Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

På 24.8.2014 den 12.13, sveigis skrev:

Ser meget bra ut denne.

En e28 i den standen du holder denne gjør mitt hjerte glad.

Merker at savnet etter e28 blir større og større og hvem vet kanskje en vakker dag står der en hos meg og.

Uansett pøs ut bilder når du har kvalitetstid med denne flotte bilen.:)

Den vakre dagen er nå kommet.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag tok jeg en ny titt op det trege mellomaksellageret og konstaterte at det bare er den store gummihylsen rundt lageret som er litt tight, tipper det slites bort ganske fort.

Fikk også byttet en foring på girstanga samt bytta olje på diffen.

Spenningen var stor ved første prøvetur. Helt siden jeg kjøpte bilen har jeg hatt en markant during i 60-70km/t som jeg etter langt om lenge plasserte i mellomaksellageret. Gleden var derfor veldig stor da byttet har fungert utmerket og bilen maler så stille den kan i alle hastigheter! Svært fornøyd 😎

 

985198B0-291F-4AC1-B40B-D897DF945119.jpeg

6BBC8E86-EC91-47AA-9722-0F66074ABD82.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå trenger jeg litt hjelp her.

For en tid tilbake postet jeg en video med en svak «klakkelyd» i motor. I går kjørte jeg fra Oslo til Bergen, bilen gikk som en klokke, men lyden blir mer og mer fremtredende..., og jeg frykter rådebank. Er det noen som klarer å høre den harde lyden bak all tikkingen? 😜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå skyter jeg fra hofta her Einar ,men er ikke dette bare en tradisjonell tikking da ?

Var jo sånn min gikk før jeg byttet olje og justerte ventilene .

Har du justert ventilene og ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører tikkingen ja, absolutt, men det er en bakenforliggende lyd der også, en betydelig hardere lyd som om noen står med en hammer. Veldig vanskelig å få frem på video dessverre. Høres nesten bedre inne i kupeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noen forslag? Må aller først få verifisert hva det er, men hvis det er rådebank så må motoren bygges opp igjen og det blir ikke gjort i sommer, for å si det sånn. Men bilen blir nok ikke solgt for det 😉😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett videoen flere ganger og her nok noe mer .

Men vanskelig å tyde på video kontra real life.

På disse motorene ,er det oljerør over vippearm /ventiler?

Kan jo være en ide og ta av dekselet og se hvordan det ser ut der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, norbakken skrev:

Hehe, noen forslag? Må aller først få verifisert hva det er, men hvis det er rådebank så må motoren bygges opp igjen og det blir ikke gjort i sommer, for å si det sånn. Men bilen blir nok ikke solgt for det 😉😜

Rekkesekser? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, norbakken skrev:

Hehe, det kan jeg love deg at det ikke blir. Min våte drøm er isåfall M10 turbo... men tviler 😜

Buu!

Neida, en hissig liten turbomotor hadde jo vært tøft det også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daniel. skrev:

Buu!

Neida, en hissig liten turbomotor hadde jo vært tøft det også :P

Hehe, for all del. Hadde gjerne satt inn en M50b25, men har egentlig alltid hatt et ønske om å holde den så original som mulig. Sånn sett burde motoren bygges opp til original spec igjen... Men vi får se, skal få skuta hjem til Oslo igjen først og så får vi se hva som feiler 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en mekanikker til og høre for deg, en erfaren en hører det med det samme om det er rådebank. 

Nå hører det med til sjeldenhetene og klare og ødelegge bunndelen på en M10 eller M30 motor men ingenting er umulig. Kryss i taket hvis du har klart det. Jeg ville vel bare fått tak i en brukt M0 og satt inn. Det er antagelig det enkleste, så kan du tenke på etter vært hva du gjør med originalmotoren din. Det skal ikke mye til for jasse den opp littegran uten bruk av eksosbrems, populært kaldt turbo. Bytter du kamakselen og eksosmanifolden så hjelper det mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...