Gå til innhold

Freakshow's E39 530Dat Individual.


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

hei folkens:P holder på med turbo bytte nå :) ble sittende fast da jeg ikke hadde verktøy til å få av turboen :P men blir handla i dag! :D
så tenkte jeg skulle filme hvor slakk det var i turboen men fant en video på youtube :P

 

https://www.youtube.com/watch?v=2JGUAlBIxdg

 

så dere kan se på denne også ser dere for dere enda litt mere slakk en denne så hadde dere hvor jævlig turboen min er! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jo takk :) måtte avbryte bytte i går fordi eg mangla en 12 mm 12 kant pipe for å få løs turbo xD

Så var i byen nettopp å handla verktøy, olje filter og olje :) så skal snart bort i garasjen og fortsette å skru ^^,

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la ut denne på diesel tråden men kanskje noen av dere som følger meg har litt peiling? :)

 

 

 

Hei! lurte på om noen kunne hjelpe meg!
jeg hadde turbo havari på min 2001 530Dat for en snau måndte siden, og i forigårs bytta vi turboen, oljerør og retur rør.

det gikk smertefritt.

MEEEEEEN! når vi hadde skifta olje og alt var montert så prøvde vi og starte, den sto og fila i noen sekunder så starta den. så vi lot den stå i noen min også skrudde av for å sjekke etter lekasjer. men alt var tett og fint.

 

også skulle vi fyre bilen igang igjen for å ta den ut av garasjen. men da var det ikke snakk om.

så vi har prøvd å "manuelt" feilsøke etter feil uten hell.

så i dag så kobla vi diagnose utstyret på bilen og håpet på det beste,

men neida! diagnose utstyret fant ikke hjerna/motoren.

Alt annet ville ikke finne motoren.

 

så vi fortsatte og feilsøkte men fant ikke noe å bli klokk på.

så etter en haug av timer så fant jeg ut at jeg måtte prøve å starte bilen med *host hark kremt* startgass til diesel motor. og da fila den i noen sekunder og starta. så vi lot bilen stå og gå seg varm, så kjørte vi en tur. alt virket normalt

eller som før hvertfall.

 

har et til lite problem men kommer til det etterpå.

 

så etter turen var kjørt så tenkte vi at vi fikk vel prøve å stoppe bilen igjen for å se om samme problemet.

bilen starta etter sirka 8 sekunder filing på startern, så jeg skrudde den av igjen å prøvde på nytt og samme greia.

så noen som har noen ideer om hva det kan være? glødeplugger? gløderele?

Tingen er at jeg bor i kirkenes, så nærmeste bmw verksted er i tromsø/alta eller eventutl råvanjemi(finnland)

så er ikke veldig keen på å dra noen av plassene MTP at jeg ikke fikk kontakt med hjerna/motoren kommer de til å gjøre det?

 

og det andre problemet jeg har eller har hatt siden jeg fikk bilen, er at når jeg kommer til rundt 150-160-170 så er det som at jeg mister all kraft den vil ikke akselerere mere,

jeg hadde en misstanke til at det var turboen men nå siden den er byttet så viste det seg jo ikke være det.. så noen ideer?

 

takk på forhånd til alle tips og råd!

 

mvh

 

Jan-Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nei har jobba hele uka så hakke hatt tid, jeg er usikker på om det er høytrykks pumpa med tanke på at bilen faktisk starter (selv om tung startet)
og den står på tomgang som normalt oO
så skal få bestilt diagnose time i morgen så kanskje man finner ut hva som er galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytrykkspumpa, er det den som ligger under førersetet?

Faren min hadde problemer med den nå nettopp på sin 525d.

Bilen starta bare enkelte ganger, og den dro ikke over 3000 omdr. Alt virka normalt når den gikk på tomgang.

Bytta pumpa under bilen, og bilen blei helt fin igjen.

 

Tror den kom på rundt 2000kr fra Bilmatriell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...