Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

williamwiers og RF91:

Det blir dessverre ikke pulverlakkering, dette grunnet det rett og slett ikke går på det budsjettet jeg har på de. Det blir heller å legge 1k fillerprimer, negarosilber lakk og til slutt legge 2K klarlakk over, har lakkert endel fra før, så tror det burde gå fint, dersom ikke resultatet blir helt det man håper, så blir det heller å få de pulverlakkert senere når det passer seg :)

Skal sies jeg vurderer å høre med en kjenning om jeg ikke får blåse over senterene etter jeg har fjernet mesteparten med malingsfjerner. Da får jeg tatt det som eventuelt ligger igjen + jeg får ruet litt overflaten ;)
Skal sies jeg leste en plass pulverlakk har en tendens til å bli tykk, og kan komme i konflikt med skruhullene i senterene, mulig dette bare er noen som har fått et dårlig resultat da men :)

 

crobertsen:

Takker så mye! Liker det godt selv! :D

Blir muligens å glassblåse lett over etter man har fått fjernet mesteparten av lakken :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, RF91 skrev:

Ser den. Men eg hadde i alle fall ikkje sandblåst dei. Sanden e for ru til aluminiumen og kan tæra på materialet. Om du glasblåse da so fere lakken, samt overflata blir bra :) Då e da berre å lakka i veg ettepå ;)

Ja..det er eventuelt glassblåsing det da er snakk om, skulle gjerne tatt hele senterene slik, men tror det vil gå utrolig lang tid pga. den sterke lakken. Derfor tenker jeg og fjerne mesteparten med malingsfjerner, for etterpå bare å blåse det som eventuelt skulle ligge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

gratulerer med nye felger! :D trur de kommer til å sitte som et skudd på bilen! ^^

Jo takk...etter et år med samme felger synes jeg det var på tide å skifte :D Skal sies dette blir 5. sommerfelgsettet denne bilen har hatt, men viss desse blir slik jeg tror, så kommer jeg nok til å beholde desse. Trossalt ikke så mye e36er i norge som kjører på denne type felger etter det jeg vet...

 

Skal og sies jeg stooortrives med å pusse opp desse felgene! Mye på grunn av den store forsjellen man ser før og etter :)

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine felg på fin bil :).

Fun facten din er ganske tøff.

Disse felgene var topp of pop i 96 og utover og var svinedyre.

En kamerat av meg hadde i 96 en e36 325i coupe.

Husker han kjøpte helt like felg i 18" og brukte alle feriepengene pluss en månedslønn på den tiden for sånne felg.

Igjen et bevis på hvilken kvalitet BBS er.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Fine felg på fin bil :).

Fun facten din er ganske tøff.

Disse felgene var topp of pop i 96 og utover og var svinedyre.

En kamerat av meg hadde i 96 en e36 325i coupe.

Husker han kjøpte helt like felg i 18" og brukte alle feriepengene pluss en månedslønn på den tiden for sånne felg.

Igjen et bevis på hvilken kvalitet BBS er.:).

Tror det blir stilig, tenker da og muligens å få montert på gt-vingen til sesongen, noe jeg tror vil bli veldig kledelig :)

Ikke så jeg tviler, ser hvor mye et sett skikkelige bbs og koster den dag i dag! Merker godt kvaliteten med tanke på desse felgene sikker har hatt et hard liv siste stunden, med tanke på kantkjørt kosmetisk kant, grønnfargen og blankslitte dekk. Ikke noe bulker og ser heller ikke ut som de har noe særlig kast (men det vil vell vise seg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å blåse med sand, men må jo være blåseutstyr og sand som er beregna på foreksempel karrosseri. Mange delte hjul har jo en overflate under lakken som ser ut som dem har blitt hamra ut med meisel, bl.a rennsport type 1. Værste fall må du mellomslipe grunninga for å få det flatt igjen.

Bør ivertfall blåse, ellers kommer du nok garantert til å få problemer med at det koker. Malingsfjernerene man får i dag gjør ivertfall etter min mening mere skade en nytte, da det somregel ikke tar alt, og det som er igjen er svekka. Lett å få reaksjoner når du skal grunne de igjen.

 

Ellers blir det knall med vanlig lakk på senter, er jo tønnene som får hjuling av sand og stein, og som dermed har størst behov for pulver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, hsd skrev:

Er ikke noe problem å blåse med sand, men må jo være blåseutstyr og sand som er beregna på foreksempel karrosseri. Mange delte hjul har jo en overflate under lakken som ser ut som dem har blitt hamra ut med meisel, bl.a rennsport type 1. Værste fall må du mellomslipe grunninga for å få det flatt igjen.

Bør ivertfall blåse, ellers kommer du nok garantert til å få problemer med at det koker. Malingsfjernerene man får i dag gjør ivertfall etter min mening mere skade en nytte, da det somregel ikke tar alt, og det som er igjen er svekka. Lett å få reaksjoner når du skal grunne de igjen.

 

Ellers blir det knall med vanlig lakk på senter, er jo tønnene som får hjuling av sand og stein, og som dermed har størst behov for pulver. :)

Det jeg og tenker, derfor jeg vil prøve å få til en glassblåsing etter at jeg har fått vekk mesteparten av lakk. Skal sies den malingsfjerneren jeg bruker er ganske god riv i, brukes på verft, og var i en helt annen klasse enn biltema sin, men har erfaring med slitt lakk som reagerer med ny grunning...og det er vertfall noe dritt ;)

Tror jeg og...tønnen skulle og hatt seg en liten shine, men i denne omgang får det holde med en god vask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RF91 skrev:

Eg brukte målingsfjernar på Mito'ane mine, og eg har ikkje hatt antydning til koking. So lenge ein vaska vekk restane av målingsfjernaren med f eks raudsprit so trur eg ikkje det er eit problem

Hvilken type malingsfjerner brukte du da? :)  Kjøpte med en boks siliconefjerner ilag med lakken, god erfaring med å rense med desse før lakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugsa ikkje navnet på fjernaren, men den e vertfall ikkje i produksjon lenger pga farlige snabelstoff :P Brukte fjernaren til duxola først, men den tok knapt skiten i lakken. Ska vedda på at den hadde gjort seg bedre som tilbehøyr til middagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...