Gå til innhold

unlock sports mode, e60/e61

miata
 Share

Anbefalte innlegg

Alpe, kan gjøres som del av evt tuning. Kan naturligvis gjøres utenfor også, men må da ha litt for det.

awt: Jobber egentlig ikke med bensin. I fremtiden vil jeg nok gjøre det dog. Vil også si at f.eks e39 bensin er mye dårligere enn e6x bensin på dette. For å fjerne den må du "remappe" styreenheten. Ikke la deg lure dog, de aller fleste endrer bare pedalmappet, og vet ikke om denne funksjonen en gang. Jeg må dykke litt i bosch litteratur før jeg kan si hvor mye jobb det er å fjerne på din, men trolig er det det å faktisk finne funksjonen (og de funksjoner som er assosiert) som er jobben. Når man vet hvor den er er det ofte en smal sak å deaktivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

du merker knapt forskjellen ved å sette kassa i sport, men om den får bedre gass respons er det jo en god ting ?

funker vel ikke på diesel alikavell?

Om du ikke merker forskjell når du vipper giret ditt over i sportsmodus er det noe galt med bilen din.

Når det gjelder sportsknappen er det ikke så "awesome" som han i YouTube-filmen skal ha det til. Ei heller tror jeg "testen" hans er reell. En bil uten denne knappen drar den like langt ut på girene som med. Som awt tidligere har nevnt har jeg ettermontert dette på min E60 525dA og den største forskjellen jeg merker er hvordan den påvirker den aktive styringen. Den virker i tillegg noe mer presis, eller rettere sagt gir mer gass på det samme pedaltrykket, og det oppleves derfor som om den er noe "sprekere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du merker knapt forskjellen ved å sette kassa i sport, men om den får bedre gass respons er det jo en god ting ?

funker vel ikke på diesel alikavell?

Om du ikke merker forskjell når du vipper giret ditt over i sportsmodus er det noe galt med bilen din.

Når det gjelder sportsknappen er det ikke så "awesome" som han i YouTube-filmen skal ha det til. Ei heller tror jeg "testen" hans er reell. En bil uten denne knappen drar den like langt ut på girene som med. Som awt tidligere har nevnt har jeg ettermontert dette på min E60 525dA og den største forskjellen jeg merker er hvordan den påvirker den aktive styringen. Den virker i tillegg noe mer presis, eller rettere sagt gir mer gass på det samme pedaltrykket, og det oppleves derfor som om den er noe "sprekere".

vist du ser ka eg skrive så skriver eg kanpt merker noe, den girer like treigt som i vanlig D

men merker jo den holder høyere turtall å lengre på giret

får du opp dette sport symboet i spedoen?

montere dette sjøl på min 530da så blir spennende å se om det blir noe forskjell?

har fra før av maxitune oppsettet til ecotune så kansje dette med respnsen er fikset med det oppsettet?

det skulle gi rundt 280hk og 600nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ikke alle som får det opp, har lest gjennom 34 sider på 5 serie forumet

han som ikke fikk dette opp kunne alikavell merke det skjedde noe pga styringen ble mer thigt

har bestil kabel å skal prøve sjøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke det ;) legg ut en film der du også setter en kabel i stikk 7, og forklar at da får man også edc funksjon, da blir det nok mange som kjenner det også.. Har ikke tall på hvor mange som beskriver hvordan bilen "stiver seg" når de trykker på sport med nye driving Modes, uten at bilen har noen form for adaptivt chassis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 6 months later...

Når jeg vipper giret mitt over i sport, så går turtallet opp 500-1000 rpm for "kjappere" drag. Det er vel også det at den legger turtallet litt høyere, og drar giret lenger enn Drive vanligvis ville gjort. Gamle E39en min gjorde bare 50 på første og 100 i andre med D, men i sportmode så dro den helt til 60 på første og 100 på andre, 160 på 3de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Med å koble opp egen bryter får du jo "Sport Mode" og det er noe jeg vil gjøre hvis jeg kjøper en 5 serie som ikke har det.

jeg ville også satt på original BMW Sport Mode bryter med lys

Dvs bytte plasten rundt girspaken til en med originalt hull for Sport Mode bryter 

En annen ting jeg også kunne tenke meg hvis som sagt jeg kjøper en 5 serie er å bygge om til paddle shift hvis den ikke har det

Her er bilde av original plast med bryter for sport mode 

post-69878-0-57806700-1393870890_thumb.j

post-69878-0-79129200-1393870903_thumb.j

post-69878-0-52872800-1393870955_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...