Gå til innhold

Prisfall på e60


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min i juni 2012. E60 530da.

Har lyst på noe nytt snart - kartlegger hva jeg kan få for min - blir litt overrasket når jeg ser prisfallet:

JUNI '12: hovedtyngden av disse bilene priset fra 230' til 280' (svært grove tall)

JAN '13: hovedtyngden av disse bilene priset fra 200' til 250' (svært grove tall)

Er dette et reelt prisfall? Har jeg grunn til å være overrasket? Eller er dette sessongen som resulterer i disse prisene?

EDIT: JAN '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må nok regne med samme trend som for E39. Minst. Det er enormt med E60 i Norge (antagelig flere enn det var E39), og nå begynner så smått F10 å komme på bruktmarkedet. Det alene sender E60-prisene et hakk ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at E60 er jo en notorisk drittbil teknisk sett.

Hadde bedre kvalitet og kjørekomfort i E39 M5`en min.

Eneste grunnen til at jeg sannsynligvis havner på E60 igjen er utseende.

Eneste som holder seg prismessig er 535D, men da igjen ikke mange tilsalgs og de ligger lenge når de først havner på finn.no er min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCI er jo klart bedre, men også der er det mye rusk som BMW burde ha ryddet opp ila. de første årene til E60/61.

Girkassen er dog vesentlig bedre på LCI enn pre-lci etter hva jeg har hørt.

Dieselmotoren på pre-lci er jo også veldig ofte offer for å svelge swirlflapsa...men det forekommer kanskje også på LCI utgavene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swirlflaps og all elektronikken som ofte er gale på e6x, gjelder sikkert ikke alle bilene, men er utrolig dyre når de først inntreffer. Jeg tror det er derfor at det er en "drittbil". Jeg syns det er utrolig teit, men jeg ville helst hatt e61 når jeg kjøpte e91, men turte ikke pga ryktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swirlflaps og all elektronikken som ofte er gale på e6x, gjelder sikkert ikke alle bilene, men er utrolig dyre når de først inntreffer. Jeg tror det er derfor at det er en "drittbil". Jeg syns det er utrolig teit, men jeg ville helst hatt e61 når jeg kjøpte e91, men turte ikke pga ryktet..

En smule drøyt å kalle bilen for en notorisk drittbil på grunn av så få feil. Jeg har, som awt, ikke hatt et eneste swirlflaps eller elektronikkproblem med min bil. Vi har også hatt en feilfri 04 E60 bensin og en 08 E61 diesel med et par småfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 ble også omtalt som en drittbil, men masse elektronikkfeil, rust og skralt understell. Jeg tok sjansen, og opplevde aldri noe tull med den E39'en jeg hadde i 2 år. Neste eier opplevde den også som solid og bra. Det er tiltak man kan gjøre for å få en billigere/sikrere bil da. Bensinmotorene ser ut til å holde bedre, og hvis man i tillegg styrer unna automat (ikke så lett på E60/61 kanskje) så er mye risiko borte. Annet trøbbel jeg har hørt om er panoramatak, men dette finnes jo kun på E61. Dersom jeg handler E60 en dag, noe som er sannsynlig, så blir det en LCI bensinbil, med lite utstyr. Prioriterer heller lav km og evt motorstørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen, den ytringen er basert på mine erfaringer og de jeg kjenner som har hatt E60 sine erfaringer. Inkludert min egen far, svigerfar og strandveien auto sine egne uttalelser.

I all hovedsak går det på det elektriske i disse bilene.

Jeg har hatt over 30 biler og aldri vært så plaget som med mine 5 serier. (utenom E39`n).

Rust, Elektronikk problemer(dvs, feilmeldinger på aktivstyring, abs, asc osv) , luftkompressor bak, ryggesensorer, panoramatak, bakluke brudd, swirlflaps, converter i girkasse, stabstagsforinger er meget kjente feil på 5 serien. De som ikke vedkjenner seg det for så være, men slik er realiteten.

Kjapp titt inne på teknisk forumet beviser mine påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort overfokusering på svakheter med enkelte modeller i et forum som dette. Problemene bringes ut av proporsjoner og man kan derfor lett få et inntrykk av at problemene er større enn de er (ikke dermed sagt at de ikke er alvorlige for den enkelte når de først inntreffer). Det kan nok være lurt å ha flere kilder til informasjon som beslutningsgrunnlag før man evt. kjøper en ny bil. E60/61 er selvfølgelig ingen drittbil, men det er enkelte ting man bør være oppmerksom på når det gjelder denne modellen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok regne med samme trend som for E39. Minst. Det er enormt med E60 i Norge (antagelig flere enn det var E39), og nå begynner så smått F10 å komme på bruktmarkedet. Det alene sender E60-prisene et hakk ned.

Ok, så det vil bare "gå en vei" i tiden fremover ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...