Bushnell Skrevet April 21, 2013 Share Skrevet April 21, 2013 biltilsynet bestemmer ja.. så det er i en kontroll eventuelt du kan risikere og bli avskiltet hvis dem er litt nazi, selv prøvd dette og fikk da beskjed om å ordne det med en gang, hvis ikke ble jeg avskiltet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 21, 2013 Share Skrevet April 21, 2013 Jeg lurer på om det har noe å si om man har pant eller ikke i bilen også...Det er mange som har forsikringen på foreldrene sine så det går nå an på et eller annet vis. Kanskje forskjellig praksis fra selskap til selskap? Dette er krav som panthaveren stiller i så fall. Lånetaker må være samme som eier på bilen og forsikringstaker. Unntak kan være ved ekteskap hvor forsikringen kan stå på ektefelle, da alle eiendeler er i fellesskap uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet April 21, 2013 Share Skrevet April 21, 2013 Jeg har i alle år hatt forsikkring på bilen som min far eier. Noen forsikkringselskap har stusset på dette, Som hovedbruker av bilen så selvfølgelig skal forsikkringen stå på meg. De fleste selskap har godtatt denne forklaringen, 1 selskap (husker ikke hvilket) krevde en slags erklering på at jeg som forsikkringstaker var hovedbruker av bilen.. Ingen selskaper har nektet meg å tegne forsikkring. Når kona kjøpte bil i desember (hun har ikke førerkort) måtte jeg tegne forsikkring å da nekta Biltilsynet å omregistrere bilen i hennes navn. Jeg måtte stå som medeier i vognkort del 2. Hadde hun hatt førerkort hadde hun kunnet forsikkre bilen å regga den i sitt eget navn, å jeg kunne jo ha tegnet ny forsikkring i mitt navn etterpå hvis det skulle være lønnsomt. Slik jeg ser det er det kun dersom du ikke har førerkort at dette kan være et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Forsikringstaker og EIER må være den samme, nytter ikke å sette forsikringen på medeier. Biltilsynet vil ikke omregistrere bilen, før Eier er forsikringstaker. Noe som igjen er logisk, visst dere tenker dere om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Biltilsynet omregistrerer bilen selv om du ikke har forsikring på den engang... Har jeg gjort flere ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Biltilsynet omregistrerer bilen selv om du ikke har forsikring på den engang... Har jeg gjort flere ganger.. Da gjør de feil, siden de ikke skal gjøre dette uten melding fra forsikringsselskapet. Det er påbudt med ansvarsforsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Biltilsynet omregistrerer bilen selv om du ikke har forsikring på den engang... Har jeg gjort flere ganger.. Riktig praksis er å ikke gi ut registrering uten forsikring på bilen først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 Man får vel ikke ut nytt vognkort før forsikringen er på plass. Men man får omregistrert bilen på seg uten forsikring... Biltilsynet bryr seg heller ikje om hvem bilen står på før de gir ut vognkort. Sålenge bilen er forsikret er det godt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Forsikringstaker og EIER må være den samme, nytter ikke å sette forsikringen på medeier. Biltilsynet vil ikke omregistrere bilen, før Eier er forsikringstaker.Noe som igjen er logisk, visst dere tenker dere om. Det må ikke være den samme. Dette blir kanskje praktisert litt forskjellig... Den ene M3'en jeg hadde stod på meg som eier, men med far som forsikringstaker. Dette var heller ikke noe problem når bilen ble omregistrert, så lenge det var gyldig forsikring på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Forsikringstaker og EIER må være den samme, nytter ikke å sette forsikringen på medeier. Biltilsynet vil ikke omregistrere bilen, før Eier er forsikringstaker.Noe som igjen er logisk, visst dere tenker dere om. Det må ikke være den samme. Dette blir kanskje praktisert litt forskjellig... Den ene M3'en jeg hadde stod på meg som eier, men med far som forsikringstaker. Dette var heller ikke noe problem når bilen ble omregistrert, så lenge det var gyldig forsikring på bilen. Det må det, at noen gjør feil endrer ikke på det faktum. Bilansvarslova § 15 " Motorvogn som er registrert eller skulle vore registrert eller ha kjennemerke etter vegtrafikklova, skal eigaren trafikktrygda for all skade som går inn under kapitel II. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Forsikringstaker og EIER må være den samme, nytter ikke å sette forsikringen på medeier. Biltilsynet vil ikke omregistrere bilen, før Eier er forsikringstaker.Noe som igjen er logisk, visst dere tenker dere om. Det må ikke være den samme. Dette blir kanskje praktisert litt forskjellig... Den ene M3'en jeg hadde stod på meg som eier, men med far som forsikringstaker. Dette var heller ikke noe problem når bilen ble omregistrert, så lenge det var gyldig forsikring på bilen. Det må det, at noen gjør feil endrer ikke på det faktum. Bilansvarslova § 15 " Motorvogn som er registrert eller skulle vore registrert eller ha kjennemerke etter vegtrafikklova, skal eigaren trafikktrygda for all skade som går inn under kapitel II. " Det kan ikke jeg svare for, men da har vedkommende sikkert gjort feil. Dette har fungert for meg flere ganger, men de har sikkert blitt strengere på dette nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 På de to første bilene mine så sto jeg som medeier og min far som eier, da sto forsikringen på min far med bruker under 24 år hos IF. Nå har jeg hatt bil forsikret på meg selv siden 2009 så det er mye mulig dette har blitt forandret på i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 På de to første bilene mine så sto jeg som medeier og min far som eier, da sto forsikringen på min far med bruker under 24 år hos IF. Nå har jeg hatt bil forsikret på meg selv siden 2009 så det er mye mulig dette har blitt forandret på i ettertid Ja det fungerer helt fint, altså eier og forsikringstaker er den samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanqua Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Jeg står som eier og forsikringen står på moren min, altså mitt navn i vognkort og hennes navn på forsikrings fakturaen Har gjensidige, når IF ringte meg og ville ha meg over til dem og jeg forklarte hvordan jeg hadde det nå trodde han ikke på meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå