E.C. Skrevet Juni 25 Share Skrevet Juni 25 Fin litt av hvert tråd dette 😊 janerik171187 og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 26 Forfatter Share Skrevet Juni 26 Har da gjort noe idag og. Fikk modifisert mutternagletanga så m8 naglene passer. Ikke retteste sveisejobben jeg har gjort men funker 😆 Til venstre har jeg kappet av m3 utgaven da regner ikke med bruke den noen gang. Så skal sveise på m8 gjengestang så den funker på m8. Borret hullet i m3 yttergreia til 9mm så det passer. M6 utgaven til sammenligning til høyre. Ca sånn sveist ferdig og testmontert Kappet gjengestanga og montert en nagle. fungerte bra. Ikke perfekt på linje desverre men innenfor hullet i opphenget 😆 Var på biltema og handlet no hulromvoks. ekke fullt før det renner over 😅 Ble bra. Satt på deksler over eksos igjen Skal finne ett nytt eksosoppheng til travers og noen andre senkefjører imorra. Satse på å få montert det. Ampera, E.C., HakonLimseth og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 27 Forfatter Share Skrevet Juni 27 Har da gjort noe idag og. Ble en tur på systembolaget i strømstad for å handle no øl så ble ikke så mye tid. Var meget varmt idag. 30grader i Fredrikstad, og ca 29 hjemme i Moss. Hjemme Begynte bli 23 grader i verkstedet så satte igang ac'n for første gang i år. 20 grader blir bedre 😁 Men fant fram noen senkesett jeg hadde liggende. Supersport og ett bilstein. Tenkte gå for bilstein. Da tipper det er best. Og har bilstein dempere. Fått på bukken og tatt av hjul Løsnet kyllingben, så jeg kanta en side av gangen. Tenkte prøve få ut og inn fjør uten å demontere fjørben fra bil fikk etter litt dytting av demper ned ut fjøra Etter en del kødd med å få inn fjør, klemme ned demper og vrikke rundt demperstang med 8mm pipe så fikk jeg skrudd det sammen med bilstein fjør Tårnstaget har sprekt på begge sider da 😅 Kan ha noe med at det måtte presses godt ned for å få det på skikkelig. Ellers så avsluttes dagen med bilde av mine nye sko hehe 😁 laffe, skoglund, HakonLimseth og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 28 Forfatter Share Skrevet Juni 28 Dagens økt. Fikk tatt fjøra på andre siden. Litt motivasjonsdrikke må til Fjøra gikk ganske lett ut Fikk inn den nye med litt kødd måtte løsne bakre bærearmsfeste for å forenkle det litt Satt på hjul igjen. Samme høyde som andre settet ca. Men satser på at bilstein fjører er noe bedre kjøre med. Dant ikke ekstra eksosfeste så måtte henge opp det sprekte igjen Får bestille meg fler. Gammel høyde bak Av med hjul og løsnet dempere Gammel fjør ut og ny gikk relativt lett inn. Jekket opp så jeg fikk på demperbolt igjen Hjul på Ca lik høyde bak og Manifoldene begynner få bra farge nå 😁 Trillet ut så jeg kan vaske Skum må til nyvasket og blåst ren med løvblåser Tålig klar for rudskogen imorra da 😁 HakonLimseth, hsd og E.C. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 29 Forfatter Share Skrevet Juni 29 Litt før avreiseprep. Fant fram en ny nøkkelring, handla på temu seff 😅 og luftfrisker. Fra temu den og selvfølgelig 😆 Støvtørke litt, går ikke for premiering så tar det ikke så hardt 😅 Ble bedre ihvertfall Og knærta tlf for nte gang, godt man har forsikring. Så tilbake til gamle s20+'n nå 😆 Tror ikke det blir brettetlf neste gang, men dæven hvor vant man blir til å ha stor skjerm og. S20+'n er nå dritt å holde på med i forhold 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 29 Forfatter Share Skrevet Juni 29 Fikk da vært på rudskogen idag. Denne var kul og