Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt kjedelige oppdateringer :P 

 

Bilen blir levert til Jæger på fredag, for bytte av passasjer-airbag (tilbakekalling, kostnadsfritt)

Uken etter blir den levert på verksted igjen, for bytte av motorfester, girkassefester og et stag som støtter eksosanlegget fra girkassen. 

 

Så har jeg satt min far på saken angående rustfiks. Han kjenner noen karosseriarbeidere som kan ta de to problemområdene mine og klargjøre til lakk. Da blir det lakkert en komplett bakskjerm, list under bagasjeluke og forskjermer. 

 

Jeg kunne tatt det mekaniske selv, men bukken er ikke oppe og går, så jeg gidder rett og slett ikke :P Sender den vekk mens jeg er på ferie. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par måneder siden, kanskje.

Hatt den hengende på kjøleskapet og tok den like greit med når jeg hentet noen deler, på mandag :P

Har nå også kjøpt/bestilt flate viskere, 10L castrol edge titanium, oljefilter, pollenfilter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel oppdatere med litt triste nyheter. Grunnen til at jeg sender frem og tilbake på verksted nå, samt ordner litt lakk, er fordi bilen skal legges ut på finn.no i neste måned, ca. :(

Jeg er ferdig med etterutdanningen snart og så snart dette skjer, vil vi prøve å kjøpe hus. Det er da bedre å spare så mye som mulig fremover, fremfor billån, dyr forsikring og haugevis med stæsj og dulling. Har brukt over 250K på denne, i tillegg til det bilen kostet :P Penger man aldri ser igjen.

Men jeg har nå hatt det kjekt i noen år og fått livnært hobby og lidenskap. Håper den ender opp hos noen som tar like godt vare på den :)

Som erstatning, finner jeg meg nok en billigere ombygd sak, som kun skal kjøres med, for å holde kostnadene nede. Det blir ikke veeeldig fornuftig, men det blir noen tusen mindre i mnd, i utgifter :P

På fredag får den nye motor- og girkassefester, samt et feste til eksosanlegg. Så er det ferie ut august. I september blir det lakk på bakskjerm, forskjermer og list under bakluke, så rett på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var triste nyheter. Dette er jo en bil som bare har blitt bedre og bedre så lenge du har hatt den. Men av og til må slike valg til, og slik er det nok for de fleste av oss. Lykke til med salg når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Synes Eisenmann har den fineste lyden du kan få. Den kan være stille, den kan være høylytt, og den er ikke slitsom på langtur. Kanskje litt mer resonans for passasjer i venstre baksete :P Kun bakpotten som er byttet, ja! Kjøpte den ny-i-eske av en som angret. Betalte vel ca 7K. Disse blir håndlaget på bestilling.

Ville kjøpt rett fra eisenmannauspuff.de (e.l.) Veldig hyggelige og hjelpsomme. Kun sportversjonen har TUV-papirer, ikke race.

Gabz: Den blir ikke akkurat billig :P Prøver meg på rundt 200 og ser hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bra! Høyere prisklasse trekker fram virkelige entusiaster, får jeg håpe. MagnusHN hadde jo en 330i sedan som han la ut for 220k, og den ble solgt relativt fort, og coupé er vel verdt mer, så skal nok ikke være noe upris det! Håper den kommer i like godt eie som ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to :) Håper ikke den ender hos en som herjer den i stykker. Jeg har aldri driftet eller burnet med denne, heller gått den andre veien og jaktet etter mer grep. Haha. Hadde vært artig om den dukket opp på bimmers igjen, med mindre de bare gjør mods jeg ikke liker :P Neida, går nok bra. 

 

Vurderer E39 litt, for tiden. Kun hatt en 520i automat, i et par måneder og liker de egentlig ganske godt. Får se om jeg kommer over noe spennende, etter ferien. Det blir hverken 520 eller automat, i så fall.  Blir nok sort, sølv eller (helst) blå, og M-sport e.l. Håper jeg finner en uten soltak også. Kunne egentlig tenkt meg en rød, men det vil ikke damen ha. Antrazit er også jævla flott, men ikke lett å finne, samtidig som man har andre kriterier.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp svart, vertfall, det er seriøst VERDENS kjedligste og tristeste farge. Sølv er ikke verst på E39 om man har M-sport og shadowline for å skille litt. Har hatt sølv E39, sort (dessverre) og nå avus blå, blått er kanskje noe av det peneste man får E39 i. (sett bortifra imola rød som er ufattelig sjeldent her i norge). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...