Gå til innhold

M emblem på M Sport

sjur
 Share

Anbefalte innlegg

Ja ble en lang tråd som sporet kanskje litt av, så var ikke meningen i det hele tatt. Men litt interessant tema :)

ja det er helt utrolig at det kan ta så av :) Men jeg syns det er fint med forskellige meninger å smak av hva som er fint eller ikke på en bil :) Kjedelig å dratt på BMW treff hvis alle hadde fulgt den samme oppskrifta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja ble en lang tråd som sporet kanskje litt av, så var ikke meningen i det hele tatt. Men litt interessant tema :)

Men hva ble konklusjonen på diskusjonen? Jeg ble bare forvirret, men jeg vet at M-Tech komponenter (med eller uten en "M" på komponentene og/eller bak/foran på bilen) ikke er ensbetydende med at bilen plutselig er en ekte M-modell med S-motor... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes det er både og. Jeg har kjørt i typ to år uten ///M emblem på min, men satt på matt svart ///M emblem med tyske farger, og syntes det ble gromt. Men uansett, så er det viktigste at du blir fornøyd! :)

I mine øyne blir det feil å klistre på M5 eller M3 merker på en bil som ikke har den motoren den burde ha, mens vanlig M-emblem ser jeg ikke noe problem med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke selv, da jeg desverre ikke forstår CrZyWizda. Jeg trodde eks E30 320 kom med M på bg-luka å dette betydde utstyrspakke. Å hvis dette stemmer, så blir det jo samme på nyere modeler (men så klart ikke orginalt), utenom for eks Z serien. Så lenge man holder seg unna M+nummer, for da snakker vi om en helt annen bil med WBS chasinummer.

Virker som mange ikke liker å diskutere dette emne, skjønner jo at det er kjipt å kjøre rundt i en M3 også tror folk det er no spesiel, også kjører andre med enkel M også tror folk det også er spesielt. For 90% av befolkningen, vet jo ikke foskjell på enkel M å M+nummer på bilen. Blir jo samme som folk ikke liker copi felger med BBS på, for 80% av befolkninga vil jo ikke se forskjell. Å det er jo kjipt for dem som har det real deal. Jeg ser den, å skjønner det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål er om M emblem med tyske farger eller sorte farger er ekte M emblem eller ikke?

Det blir kanskje helt feil om M merke er fake og uoriginalt (feil farger)i tillegg.

Jeg for min del kommer til å beholde ///M X5 på min 2011 X5 fordi jeg har lyst og synes det ser helt knall ut.

:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da kunne gjøre akkurat som de vil med sine biler. Men det enkelte forsøker å få frem her er at å sette et "///M"-merke bakpå en bil som ikke er en M-bil (1M,M3,M5,M6) ser rart ut, da det er uorginalt og harry (i noens øyne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener folk da om de nye M performance utgavene som M135, M550, M50d osv? Alle disse har jo utvendige M logoer men har ikke chassi som starter på WBS!!! All argumentasjonen mot at nyere BMWer ikke har M logo uten at den er laget av M avdelingen, den ryker jo her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo forsåvidt disse litt motor til å "forsvare" merket, men jeg synes igrunn BMW kunne latt være å begynne med M foran "vanlige" modeller igjen. Jeg hadde naturligvis ikke sagt nei takk til en slik bil forøvrig. :)

Det blir uansett litt annerledes ettersom diskusjonen hovedsakelig omhandler (for min del ihvertfall) montering av M-merke på biler som aldri har hatt dette, noe Mxxx-modellene har fra fabrikk.

Det verste med at disse navnene ble tatt i bruk igjen er jo at det nå plutselig ligger M520i, M318i og mye annet rart på finn.no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener folk da om de nye M performance utgavene som M135, M550, M50d osv? Alle disse har jo utvendige M logoer men har ikke chassi som starter på WBS!!! All argumentasjonen mot at nyere BMWer ikke har M logo uten at den er laget av M avdelingen, den ryker jo her :lol:

Nei, det gjør den ikke da disse modellene er som M light å regne. Dette er ikke rene fullblods M biler og fortjener like lite dekaltrimming som standard modellene vi alt har diskutert. Disse bilene utstyres riktig nok med M logo før modellbetegnelsen originalt fra fabrikk og da er de ganske irrelevante for denne diskusjonen, på lik linje med de andre fullblods M bilene.

Stikkordet her er "fabrikk montert" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg "banne i kirka" :mrgreen: Jeg sitter faktisk med to M135i logoer i handa etter å ha hentet dem på GS Bildeler idag. Planen min er å bytte ut de stygge Sdrive 35i merkene som er på forskjermene på min Z4. Disse skal da erstattes av M135i logoen, men at jeg selvfølgelig skal ta vekk ett tallet. Dermed vil det stå: M35i :lol:

Føler jeg har gjort noen upgrades som gjør den mer verdig. Ettermontert full M pakke med mange custom deler, M instrument look, alcantara, senk, eksos, trimming av motor osv. Men det finnes jo selvfølgelig ikke noen Z4 M35i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å trekke noen enkle sammenligninger kan man jo si at S-Line er Audis svar på M-tech. Videre vil S-modellene være en naturlig sammenligning med Mxxx-modellene (selv om de ikke er helt konkurrenter rent modellmessig) og RS-modellene konkurrer naturligvis med BMWs M-biler.

Uten at jeg er så kjent innen Audi-miljøet vil jeg tro at hvis noen sier de har en "S-bil"/"S-modell" så vil dette bli tolket som om vedkommende har en S3, S4 eller S8 for en saks skyld, ikke en A4 med S-line.

Det blir litt det samme med Mercedes ettersom man får AMG-pakke til de fleste modellene i dag. Om noen sier de har en AMG-bil er det snakk om "the real deal" og ikke en C200 med AMG-styling. På samme måte blir det tilsvarende teit å sette på S-, RS- eller AMG-merke.

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg synes Audier kler Quattro-/S-Line/S-/RS-logo i grillen. Hvorvidt det er grilldesignet som gjør dette eller om det er andre grunner vet jeg ikke, men det ser ihvertfall mye bedre ut enn hos BMW. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt det samme med Mercedes ettersom man får AMG-pakke til de fleste modellene i dag. Om noen sier de har en AMG-bil er det snakk om "the real deal" og ikke en C200 med AMG-styling.

Jeg synes overordnet at sammenligningen med AMG er den mest ryddige i forhold til BMW M. På den annen side er det ingen tvil om at BMW selv er skyld i rotet og forvirringen som har oppstått rundt M Technic/Sport pakkene/komponentene vis a vis de ekte M-modellene. Som man reder ligger man... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...