RF91 Skrevet Juli 9 Share Skrevet Juli 9 Kan henda at da ha gått meg hus forbi, men ke planen her? 🙂 Full oppshinings og utskifting av b23'en mot ein b25? 🙂 janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 10 Forfatter Share Skrevet Juli 10 9 timer siden, RF91 skrev: Kan henda at da ha gått meg hus forbi, men ke planen her? 🙂 Full oppshinings og utskifting av b23'en mot ein b25? 🙂 Hei, Planen i år på 323'n er å fikse rust i gulv og front. Vurdere om det skal fikses andre steder nå eller senere. Igrunn få den teknisk bra så den kan eu godkjennes og brukes litt mens man evnt finner ut av hvordan alt skal være. Motor blir tilbake til m20b23 med turbo da er det den er godkjent med. Få en 250-300hk i den så er jeg fornøyd jeg. Ang m20b25'n som sto i så tenkte jeg bygge den tilbake til sugemotor og sette på dbilas kit med datasprut og sette inn i 320'n. Klarer vel en 200hk da kanskje 🤔. Lakk og slikt på 323'n blir senere når jeg føler den er teknisk sånn jeg vil ha den. RF91 og Turbo-HF reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 10 Forfatter Share Skrevet Juli 10 Idag fikk jeg gjort noe. Demontert dash og det meste fra motorrom Blitt skittent gitt, vet ikke om jeg tør montere beige dørsider og seter 😅 Få ut elnett Ute Bkf borte Teipet litt Støvsugd inni Litt før bilder. Skal prøve våtsandblåsekittet Fått den ut Søler bra, men støver lite Gjør da jobben Ble jo greit for første forsøk. Tom for sand såe. Rustomvandler må til Varme litt for å få bort mest mulig vann Fått på rustmelk Biltema har jo ikke ordentlig sandblåsesand lenger, men denne virker til å være samme bare merket annerledes. Art 17-5404 Fungerte bra ihvertfall Handle mer sand imorra. Men skal se hvor mye jeg våtsandblåser. Tenker ta det verste sånn, så tørrsandblåse over etterpå før rustbehandling KMT, Turbo-HF og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 11 Share Skrevet Juli 11 Spyler du vekk sandrestene med vann, så rustomvandler? Så 2k epoxygrunning når det er tørt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 11 Forfatter Share Skrevet Juli 11 5 timer siden, E.C. skrev: Spyler du vekk sandrestene med vann, så rustomvandler? Så 2k epoxygrunning når det er tørt? Noe sånnt, bare ikke helt bestemt hva slags lakk jeg skal ha i motorrom. Men har bestilt en tørr sandblåser og nå, så blir nok en kombinasjon av våtblåse noe og tørrblåse noe. Men rustomvandler skal på allt bart stål, da rust er det alltid 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 11 Share Skrevet Juli 11 Bra arbeid du legger bak deg her ser jeg . Og alltid stas med en e30 som får stell og påkost .😊 janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 12 Forfatter Share Skrevet Juli 12 (endret) 22 timer siden, sveigis skrev: Bra arbeid du legger bak deg her ser jeg . Og alltid stas med en e30 som får stell og påkost .😊 Man har da lært litt etterhvert. Gjøre det ordentlig med en gang 😆, men er mange måter å gjøre ting ordentlig da hehe. Kost-nytte det stort sett går i, men skal da se brukbart ut og. Liten update. Igår ble brukt på å tømme søplehengeren og hente no mer blåsesand. og bestilte en sandblåser med gjenvinning fra gasolin for henting, så kom litt i gidder ikke pusse rust når jeg kan blåse imorra modus 😆. Så resten av kvelden ble brukt til å rense kobber på kabler jeg har samla opp de siste åra. skrellemaskinen kjøpte jeg på temu for ca 550kr. Drillen hadde jeg, bare borra 2 hull og brukte 2 skruer i skrustikkefestet på ene søyla i garasjen Så har fått skrelt ca 30kg igår. Idag så var jeg i porsgrunn og henta sandblåseren. Og en boks sveisegrunning. Men 1/4" slange ble snaut. Fikk blåst. Men gikk sakte Så dro å handla en 10m 1/2" slange istedet. Da funka det mye bedre Ikke forsvunnet mye sand pga resirkuleringen 😁. Men blitt finere ja. Tror ikke jeg blåser alt til stål. Men alle steder det er noe hint av dårlig feste eller rust blåser jeg skikkelig. Ikke den mest spennende jobben så får se hvor fort det går 😅 Lite før bilde, se bortifra den dårlige sveisa braketten og hulla 😅 Endret Juli 12 av janerik171187 KMT og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 12 Forfatter Share Skrevet Juli 12 Ble en liten blåseøkt til. Så fant fram rustmelka pensla på. Ble lilla der og gett 😆 skrelle mer kabler nå og no øl så blirre mer imorra. KMT reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 13 Forfatter Share Skrevet Juli 13 Ferie så stresser ikke, men fikk da gjort noe. Avsluttet dagen igår med å skulle tømme kompressoren for vann, men der kom det verken luft eller vann ut. Noe som ikke var så rart da krana var tett. Fikk åpnet den. Smurte den litt i samme slengen. Da kom det ut litt grums Idag: Var på bauhaus og handlet en roterende pussemaskin med stålbørste. Da tenkte den var fin til litt skitt og lakk etc. Ser da grei ut Fikk tatt av forstilling Putte bolter i pose og merke er kjekt, selvom jeg har skrudd såpass mye e30 at jeg kjenner ingen de fleste boltene 😆 Klar for prøvepussing Brukte heldekkende maske, men støva ikke så fælt egentlig. Etter ca 15min pussing Der det er litt tykkere tectyl/masse i hjulhus så får jeg vel ta fram varmepistolen og skrapa først. KMT reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 14 Forfatter Share Skrevet Juli 14 (endret) Dagens økt: Fant fram vinkelsliper med børste. Fikk børsta litt, men relativt lite effektivt på massa i buene. Ble masse støv da 😆 HMS må til Fikk hengt opp ett nytt skilt på garasjen 😆 Fant fram skrapa og en gassbrenner Satte opp en vifte og åpnet portene så det skulle bli levelig luft der inne Det gjorde underverker. Gikk vel en 1,5t per hjulbue ca. Brenner gjør det ihvertfall 😆 Andre siden Enda mer støv Fant noe rust. Men ikke så mye mer enn det jeg allerede visste om. Får se hvordan den inni ene dempertårnet er når jeg graver i det. Helt ok for 41år gammel bil vil jeg si. Norsksolgt er den og. Men nesten ikke vært på veien dette årtusenet så det er jo greit. Endret Juli 14 av janerik171187 E.C., Otis, HakonLimseth og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 15 Forfatter Share Skrevet Juli 15 Har da gjort noe idag og. Ble en tur i skjeberg og sverige som halve østlandet idag 😅. Fikk handlet litt karroserikitt og epoxygrunning og no avfetting Ellers så ble det pusse ren så bra jeg gadd da skal jo på no masse utenpå etterhvert så blir bra. Viktigste er at det sitter og fjerner rust. Fikk smurt på no rustomvandler Utifra fargen på rustomvandleren så var det nok ingen dum ide å bruke det, den blir mørkere dess mer rust den treffer. Pusser over imorgen og grunner tenkte jeg, må jo seff sveise der det er rust, men grunner over nå så rusta ikke kommer tilbake mens jeg fikser annen rust. Bart metall blir jo brunt relativt fort ser jeg. KMT og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 16 Forfatter Share Skrevet Juli 16 (endret) Dagens økt Ene hjørnet ved batterikassa var det en flekk rust jeg så så fikk sandblåst der og smurt på rustomvandler. Så satser på at det blir bra. Ellers så har jeg merket med teip steder jeg må se på rust og noen steder hvor jeg skal pusse rent om noen år og se om det er noe under der, dvs steder det var litt overflaterust før jeg pussa. Fått kitta opp, gikk en hel 1l boks 😆, ikke peneste finish, men funksjonelt 😆 Maskert litt Fått grunna med 1k epoxy Vært herja mye med den girtunellen 😅 Denne grunningen, håndtaket kjøpte jeg på temu, gjør det mye deiligere å spraye. Neste skritt da er enten rense gulv og slikt for lakk/masse så preppe det for rustfiks, eller begynne fikse rust i front. Får se hva jeg begynner med Endret Juli 16 av janerik171187 Leif har entered the chat Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 16 Share Skrevet Juli 16 Bør ikke seam sealer gå på toppen av grunninga? Så evt. en runde til med grunning over der igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 16 Forfatter Share Skrevet Juli 16 (endret) 3 timer siden, E.C. skrev: Bør ikke seam sealer gå på toppen av grunninga? Så evt. en runde til med grunning over der igjen? Så litt på det da var det jeg tenkte selv først. Men org er kitt før lakk ser det ut til, og i bruksanvisningen står det at det kan på bart stål før lakk. Her er det rustomvandler først, som blir en form for grunning, så kitt, så epoxygrunning. Googla det litt. Er litt både og info om man ser. Men produsenten sier dette: S115 AUTO SEAL Rubber-based sealer for bonding metal surfaces and joint fillings. Dries fast and remains permanently elastic. Can be overcoated wet-on-wet by any type of paint system. Siden det står bonding metal surfaces så satser jeg på at det er ok 😆, vørst case så er rustomvandleren ok grunning. Endret Juli 17 av janerik171187 Googlet litt på natta E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 17 Forfatter Share Skrevet Juli 17 Liten økt nå på morran. Fikk pusset og sandblåst frontramma, På tide med ny stålbørste 😅 Fikk smurt på rustomvandler. Den må reagere i 3t før jeg kan grunne over. Har og fått nye fronthøyttalere til 320'n, så de må monteres etterhvert. Grunne front så se om jeg begynner skrape litt under bil. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå