Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Noe galt, tviler jeg på. Er man vandt så er man vandt til en diesel bil. Jeg derimot, er ikke det. Bilen rister ikke at man merker det, men sitter man i en bensin bil og en diesel bil, er det merkbar forskjell. Ikke vær i tvil nå.

Hvis jeg under landeveiskjøring i 70-100km\t sitter på en E60 eller nyere diesel og vil sove, så kan jeg ikke på noen måte innfatte meg med det utrolige utsagn at natteroen beror på om det er diesel eller bensinmatet motor!?

:applause:

Skrevet
Noe galt, tviler jeg på. Er man vandt så er man vandt til en diesel bil. Jeg derimot, er ikke det. Bilen rister ikke at man merker det, men sitter man i en bensin bil og en diesel bil, er det merkbar forskjell. Ikke vær i tvil nå.

Hvis jeg under landeveiskjøring i 70-100km\t sitter på en E60 eller nyere diesel og vil sove, så kan jeg ikke på noen måte innfatte meg med det utrolige utsagn at natteroen beror på om det er diesel eller bensinmatet motor!?

Nei, nettopp :) Men så mener han at E39 528i går bedre en E60 530d også da! ;)

Skrevet
Satt akkurat på med en Mazda 6 2.0D Sport med 150hk og synes den dro mer enn min 523 er det noe galt med min bil eller kan det være Turboen i Diesel motoren som lurte meg? nå er jo jeg kun van til å kjøre min egen bil så jeg har veldig lite å sammenlikne med, dessuten har den vel grodd på meg på en måte om dere skjønner? :)

Skal også nevnes at det rykker og napper litt periodesvis på rundt 2-3rpm og i tilegg når jeg starter bilen går den litt opp og ned på turtall før den roer seg.

Slik du beskriver din 523 med rykk og napp og jaging er det jo tydelig at den ikke er frisk.

Ta en diagnose og fiks bilen din, da får du mye mer glede av den etterpå.

Da vanosen ikke virket på min Z3 utgjorde det nesten 2 sekund fra 0-100, det er MYYYE.

Skrevet

Nei, nettopp :) Men så mener han at E39 528i går bedre en E60 530d også da! ;)

Du og dine barnslige innlegg. Har ikke direkte sagt det. Vil ikke forklare andre gang da, jeg gidder ikke å diskutere med fjorten åringer.

Skrevet

Du og dine barnslige innlegg. Har ikke direkte sagt det. Vil ikke forklare andre gang da, jeg gidder ikke å diskutere med fjorten åringer.

Nei skjønner godt du ikke liker å diskutere med kjæresten din. :lol:

Skrevet

Aha, det forklarer hvorfor jeg aldri har klart å sovne på en buss, rett og slett feil drivstoff. Tro om noen har planer om å lage en bensindrevet buss :applause:

Skrevet

Det kan jeg forklare med at du vet at det var en diesel buss.. Hadde du trodd det var en bensin hadde du sovnet.. Dette er en form for paranoidhet. Men slapp av helt ufarlig. Du justerer bare fantasiskruen ned litt for så og justere opp fornuftighets skruen. Funker ikke dette må du ta en diagnose av ecuen da den virker å være defekt.

Argumentet ditt for at diesel bråker så fælt er jo bare tøv å vas.. Det er det siste du hører på en bil i 80km/t. Hjulstøy og annet har tatt over for lengesiden.. Jeg skal innrømme at på tomgang bråker diesel mere enn bensin.. Da bensinern på 5serien blir jo nesten lydløs i forhold. Men når du gir gass er ikke forskjellen stor.

Skrevet
Det kan jeg forklare med at du vet at det var en diesel buss.. Hadde du trodd det var en bensin hadde du sovnet.. Dette er en form for paranoidhet. Men slapp av helt ufarlig. Du justerer bare fantasiskruen ned litt for så og justere opp fornuftighets skruen. Funker ikke dette må du ta en diagnose av ecuen da den virker å være defekt.

Argumentet ditt for at diesel bråker så fælt er jo bare tøv å vas.. Det er det siste du hører på en bil i 80km/t. Hjulstøy og annet har tatt over for lengesiden.. Jeg skal innrømme at på tomgang bråker diesel mere enn bensin.. Da bensinern på 5serien blir jo nesten lydløs i forhold. Men når du gir gass er ikke forskjellen stor.

Dieseleiere har vel en tendens til å ha vel mye voks i ørene? :wink:

Min far har f.eks en MB E240 bensin som han kjøpte ny i 2003.

Opplevelsen i coupeen er en helt annen en dieselutgavene. Selv om målinger viser at diesel ofte ikke bråker mer i coupeen under kjøring er det likevel forskjell fordi lyden fra bensineren er mye mykere og mer behagelig, føles mer lukseriøst rett og slett.

Skrevet

Hvis du går i detaljer så skal jeg være enig me deg der. Men Hvis du er så lydsår i øra så får man kjøre med hørselværn når de sitter i diesel.. lol :)

Skrevet

altså hvis det for noen forekommer som ett problem rent psykisk å sitte på en E60 525d,530 eller 535d for den saks skyld over lengre distanser så er det helt andre ting en kjøretøyet som er problemet, det må folket kunne være enig i og forstå. #-o

Da er det mere gazoline fanboy faktoren som spiller inn. Haters always gonna hate...

Den diskusjonen er en ærlig sak innrømmer jeg gjerne, og forstår greit de argumenter som legges frem fra de respektive tilhengere.

Personlig er jeg ikke totaltilhenger av det ene eller det andre, har hatt alle mulige biler, MR2 Turbo, Audier med og uten turbo, bensin og diesel, Quattro og andre BMWer...

Felles for samtlige biler, de har bydd på seg selv...dieselene også!

:wink:

• 7 months later...
Skrevet

Heller høyere forbruk enn lyden og ristingen :lol:

WORD!

Jeg har en 320D nå og er aktivt ute etter å få byttet den ut med en 528i! ingen tvil om at man velger å betale litt ekstra for bensin og roligere gange.

Skrevet

Dere som kjører diesel og ikke har råd til å betale drivstoff og mener at ristingen i køer og i lav fart ikke er noe merke kan gå å ta seg en bolle..

Highfive casparij!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...