bmwkizn Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Ja ble en lang tråd som sporet kanskje litt av, så var ikke meningen i det hele tatt. Men litt interessant tema ja det er helt utrolig at det kan ta så av Men jeg syns det er fint med forskellige meninger å smak av hva som er fint eller ikke på en bil Kjedelig å dratt på BMW treff hvis alle hadde fulgt den samme oppskrifta
Fredrik Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Ja ble en lang tråd som sporet kanskje litt av, så var ikke meningen i det hele tatt. Men litt interessant tema Men hva ble konklusjonen på diskusjonen? Jeg ble bare forvirret, men jeg vet at M-Tech komponenter (med eller uten en "M" på komponentene og/eller bak/foran på bilen) ikke er ensbetydende med at bilen plutselig er en ekte M-modell med S-motor...
ChristerM Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Tja, jeg synes det er både og. Jeg har kjørt i typ to år uten ///M emblem på min, men satt på matt svart ///M emblem med tyske farger, og syntes det ble gromt. Men uansett, så er det viktigste at du blir fornøyd! I mine øyne blir det feil å klistre på M5 eller M3 merker på en bil som ikke har den motoren den burde ha, mens vanlig M-emblem ser jeg ikke noe problem med
babjorn Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Jeg vet faktisk ikke selv, da jeg desverre ikke forstår CrZyWizda. Jeg trodde eks E30 320 kom med M på bg-luka å dette betydde utstyrspakke. Å hvis dette stemmer, så blir det jo samme på nyere modeler (men så klart ikke orginalt), utenom for eks Z serien. Så lenge man holder seg unna M+nummer, for da snakker vi om en helt annen bil med WBS chasinummer. Virker som mange ikke liker å diskutere dette emne, skjønner jo at det er kjipt å kjøre rundt i en M3 også tror folk det er no spesiel, også kjører andre med enkel M også tror folk det også er spesielt. For 90% av befolkningen, vet jo ikke foskjell på enkel M å M+nummer på bilen. Blir jo samme som folk ikke liker copi felger med BBS på, for 80% av befolkninga vil jo ikke se forskjell. Å det er jo kjipt for dem som har det real deal. Jeg ser den, å skjønner det veldig godt.
sjur Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Et annet spørsmål er om M emblem med tyske farger eller sorte farger er ekte M emblem eller ikke? Det blir kanskje helt feil om M merke er fake og uoriginalt (feil farger)i tillegg. Jeg for min del kommer til å beholde ///M X5 på min 2011 X5 fordi jeg har lyst og synes det ser helt knall ut.
skiern Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Folk må da kunne gjøre akkurat som de vil med sine biler. Men det enkelte forsøker å få frem her er at å sette et "///M"-merke bakpå en bil som ikke er en M-bil (1M,M3,M5,M6) ser rart ut, da det er uorginalt og harry (i noens øyne).
bmwZ Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Hva mener folk da om de nye M performance utgavene som M135, M550, M50d osv? Alle disse har jo utvendige M logoer men har ikke chassi som starter på WBS!!! All argumentasjonen mot at nyere BMWer ikke har M logo uten at den er laget av M avdelingen, den ryker jo her
awt Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Nå har jo forsåvidt disse litt motor til å "forsvare" merket, men jeg synes igrunn BMW kunne latt være å begynne med M foran "vanlige" modeller igjen. Jeg hadde naturligvis ikke sagt nei takk til en slik bil forøvrig. Det blir uansett litt annerledes ettersom diskusjonen hovedsakelig omhandler (for min del ihvertfall) montering av M-merke på biler som aldri har hatt dette, noe Mxxx-modellene har fra fabrikk. Det verste med at disse navnene ble tatt i bruk igjen er jo at det nå plutselig ligger M520i, M318i og mye annet rart på finn.no.
Fredrik 90 Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Hva mener folk da om de nye M performance utgavene som M135, M550, M50d osv? Alle disse har jo utvendige M logoer men har ikke chassi som starter på WBS!!! All argumentasjonen mot at nyere BMWer ikke har M logo uten at den er laget av M avdelingen, den ryker jo her Nei, det gjør den ikke da disse modellene er som M light å regne. Dette er ikke rene fullblods M biler og fortjener like lite dekaltrimming som standard modellene vi alt har diskutert. Disse bilene utstyres riktig nok med M logo før modellbetegnelsen originalt fra fabrikk og da er de ganske irrelevante for denne diskusjonen, på lik linje med de andre fullblods M bilene. Stikkordet her er "fabrikk montert"
bmwZ Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Nå skal jeg "banne i kirka" Jeg sitter faktisk med to M135i logoer i handa etter å ha hentet dem på GS Bildeler idag. Planen min er å bytte ut de stygge Sdrive 35i merkene som er på forskjermene på min Z4. Disse skal da erstattes av M135i logoen, men at jeg selvfølgelig skal ta vekk ett tallet. Dermed vil det stå: M35i Føler jeg har gjort noen upgrades som gjør den mer verdig. Ettermontert full M pakke med mange custom deler, M instrument look, alcantara, senk, eksos, trimming av motor osv. Men det finnes jo selvfølgelig ikke noen Z4 M35i....
Der Barockengel Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Det verste med at disse navnene ble tatt i bruk igjen er jo at det nå plutselig ligger M520i, M318i og mye annet rart på finn.no. Ganske mange M518i på finn.no for noen få år siden.
awt Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 For å trekke noen enkle sammenligninger kan man jo si at S-Line er Audis svar på M-tech. Videre vil S-modellene være en naturlig sammenligning med Mxxx-modellene (selv om de ikke er helt konkurrenter rent modellmessig) og RS-modellene konkurrer naturligvis med BMWs M-biler. Uten at jeg er så kjent innen Audi-miljøet vil jeg tro at hvis noen sier de har en "S-bil"/"S-modell" så vil dette bli tolket som om vedkommende har en S3, S4 eller S8 for en saks skyld, ikke en A4 med S-line. Det blir litt det samme med Mercedes ettersom man får AMG-pakke til de fleste modellene i dag. Om noen sier de har en AMG-bil er det snakk om "the real deal" og ikke en C200 med AMG-styling. På samme måte blir det tilsvarende teit å sette på S-, RS- eller AMG-merke. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg synes Audier kler Quattro-/S-Line/S-/RS-logo i grillen. Hvorvidt det er grilldesignet som gjør dette eller om det er andre grunner vet jeg ikke, men det ser ihvertfall mye bedre ut enn hos BMW.
OveN Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Var ett passende bilde for denne diskusjonen i "du gjør det helt feil"-tråden nå... Jeg stemmer nei til dekaltrimming.
Fredrik Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Det blir litt det samme med Mercedes ettersom man får AMG-pakke til de fleste modellene i dag. Om noen sier de har en AMG-bil er det snakk om "the real deal" og ikke en C200 med AMG-styling. Jeg synes overordnet at sammenligningen med AMG er den mest ryddige i forhold til BMW M. På den annen side er det ingen tvil om at BMW selv er skyld i rotet og forvirringen som har oppstått rundt M Technic/Sport pakkene/komponentene vis a vis de ekte M-modellene. Som man reder ligger man...
bmwkizn Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Har ikke E36 318is class 2 M logo på bakluka originalt? Eller tar jeg feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå