er der. Volvo har bla. akkurat samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Er konstruksjonsfeil i og med at selve flapsen løsner. Finnes bedre metoder å lage dette på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Vet de pleier å fjerne/blokke egr på vag diesel, smart å gjøre på disse motorene også? Får en e46 320d om noen dager og tenker å ta nødvendige forhåndsregler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Automatgearservice Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 +1 Men fra spøk til revolver så ser jeg at det kanskje er på tide jeg oppdaterer første side litt. Se om jeg får tid en kveld. Ja det hadde vært kanon. Jeg vet at detter mange som leser det du har skrevet.alt er veldig bra men mer info om swirl flaps å,egr blockout hadde vært en "motorsaver" for mange;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Har et eget avsnitt om egr, og et enda lengre om swirl.... Jeg kan legge til mer teknisk informasjon om akkurat hvordan egr fungerer sett fra system siden for spesielt interesserte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Automatgearservice Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Ja leste det;) kanon;)men folk må bli obs på nedsotingsproblemene egr gir. Ingenting positivt med å ha den aktiv.å swirl flaps er kritisk å få bort. De ødelegger motoren før eller siden;( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Er konstruksjonsfeil i og med at selve flapsen løsner.Finnes bedre metoder å lage dette på. Da er jeg spent på hvordan du mener det rent teknisk sett skal løses? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Tja, flapsene er blant annet skrudd fast i styrestangen. Dette kunne vert i helt gods eller kanskje sveiset. Har tenkt at det i verste fall også ville vert bedre å bruke popnagler for å feste platene, men det er ikke optimalt dette heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Men hva hjelper det med helt gods, visst det er materialtretthet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Det er vel som regel skruene som løsner eller knekker av. Er iallefall det jeg har fått med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Noen som har laget en DIY på dette? Både hva man skal gjøre og kjøpe. Har en 320d september 04 modell, som jeg hadde tenkt å gjøre dette på.. Tips mottas med åpne armer Sent from my HTC One X using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå