-Erik- Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Om dagen så kjører jeg stort sett kun med vanlig Xenon kjørelys på 325en, hender jeg av en eller merkelig grunn slår på tåkelytene om dagen uten at jeg helt kan forklare hvorfor. Bare gjør det liksom På kveldstid så har jeg alltid på tåkelysene sammen med kjørelys da jeg liker å ha godt med lys rett foran bilen også, hender jeg setter på parklys (angleeyes) om kvelden også da jeg synes det er tøft. Kjører sjelden med angleeyes om dagen da de lyser svakere på pre LCI biler.På E34en så kjører ALLTID med park og tåkelys om dagen da jeg synes den ser tøff ut med det, kjører også alltid med kjørelys og tåkelys om kvelden da jeg som nevnt over liker å ha det godt opplyst rett foran bilen også. Jeg vet det er ulovlig å bruke tåkelys i kombinasjon med kjørelys men jeg må si at jeg ALDRI har blitt blendet av en annen bil sine tåkelys. Da er de verre med de som kjører rundt med feil innstilling på lysa eller rånere med ettermonterings Xenon, der blir jeg blendet ofte. Er ikke pga at tåkelys blender de ikke er lov i mørket, er "for vår egen sikkerhet" Det konmer veldig godt frem i det du skriver Fredrik. Når du vil ha det "godt opplyst forran bilen" vil fokuset ditt naturlig trekke seg nermere bilen. Dette kan skape farlige situasjoner da blikket skal (som vi alle har lært) lang frem:) Hvor ofte det skjer ulykker pga tåkelys derimot skal ihvertfall ikke jeg kverulere for, men det er ihvertfall årsaken. Jeg har også hørt at det liksom skal bøkene, men tror de uniformerte spm sier det rett og slett ikke har peil (som vanlig? Neeeeeida) Og ettermontert xenon i vanlige lamper/helt idiotisk innstilt... Ææ orker ikke begyne engang er helt enig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Jeg har ikke brukt mine på min F31 enda, prøvde faktisk å bestille den uten... Liker fronten til F30/31 M-Sport bedre sånn de blir levert i USA, uten tåkelys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 På E91en min er det ikke montert tåpelys. På Z4en er de foliert bort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Jeg har heller ikke så mye som prøvd tåkelysene i bilen min. Skulle gjerne likt å ha hatt fronten til M135i, der tåkelysene er erstattet med "finner" eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 hender jeg setter på parklys (angleeyes) om kvelden også da jeg synes det er tøft.. Du skrur altså av lysene når det blir mørkt...? Ja, i bakvendtland.. Tåkelys er bilens svar på hockeysveis. Det er noen år siden det var kult... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Hva er galt med hockeysveis?? (Nei, jeg har ikke hockeysveis selv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Jeg vet det er ulovlig å bruke tåkelys i kombinasjon med kjørelys men jeg må si at jeg ALDRI har blitt blendet av en annen bil sine tåkelys. Da er de verre med de som kjører rundt med feil innstilling på lysa eller rånere med ettermonterings Xenon, der blir jeg blendet ofte. Som -Erik- sier svekker det distansesynet ditt. Når du kjører i fartsgrensen vil ikke tåkelysene vise noe du klarer å styre unna uansett. Det gjør også at møtende bilister får mer en "vegg" av lys mot seg, som svekker deres evne til å se hva som er bak bilen din. Jeg følte ubehag ved møtende bil med kjøre/tåkelys senest i går (har ikke vært ute med bilen i kveld). Det er irriterende, spesielt fordi det fremhever de uvitende og de egoistiske på veiene. Som du sier, det er ulovlig. Og det er en grunn til det. Hvis du er dum nok til å gjøre det likevel fortjener du en bot eller tre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Alltid kjørt med tåkelysa på. Ser jo tøft ut. Aldri blitt blinka på med E36n, bortsett fra UP når jeg møter dem langs veien. Sist helg derimot ble jeg stoppet i W124n av poltien. 2000,- for tåkelys på om kvelden. Værste er at dem er så svake at markeringslys er en bedre beskrivelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Hva med å heller holde oss til det tråden er til, å fortelle om du bruker tåkelys og eventuelt hvorfor i stede for å gå løs på hverandre og fortelle hvor dumme de er. Greit nok at bedreviter instingtet river og sliter godt i fingrene på enkelte men prøv å tøy dem og heller send en PM om du har behov for å fortelle hvor dum jeg er eller hvor mange bøter jeg fortjener (selv om det bryr meg midt der sola aldri skinner) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Nåvel. Dette kom alltid til å være en tråd med diskusjoner. Jeg har ytret min mening, og litt av irritasjonen jeg føler. Jeg lar være å kommentere noe videre. Forøvrig synes jeg man bør tåle at en anonym type som man er uenig med på internett sier en holdning er dum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Jeg har airducts, ikke nooblys Ser mange kjøre med park og tåke om kvelden, i mine øyne vitner det om en total mangel på hjernekapasitet. Jeg liker å se i mørket, det liker sikkert fotgjengere at jeg gjør og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 kjører uten tåkelys da forrige eier som kjøpte bilen ny syns det var utrolig dyrt og unødvendig å spandere tåkelys på den blir tåkelys og AE om ikke så lenge når bilen får ny front. syns igrunn det er litt rånete å kjøre med tåkelys, men så er jeg 18 og har vell lov å være litt rånete kjører stort sett med tåkelys dag og kveld i biler som har det. av enkle grunn at det somregel ser bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Er passert noen og førti, men er så barnslig (kall det gjerne harry også) men synes fronten på E39 (senket noen cm) er tøff i fronten med litt lys på. Men trodde faktisk at parklys og grøftelys nå var godkjent som kjørelys, etter at nye biler har kommet med alle mulige slags lys på dagtid, i tunell og kveldstid (mørkt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Fordi det er tøft Og fordi jeg akkurat fikk bot for det.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet April 3, 2013 Share Skrevet April 3, 2013 Det er vel lovlig sammen med parklys når det fortsatt er lyst ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå