sveigis Skrevet Juli 17 Share Skrevet Juli 17 Her går det unna 😊 Morro å se . janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 17 Forfatter Share Skrevet Juli 17 Da var rustomvandleren klar så fikk grunna. Fikk og handla litt mer stålbørster til senere fiks. ellers så skreller jeg kobber nå så jeg får ut resten av haugen så jeg kan levere det og finansiere noe av fiksinga på bilen 😆, fåkke gjort stort mens grunninga tørker skikkelig heller. sveigis og Turbo-HF reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 17 Forfatter Share Skrevet Juli 17 (endret) 8 timer siden, sveigis skrev: Her går det unna 😊 Morro å se . Noe må man bruke det dårlige ferieværet til 😅, Har 1,5 uke til så regner med å få gjort litt. Men gjør det kjedelige først, skraping og pussing, så kan jeg sveise rust i en stor økt istedetfor litt her og der. Endret Juli 17 av janerik171187 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 18 Forfatter Share Skrevet Juli 18 (endret) Idag var ikke den mest effektive dagen, Men fikk da gjort noe. Fikl kvitta meg med kobberet jeg skrella og rydda all sanda og gammel tectyl på gulvet. Så fikk inn noen kroner til deler 😆. Rota litt i skuffen med luftkoplinger, fant en vannutskiller der, så fikk handlet noen koplinger så jeg kan bruke den før slangen til sandblåseren. Ikke hatt problemer med klumpet sand, men luftslangen midt på røret mitt kom det bra med vann ut av når jeg blåste til tider så greit sette på Ellers så var jeg hos brodern og hentet andre kompressoren min, da tenlte kople den i paralell med en jeg har så jeg får opp volumet litt, sandblåseren fungerer bra, men merker at den kanskje har litt skkurat med luft. Fant og ut hvor trykksandblåseren min var, brodern hadde visst den og 😅 På bilen så har jeg igrunn bare demontert brems/drivstoffrør Begynte skrape litt, men var mes oljebelegg så tenker heller få vasket det. Imorra skal jeg til jessheim og hente noe jeg har kjøpt til bilen her 😆 Endret Juli 18 av janerik171187 sveigis og HakonLimseth reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 19 Forfatter Share Skrevet Juli 19 Idag begynte med å ta en tur til jessheim, Kjørte 320'n så satte gps'n på unngå motorveier så kjørte via elvestad og Lørenskog fra Moss, mye morsomme fine svinger der i fartsgrensa ish. Så ble en 25mil med 320'n idag. Lite trafikk og den fungerte bra, Det jeg henta i jessheim var en grill med skjulte lykter. Steady grill kalles den. Solgte lott kobber jeg har samlet opp noen år så tok det ikke så hardt selvom det var dyrt for noe plast sånn sett 😅. Fikk dog med modifiserte sorte depo og de org led lyktene til kittet. Skal se hva jeg gjør der. Kjøpte mest for å ha til 323 turbo'n, men når det blir montert det vet jeg ikke. Pkk går kanskje ikke så bra med de montert 😅 Slik ser de ut på bilen til han jeg handlet av Dette er med org led lyktene Tror det kan bli tøft sammen med sjalusi på bakrute og zender kittet. På 323'n fikk jeg omsider tenkt på å vaske den under. Fikk handlet litt avfetting og noen koster. Så dro fram pallestableren så jeg kunne få den ut. Orøvde vaske som den sto der. Men ble bare spruta ned av skitt selv og ble en bløt affære, Så tok en øl og tenkte litt. Tok ikke bilde av åssen det ble, men fikk vasket ca kvarte gulvet, så fungerte, men lite effektivt/koslig. Hvis noen lurer på hva blyfri 98 kosta i 2013 så fant jeg en kvittering 😶🌫️ Sånn sto den mens jeg vurderte litt. Kom da på at det fulgte med en halvveis ferdig karosseri snurre på en delebil jeg handla en gang. Så begynte se på å montere delene på bilen som passer på den. Etter mye kødd med ene mutteren så fikk jeg av bakfangeren. Men bjelken til bak kom fra facelift bil, så passet ikke i hulla til preface fanger, så ble en øl til mens jeg glana på bilen 😆 Måtte da krype til korset og fjerne midtre del av bakleppa. Da kunne jeg bruke ene hullet og borre opp det andre. Skal ha hengerfeste etterhvert så de hulla må opp alikevel. fikk da med hjelp av noen kjørebruer og en lecakloss jekka den høyt nok så jeg fikk satt på andre delen av snurra men ble ikke spesielt stabil fram/bakover pga ingen stiving den veien. Så slapp den ned igjen bak. Imorra blir det da lage ben på ene eller begge delene så de er stabile begge veier. Har noe 60x40 firkantrør jeg kan bruke. Så kan jeg vippe den på siden og vaske skikkelig under. HakonLimseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 20 Forfatter Share Skrevet Juli 20 Dagens økt: Begynte med å sveise ben på ene enden av snurra. sveist på Skråstiver må til Den passa bra da Så ble ben på den andre og Gikk for å grunne med zink, men holder nok ikke lenge 😅 Montert Tok litt tid før jeg kom igang, men den fungerte bra Ser forbedring, men fant ut av kun avfetting og børste tok for lang tid, så gikk over til stålbørste på drill også. Uvant å se sin egen bil på siden 😆 Øverste halvdel grei Snudde da bilen All klaring er god klaring 😅 Fått på litt avfetting som skal jobbe litt Kaller meg ferdig nå Det som ikke løsner med behandlingen den får nå sitter hardt nok til å la være 😅 Sånn står den for kvelden Tok av dørtrekk og fikk støvsugd opp vannet og sanda som var inni HakonLimseth, E.C., Ampera og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 21 Forfatter Share Skrevet Juli 21 Dagens økt Fikk koplet sammen kompressorene, så jeg får mer kapasitet. Men kom aldri så langt som å sandblåse da 😅 Tenkte så ta av bakstilling for å vaske bakre del også. Ville ikke av så måtte tvinge den litt 😆 Fikk vaska litt Ble ikke bilde av ferdig, tok ikke så hardt som under ellers da var igrunn ikke rust der Men tenkte så prøve få bilen inn. Men slippe montere bakstilling igjen, fant da ut at jula i sverige er åpen på søndag så ble tur der for å hente noen dollyer som jeg tar hjula fra og monterer på snurra. Fikkbtatt alle karmene av hengeren min så da passa den under bilen 😆 Fikk av snurra Prøve få den inn Monterte hjula på snurredelene Må senke midtpunktet på snurra, da sliter nok med å snurre den der den står, og er for mye vekt oppover siden jeg tok av bakstillinga, hellvete å snu opp igjen når jeg har vippa den 😅 eeikenes, HakonLimseth, Turbo-HF og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 22 Forfatter Share Skrevet Juli 22 (endret) Ikke den mest effektive dagen idag, ble litt for mange garasjeøl igår 😅 Men fant fram vinsjen så jeg kunne snu bilen rett vei igjen riktig vei Påtide vaske litt verktøy 😅 Begynte med å modifisere ene enden av snurra så jeg slipper vinsj for å snurre. Andre enden Funket mye bedre Nå kan jeg snurre den uten for mye kødd. Skjedde ikke stort mer idag utover og ha sjekka opp litt ang grunning jeg skal bruke, skal høre med en sjappe i Fredrikstad imorgen, hvis ikke så fåe jeg bestille fra sørlandet og få i posten. Tenkte 2k epoxy som er laget for sjøvann. Fant dog ut at jeg nesten trykker inn baklukelåsen med snurra så derfor jeg har stroppa fast luka 😅 Endret Juli 22 av janerik171187 Turbo-HF, sveigis, Ampera og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 23 Forfatter Share Skrevet Juli 23 Fått tak i skikkelig 2k primer nå, laget for konstruksjoner i sjøen så satser på at det duger 😆 HakonLimseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 23 Forfatter Share Skrevet Juli 23 Hakke helt fått ræva i gir ennå, men fink handlet dette også Tenkte putte braketter og slikt med litt rust i det så jeg får det bort før jeg sveiser de på igjen om ikke de er lett erstatte. Generelt greit til småting alikevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juli 24 Forfatter Share Skrevet Juli 24 Var sent igang idag, men fikk tatt en runde nå og fjernet asfaltplatene innvendig i hjulbuer og gulv. ingen forferdelige overraskelser ang rust, men skal pusse over og sandblåse så får man se hvor det blir sveiser. Blir nok dog å ta ut frontruten, da er noe i ramma der. Ampera og Turbo-HF reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 3 Forfatter Share Skrevet August 3 Gått sakte etter ferien, holdte på hos brodern med no graving siste dagene i ferien, og hakke helt kommet igang igjen første uken etter ferie nå. Men fikk handlet inn en 0.9mm tykk plate så jeg kan sveise litt rust. Og idag fikk jeg støttet opp bilen under, så den ikke blir skjev når jeg begynner kappe ut litt deler av gulv etc. Måtte da lage en liten benk da de justerbare støttebukkene mine ikke var helt høye nok. Fikk satt under 4 bukker da, så skal gå kappe litt. Nå er det bare motivasjon til å begynne som gjenstår, vurderte kappe ut med plasmakutteren 😆 Olaandref, Ampera og Turbo-HF reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 Kot mykje har du planar om å kappa i golvet? Har kappa ut litt under føraren på min eigen E30, men eg har ikkje støtta oppunder nåken plass 🤔 janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 Her må jeg følge med litt ser jeg. janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 4 Forfatter Share Skrevet August 4 På 3.8.2024 den 18.44, RF91 skrev: Kot mykje har du planar om å kappa i golvet? Har kappa ut litt under føraren på min eigen E30, men eg har ikkje støtta oppunder nåken plass 🤔 Håpa ikke kappe bort så mye, men ble ett brukbart hull alikevel 😅. Best støtte den opp litt midt på og når man fjerner en del av gulv/torpedo Fått gjort litt idag. Mest bare kappa bort på førerside så jeg kan vurdere hvor mye som må sveises. Prøver beholde det som kan, men gidder ikke masse små lapper så lager heller en større platebit på hjørnet Nå er fører side den som er værst. Så satser på at det ikke blir like ille på passasjersiden. Og funnet fram sikkemaskinen og plateknekka så jeg kan lage gulvbiten som mangler. Turbo-HF, HakonLimseth og Sørlendingen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå