Gå til innhold

Pårygget av en biloppretter. Hva gjør jeg?

Mantis
 Share

Hva ville du gjort?  

58 stemmer

1. 1. Hva ville du gjort?

• La biloppretteren ordne dette på egenhånd.
      17
    • La forsikringen ta seg av dette.
      23
    • Sålenge det blir gjort skikkelig, så spiller det ingen rolle.
      18

Anbefalte innlegg

Altså, hvis han hadde tenkt å sno seg unna så hadde han vel gjort det allerede, iom at det ikke finnes noe skademelding, og trådstarter trolig ikke står på parkplassen og prater med han enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Personlig ville jeg aldri gått med på noen "deal".. Få forsikringen hans til å betale og få noen andre til å gjøre jobben.

Helt enig. Er ikke vits å være grei når det kommer til dette. Greit han er oppretter, men du står jævlig dårlig til hvis han trekker seg eller gjør en dårlig jobb, uten skademelding.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Må nok si meg enig med dere ja, hadde nok latt forsikringen hans dekke dette uansett å mye bilføreren han er. Mitt inntrykk er at man kan ikke stole på noen nå til dags, uansett om de ser snille og erfarene ut. Er ingen garanti for at arbeidet skal bli bra så jeg ville benyttet meg av en ordning som gir deg garanti på jobben om det skulle være noe...

Det var mye godtroende sjeler her gitt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde latt han gjøre det om jeg kjente til han, viste for flink/ nøye han er rett og slett. har du ikke hørt noe om han ville jeg brukt forsikringen. særlig surt om han gjør det også blir det noen linjer som ikke klaffer helt,fargeforskjell osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si hva du skal / ikke skal gjøre.

Men vet ihvertfall at om jeg hadde kjørt på noen hadde jeg gjort jobben akkurat like bra som om det var en ny kundebil. Det gjelder også de fleste andre jeg kjenner i bransjen.

Det finnes såklart de som ikke gjør det, men hvis han som du sier er kjent for å være flink og ordentlig hadde jeg ikke sett mørkt på det.

Han gir deg sikkert en god deal på annet rusk du har på bilen, og det er aldri dumt å ha en fot innafor hos de i denne bransjen når du skal ha gjort noe i senere tid.

Er ikke store skaden heller så er ikke noe heksekunst å få det der pent, og hadde ikke bekymret meg noe for fargeforskjell på cosmossvart ihvertfall ikke når skaden er så langt bak/lavt på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg vert godtroende og snill, og latt han gjøre det forutsatt at han tok det andre med rust. Han blir nok kjempetaknemlig, og vil nok gjøre en kjempejobb. Snu på situasjonen og sett deg i hans posisjon :) Du kan jo også i forkant si at det har ikke noe med at du ikke stoler på han, men et du kommer til å levere bilen inn til en sjekk etter reperasjonen er utført, og be han ta bilder og dokumentere litt underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått et godt inntrykk av fyren hadde jeg nok og vurdert å la han ordne det, men som andre sier ville jeg uansett hatt det skriftlig hva som har skjedd og hvem som var skyldig med signaturer på (skademelding kort sagt), selv om dette ikke skulle bli sendt inn noe sted. Muntlige avtaler og gode intensjoner ender ofte ikke godt..

Siden du jobber i bransjen kan du kanskje få noen andre til å dokumentere skaden og kvaliteten på reparasjonen etterpå som en tjeneste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg snakker med han.

Det viser seg at det ikke er han som skal gjøre jobben og det skal helles ikke gjøres der jeg trodde det skulle gjøres. Dette skal gjøres på en jalla bedrift i nabokommunen som har enormt dårlig omdømme og som har gått konkurs flere ganger tidligere! Hvorfor det skal gjøres her aner jeg ikke, men karen som rygga på meg har slutta som biloppretter og sikkert gode konakter i dette firmaet som han mener jeg skal sette inn bilen på.

I tillegg mener han dette skal gjøres på en(!) arbeidsdag. Kunne få igjen bilen samme kveld! Det var først da min virkelige skeptisk begynte å synke inn. Her skal man altså rette opp døra, forholdsvis mye arbeid på skjermen, demontere bakfanger, fjerne en rustflekk bakpå, pusse, sparkle, lakke og la det tørke på en arbeidsdag?

Det var tilfeldigvis innom en takstmann på jobb i dag, så jeg huka tak i han i 2 minutter for å se på skaden min. Han sa at vi nok snakket dørbytte og skader for fort 20.000,- kroner. Han frarådet meg også på det sterkeste å ta dette privat og sa jeg burde fylle ut skademelding umiddelbart og velge et verksted jeg føler meg trygg på gjør en skikkelig jobb.

Spurte på facebook, og der kommer den ene etter den andre med dårlige erfaringer med appelsinlakk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg snakker med han.

Det viser seg at det ikke er han som skal gjøre jobben og det skal helles ikke gjøres der jeg trodde det skulle gjøres. Dette skal gjøres på en jalla bedrift i nabokommunen som har enormt dårlig omdømme og som har gått konkurs flere ganger tidligere! Hvorfor det skal gjøres her aner jeg ikke, men karen som rygga på meg har slutta som biloppretter og sikkert gode konakter i dette firmaet som han mener jeg skal sette inn bilen på.

I tillegg mener han dette skal gjøres på en(!) arbeidsdag. Kunne få igjen bilen samme kveld! Det var først da min virkelige skeptisk begynte å synke inn. Her skal man altså rette opp døra, forholdsvis mye arbeid på skjermen, demontere bakfanger, fjerne en rustflekk bakpå, pusse, sparkle, lakke og la det tørke på en arbeidsdag?

Det var tilfeldigvis innom en takstmann på jobb i dag, så jeg huka tak i han i 2 minutter for å se på skaden min. Han sa at vi nok snakket dørbytte og skader for fort 20.000,- kroner. Han frarådet meg også på det sterkeste å ta dette privat og sa jeg burde fylle ut skademelding umiddelbart og velge et verksted jeg føler meg trygg på gjør en skikkelig jobb.

Spurte på facebook, og der kommer den ene etter den andre med dårlige erfaringer med appelsinlakk etc.

Se der ja!

Da ble valget enkelt regner jeg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg er ikke lenger i tvil på at jeg vil gjøre dette gjennom forsikringa. Dette blir for utrygt og alt for mye fram og tilbake - i tillegg er firmaet som skal utføre jobben ikke 100% i følge flere andre kilder.

Men jeg har et spørsmål.

Jeg har trolig kjørt litt over hva forsikringa mi tilsier jeg kan kjøre i året - vil dette ha noe å si for min del? Kan jeg risikere å miste retten til erstattning av den grunn? Slik jeg har forstått det vil jeg ikke få avkortet erstatning fra motpartens forsikringsselskap, men jeg risikerer en regning fra eget forsikringsselskap på differansen mellom antall kilometer jeg har kjørt og antall kilometer jeg har betalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å manne seg opp og ringe karen i morgen og kreve skademelding. Han vil nok sette seg på bakbeina og jeg må nok argumentere for hvorfor jeg velger å gjøre det slik - men det får heller så være.

Jeg orker ikke mer. Begge parter har en forsikring av en grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg er ikke lenger i tvil på at jeg vil gjøre dette gjennom forsikringa. Dette blir for utrygt og alt for mye fram og tilbake - i tillegg er firmaet som skal utføre jobben ikke 100% i følge flere andre kilder.

Men jeg har et spørsmål.

Jeg har trolig kjørt en del over hva forsikringa mi tilsier jeg kan kjøre i året - vil dette ha noe å si for min del? Kan jeg risikere å miste retten til erstattning av den grunn?

Du mister retten til all erstatning, så om bilen bil total vraket i et kræsj får du ingen erstatning. Når du har kjørt over km du har betalt for i forsikringen, har du jo brutt en avtale mellom det og forskningselskapet.

Best å forlenge den med en gang ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...