PenguiN- Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 jeg sier ikke at alle bør mene det, jeg sier jeg mener det er det på bakgrunn av mine erfaringer og kjentes erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Turbo blir jo også påvirket av service og sjåfør. Riktig olje på riktig intervall. Om veivhusventilasjonsfilter blir byttet. At motoren får gå litt på tomgang etter kjøring. Og at man kjører rolig frem til normal driftstemp. Relativt enkle forhåndsregler for en sunn turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Vet ikke om noen biler som har krevd feitere lommebok enn min svigerfar sin Mercedes E420cdi, som greit nok har gått langt, men sett nok av eksempler og på at Mercedes lager gode biler, feilfrie og evig holdbare er de likevel ikke.. Ja enig, det er pissprat! Og beviser nettopp poenget mitt, folk prater mest utifra egen smak, og lite kildekritikk. Mercedes W211 har hatt mye problemer med elektronikk, SBC systemet var så mye problemer med at det ble fjernet på faceliften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Alt i alt så har jo alle biler problemer :/ Det gjelder vel i bunn og grunn å finne seg en bil som har hatt alle feilene de er kjent for å ha slik at de er rettet på Det er vel kanskje tilogmed du enig i Crazywiz ? Forøvrig nettop derfor jeg valgte den M3`n jeg har idag...Ny girkasse,motor og diff, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Lurer på hvorfor E65 faller så mye i pris jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gl_sollid Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Kan nevne ut fra kvittering fra GS, så ble turbo byttet på ca 90 000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Alt i alt så har jo alle biler problemer :/Det gjelder vel i bunn og grunn å finne seg en bil som har hatt alle feilene de er kjent for å ha slik at de er rettet på Det er vel kanskje tilogmed du enig i Crazywiz ? Forøvrig nettop derfor jeg valgte den M3`n jeg har idag...Ny girkasse,motor og diff, hehe Aldri vært uenig om at alle biler har problemer, tilogmed lær og gå bilen som barn fikk dårlig "håndbrekk" og "bærekuler" Nødvendigvis trenger det ikke være rettet på i form av byttet deler, men gjort forebyggende arbeid. Kan nevne ut fra kvittering fra GS, så ble turbo byttet på ca 90 000 km Typisk ved feil bruk\og eller ikke byttet veivhusfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gl_sollid Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Det er vel ting som blir byttet når bilen har service hos Bmw hhv GS og Strandveien. Det byttes vel ikke på eget intiativ fra en inkompetent person når det kommer til mekaniske ting på en bil. Er jo en grunn til at service da blir gjort hos autorisert BMW verksted, og fulgt etter boka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Nei, veivhusfilter er det ingen serviceintervaller på og den inngår ikke i en vanlig service. Skal du ha veivhusfilteret byttet må du be spesifikt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Og med mindre det skiftes så kan turbo ta tidligere kveld ? forstår du problemet her ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Nei, veivhusfilter er det ingen serviceintervaller på og den inngår ikke i en vanlig service. Skal du ha veivhusfilteret byttet må du be spesifikt om det. Er du sikker på det? På gammelbilen så opererte det lokale merkeverkstedet med en serviceintervall på 40000 km på bytte av veivhusfilter. Det kom til og med opp i systemet deres når jeg skulle ha service for et år siden. Jeg utsatte det et halvår fordi det hadde ikke gått så lenge akkurat da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Og med mindre det skiftes så kan turbo ta tidligere kveld ?forstår du problemet her ? Jeg forstår egentlig ikke setningen din, men dersom veivhusfilteret ikke byttes regelmessig (LES: hvert tredje oljeskift) så kan du være helt sikker på at turboen din kommer til å ta kvelden. Spørsmålet er bare når. Når jeg i tillegg skriver hvert tredje oljeskift så snakker jeg ikke om intervallene på 30.000km, men intervaller på 10-12.000km. Har man intervaller som overgår dette i står grad ber man virkelig om både tette innsug (LES: swirl flaps havari m.m) og turbohavari. Nei, veivhusfilter er det ingen serviceintervaller på og den inngår ikke i en vanlig service. Skal du ha veivhusfilteret byttet må du be spesifikt om det. Er du sikker på det? På gammelbilen så opererte det lokale merkeverkstedet med en serviceintervall på 40000 km på bytte av veivhusfilter. Det kom til og med opp i systemet deres når jeg skulle ha service for et år siden. Jeg utsatte det et halvår fordi det hadde ikke gått så lenge akkurat da. Det er jeg rimelig sikker på. Alle forhandlere jeg har vært i kontakt med og andre eksterne bilverksteder som har spesialisert seg på BMW kan fortelle at veivhusfilteret ikke blir byttet uten oppfordring fra kunde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Vel, hvis det viser seg å være en feil fra verkstedets side, er det isåfall en feil jeg har sans for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Mine foreldre kjøpte ny E60 520d M sport i 2007 og i løpet av nå 80 000 km så har det blitt byttet en del som ikke burde ha blitt byttet så tidlig. De måtte bytte hele radiomodulen da den fucka med lyden, plutselig så ble radioen kjempe høy så man skvatt inni bilen samt at det var ekstremt dårlig signal uansett kanal og forhold. Ett støydemper/vibrasjonsdemper måtte byttes da dette laget mye ulyd på tomgang, hjulager foran måtte byttes på 30 000 km og støtdemper bak på 50 000 km. Alle jeg kjenner i grunn med E6x har hatt en eller annen form for problemer med bilen, men jeg vil likevel ikke kalle den for en drittbil for det er den ikke. E60 har ikke noe mer problemer enn alle andre biler men den hører likevel til en av de kleineste bilene fra BMW(i likhet med E53 X5) Synd igrunnen da E39 som den erstatter går for å være blant de beste bilene BMW har bygget Ellers så må jeg si at min E90 325d som har samme motor som mye av de belastede E6x, har aldri hatt ett feilslag. Denne har jeg hatt i 2 år og 40 000 km og det eneste jeg igrunnen har gjort er å bytte glødeplugger, som i og forseg er slitedel. Når det gjelder BMW ellers så har jeg aldri hatt noe problemer av noe slag, værre var det i de årene jeg kjørte Audi Å eie en BMW er for meg trygt å bekymringsfritt bilhold, til og med min gamle E34 stoler jeg 100 % på Mekanikeren min skrur på både gamle BMW`er og gamle Mercer ( samt ferrarier og mye annet....) Han sier det rett ut til meg - "Skal du ha bmw må du ha feit lommebok" "Kjøp mercedes, mye bedre biler" Kanskje ikke så populært å si her inne, men som en fyr med ett bein i hver leir er det mye mindre kødd med mercedes. Ting bare....funker Da har han ikke skrudd mye på E34, E39 og E38. Disse med bla M50 og M52 motorer er uhyre driftsikkre og solide biler, så lenge de får fornuftig vedlikehold selvsagt. Kjenner noen stykker med Mercedes som også må ha måtte åpne lommeboka rimelig bra for å holde bilene på veien. Mercedes bygget gode biler når de laget W123 og W126, det var biler som skillet seg ut på kvalitet og driftsikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Mye bra og mye piss i denne tråden. Skulle ønske at dette var en mer verdifull tråd enn det den er nå i form av at flere individuelle frammer sine meninger og erfaringer med E60. Jeg har tvunget meg igjennom "Crzywiz" og "PenguiN" sine innlegg... Ta dere en bolle....... sammen på en kafé og snakk ut om uoverenkomstene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå