Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

Beklager litt OT i tråden din, Frode.

Roger: På plastskilt så skal merket bare klistres på det blå feltet, altså innenfor plastkanten :) Og ja, det er forskjell på plast og metall. Plastmerkene er litt mindre :) Vi kan ta resten på PM, så ordner vi ev. 2 nye merker.

Gleder meg til å se merkene på bilen din, Frode! Liten detalj som gjør mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han bli anklaget for forfalskning når man monterer slike? 

Nei, det kan du ikke. Det er helt valgfritt om du vil kjøre med norsk flagg eller ikke.

Nå er det jo norsk flagg på disse selv om de er sort.

Men poenget er at hvis du sier til biltilsynet at du vil ha nye skilt uten N merke, så leveres skiltene til deg med en hvit klistrelapp over.

I begynnelsen produserte de faktisk skilt med og uten merke. slik at tall og numre ble sentrert om du ikke ville ha det blå feltet.

Var mange som ike likte det blå feltet når det kom. inkl meg selv...

Sorry hvis du synes dette blir mye OT Frode. Si ifra så skal jeg slette innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke. Det er helt valgfritt om du vil kjøre med norsk flagg eller ikke.

Nå er det jo norsk flagg på disse selv om de er sort.

Men poenget er at hvis du sier til biltilsynet at du vil ha nye skilt uten N merke, så leveres skiltene til deg med en hvit klistrelapp over.

I begynnelsen produserte de faktisk skilt med og uten merke. slik at tall og numre ble sentrert om du ikke ville ha det blå feltet.

Var mange som ike likte det blå feltet når det kom. inkl meg selv...

Sorry hvis du synes dette blir mye OT Frode. Si ifra så skal jeg slette innlegget mitt.

Åja, det viste jeg ikke. Takk for infoen. :)

Beklager for of topic Frode. Si i fra så kan jeg fjerne mine innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kult! Er det større bremser eller bare caliper bytte?

De er større, så må nok kjøpe skiver fra F30 også. Går fra 348x30 til 370x30. 

Det eneste jeg er usikker på om skivene passer rett over eller om de må modifiseres. Kalipperen skal passe rett i hullene.

Utfordringen nå blir om jeg får på 18" hjul over de...

Veldig stilig. Blir det foran og bak? :)

Kun foran, bak passer ikke overens. Men det er store bremser bak på 335i fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de er en del mindre enn brembo kalipperne mine, for der er det trangt med 19". Men de felgene er bygget for mest mulig kant, så det er nok problemet. Trangt blir det nok mellom kalipper og skruer/muttre.

Jeg vet at man får på orignale 18" om man sliper av 1-2 millimeter på to punkter. Men ja, skruene kan bli vanskelig. Får bli felger med konkav senter, eller spacer.

attachment.php?attachmentid=907687&stc=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har M-bremser på min bil, og her går det med 18"!

EDIT: Står i manualen at man ikke kan gå lenger ned enn 18" 

Da er det nok ikke noe stort problem tror jeg. Brembo lager kalippere med 90" vinkler, men dine ser avrundet ut. Funker nok knall.

Høres bra ut!

Jeg troooor at bremsene til 320i er 340x30mm og 328i+335i er 370x30mm, så hvis jeg er heldig er disse fra 320i og kan dermed bruke de originale skivene mine som er 348x30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...