Gå til innhold

Hvor fort går bilen evt hvor fort har du kjørt bilen tråden

littlep
 Share

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det farlig å treffe en elg i hastigheter over 50-60 Km/t. Treffer man den direkte havner den som regel inn av frontvinduet. I tillegg kommer faren for at man ganske sikkert mister kontrollen over bilen etter å kjørt på eller forsøkt å unngå elgen. Ergo er det mye bedre å treffe den i 20 Km/t enn i 160 Km/t. På den måten når man kanskje å bremse eller bilens sikkerhetsutstyr (aktivt og/eller passivt) kan redde deg og i tillegg har man en sjanse til å bevare kontrollen over bilen. Vår VW Up har i tillegg et Emergensy Breake system. Dette systemet er laserbasert og bremser selv bilen hvis det oppstår forhindringer foran bilen opp tom. 30 Km/t. Et slikt system blir trolig standard på de fleste bilene i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere som mener at det er bedre å treffe en elg i 150-160kmt burde opplyse hele trafikknorge om det, helst via tv, for å nå flest mulig.

Jeg er helt sikker på at vitenskapen deres er revolusjonerende, og vil bli mottatt med applaus

Klovner

Helt enig :)

Det er skremmende å se kunnskapen til medtraffikantert som vi kan risikere å møte på veien. Kjører man i 20 km/t så rekker man med 99 prosent sannsynlighet å stoppe før man treffer elgen, eller så rekker elgen å løpe unna. Skulle du likevel treffe elgen så vil den kante over panseret, reise seg opp og løpe forbannet inn i skogen igjen ;) Man klarer aldri å kjøre så fort at man passerer under en elg på ett tonn, du vil i disse hastigheter treffe den og "tar den med deg" bortover veien mens du har elgen over deg i området rundt baksetet/bagasjerommet sammen med vridd metal, plastikk og elgens innvoller....

Folk har blitt drept av å få en måke inn igjen om frontruta i disse hastighet, da er ikke sjansene store om du treffer en svær elg i samme hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel heller ikke sikkert at vis man faktisk har 160 km/h at man treffer elgen midt på. Alt avhenger jo av hvor, når og hvor fort du klarer og reagere når du faktisk ser den, treffer du bak en forbeina med sideskjermen så er jeg sikker på at du klarer deg. Men treffer du den mellom beina, så sier det jo seg selv. Men, nå skal det sies at etter den lille episoden med rådyret som kom inn i sia mi, så ser jeg dyr langs veien bedre enn før, og har vært flere ganger der det er rådyr i nærheten, men jeg har sett den fortere og lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du tar en unnamanøver i 160kmt? Du har ingen mulighet til å reagere før det er for sent i slike hastigheter, det er virkeligheten.

Dette er jo selvfølgelig ikke noe å diskutere, står elgen utpå jordet så spiller det jo selvfølgelig ingen rolle hvor fort man kjører.

http://www.fremover.no/Nord-Norge/article6351706.ece

Se video, og les teksten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du tar en unnamanøver i 160kmt? Du har ingen mulighet til å reagere før det er for sent i slike hastigheter, det er virkeligheten.

Det kommer vel strengt tatt ann på hvor tidlig du ser elgen.

160 km/t på vei med fare for dyr som krysser er likevel idiotisk.

Sent from my iPhone using Candy Crush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nå ikke en diskusjonstråd om hvor mye en elg gjør skade på bil i 160km/t men hvor fort man har kjørt sin egen eller andres bil..

200km/t e34 540i/6 når jeg skulle se om vindusviskerne virka i 200... det gjorde de, mye å gå på ;)

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...