gjennomført Brukbart fremmøtte 😁 Nye anlegget har blitt bra. Stilig dekor i restauranten Bilen fungerte bra nå. Ingen vibrering i aksel Nye understellet fungerer mye bedre enn gamle. Fikk kjørt over trøsken til svinndal og så missingmyr, var heldig og slapp mye trafikk så fikk godt tempo i svingene. Tenker få oppgradert dekkene til noen bedre. Ellers er bilen egentlig ganske fin nå. E.C. og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 30 Forfatter Share Skrevet Juni 30 Har da gjort noe idag. Faktisk skrudd på 323i turbo'n 😆 Der den sto fyllt med drit Fått dratt den fram og ved bukken med hjelp av en jekk full av drit Fått tømt den På bukken Begynne demontere tank og motor/gir var planen Fått av litt Måtte av med aksel for å få av tanken så det ble slutt på første runde idag. Ble en tur med 320'n til spydeberg via missingmyr svinndal og lunderveien/mørkveien til spydeberg pga mange fine svinger, men ble ikke tatt noen bilder da 😆 Måtte nødbremse pga en rådyrunge i veien men bilen oppførte seg eksemplarisk da så den er fin 😁 Neste økt ble aksel og tank demontert Hardy har sett sine bedre dager så den byttes. Løsnet giroverføring fra tunellen Frista ikke helt kople fra motor i dette rottereiret her 😅 Men fikk da koplet den fra tilslutt Fått av radiator og løsnet oljekjøler Lite olje i intercooler til å ha hatt så dårlige tetninger i turbo at motor røk godt 😆. Forventet en dam inni der egentlig Satse på å ta ut motor imorgen. Så skal den konverteres tilbake til sugemotor er tanken. (M20b25) så skal m20b23 turbo motoren inn igjen. Av med sideskjørter og se hvor ille det er med rust 😬😬 hsd og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 1 Forfatter Share Skrevet Juli 1 Dagens økt. Begynte med å få på løfteåket på traverskrana så jeg får ut motor ute fått den ut så jeg kan vaske litt Spylte varmeregisteret Måtte vaske gulvet da sølte mye så da kom gulvvaskemaskinen til rette 😁 Rent nok 😆 Avfetta og gnikka bort det verste av inngrodd lagerskit Skummet Spylt Ren. Ble mye bedre Men masse vann i bagasjen 😅 Borra Hull så det rant ut Sugde ut det som var igjen Ble tørt nok Inne til tørk Sånn de står nå. Få motor i stativ imorra HakonLimseth, Otis, E.C. og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 3 Forfatter Share Skrevet Juli 3 Skjedde ikke stort igår pga fikk nye tlf så måtte få over apper og slikt. Tok bilder av det jeg gjorde. Men de ble begravd i alt annet så finner de ikke 😅. Så tok noen nye nå når jeg kom hjem fra jobb. Fikk satt sammen motorstativ og satt motor i det Tok av svinghjul og clutch. Tilstand er bra. Gir ser bra ut. Så kan brukes videre. Senterlager veiv sitter ikke akkurat godt fast. Så det ble med ut. Men gjør jo jobben alikevel 😆 Markus E30, HakonLimseth, Ampera og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 3 Forfatter Share Skrevet Juli 3 Liten update på dagens økt. Ble bytte til sommerhjul på ene bilen til pappa (på tide) og levere ioniq5'n min på service så ble litt amputert idag og. Men fikk den på bukken igjen Borret ut naglene og fjernet klips og lister på skjørtene Fikk da av ene siden tilstand var vel som forventet egentlig. Ganske grei til å ha stått på i over 40år ser værre ut på bildene faktisk da er noe brunt som er understellsmasse/rustbeskyttelsesmiddel Imorra må jeg bytte brems bak på denne. Andre bilen til pappa og hente min fra service. Så får se hva jeg rekker på e30'n 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 3 Forfatter Share Skrevet Juli 3 Har brukt bra lim når skjørtene ble montert. Var ikke det enkleste løsne 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 4 Forfatter Share Skrevet Juli 4 Fikk da gjort noe idag selvom jeg måtte skru Skoda og hente bil på verksted 😆 Begynte med å ta av skjørtet på andre siden Fikk det av tilslutt Fikk og pakke fra temu så måtte klistre ett klistremerke på firmabilen 😆 Fått av skjermer og front Ser ikke så forferdelig ut i hjulhus Hjørnene foran derimot. Der må det sveises som på de fleste e30 Men eller så skal man vel kalle seg fornøyd med tilstand under skjørter på en norsksolgt bil over 40år gammel Begynte demontere inni. Tok først ut høyttalerne. Tenkte teste de i 320'n da de foran der skorter det litt på. Fått løsnet teppet og midtkonsoll etc inni Gulv er ikke det værste jeg har sett. Men noe er det da Var bra med kjeks rundt stolfester, men skal da la seg fikses Ampera og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 5 Forfatter Share Skrevet Juli 5 Dagens idag gikk bort til å leke onkel på rudskogen 😆 gatebil. Sikkert 15år siden jeg var der sist. Så ikke gjort noe på noen egne biler da. Eneste jeg har gjort sånn sett er å bestille ett vannsandblåsesett til høyttrykkspyleren som jeg skal teste ut. Noen bilder fra gatebil Juger sitt prosjekt Disse er kule 😁 Lokal tåke 😆 Kurant utstilling og Ikke mindre enn 2 eksemplarer av lillegul 😆 Og kul pynt utenfor en bedrift der borte ble hele ett bilde av e30'n parkert der 😆 skal holde på med 323'n imorra tenkte jeg så kommer nok en update der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 8 Forfatter Share Skrevet Juli 8 Skjedde ikke så mye søndag eller lørdag for den saks skyld😆 Men fikk ferdig siste jobb før ferie idag, så da er det 3uker fri. Så skal holde på fremover med e30'ne. Idag ble det mest rydding. Men var på handlerunde lørdag, handla ava våtsandblåsekit til høyttrykksspyler. Men passa ikke på spyleren min som har m22 kopling. Men fant ut at ava koplingen var skrudd og hadde m14x1.5 gjenger. Og ene dysa jeg aldri bruker kunne jeg skru av Koplingen på. Den var dog m12. Men hadde gjengesnitt så fikk borret med 12.5mm bor og gjenget opp til m14x1.5mm Så nå passer den på håndttaket mitt. kan dog skru over ava koplingen om jeg vil noe somner kjekt om jeg bytter til det etterhvert. Mens jeg rydda så fant jeg ene pakningen jeg mangla på 320'n under panseret så monterte den Montert Bytta og ut den stygge svære uoriginaln varseltrekanten med en nettere en jeg handla på bilxtra til 99kr. Ellers så fikk jeg satt opp en pall med noen karmer mesteparten av delene er lagt inni Så nå er det nesten ryddig på siden igjen Bilen klar for å holdes på med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 9 Forfatter Share Skrevet Juli 9 Skjedde ikke så mye på bil idag. Men fikk tatt en liten handletur. Handlet litt rustfjerner og no maling til gulv. og gjengetetning til koplingen på våtsandblåsekittet. Men fant ut at jeg hadde visst 3, så returnerte den 😅 Biltema var cleana på rustomvandler, tomt på hovedlager, men hadde ok rabatt via amcar så fikk tak i 1l på wurth. Ble vel 530kr. ellers så har jeg bare fått ryddet opp litt bedre, og bygde om garasje sofaen til en stol heller for å få bedre plass 😅 Og hva er det ikke temu har 😅, kit for å lage kjøling på brems. Bruker nok annen slange, men skal da gå an få til noe Demonterte varmeapparatet fra nye dashet som skal inn, så det er klart til å vaskes 😆 Ellers bare demontert litt fra motorrommet Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå