Kjell Z3 Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Tesla sine europeiske modeller støyer mindre enn demobilene pressen har kjørt... Pakningene rundt takluka og nedkant av dørene ble byttet før de ble utlevert til Norske kunder... De har svært mye hjulstøy, heller ikke ukjent blant eierne. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8383.0.html Syns de har litt feil også + noe dårlige tilpasninger. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10160.0.html
bjaa Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Husk når dere leser tabellen at 3 DB er en dobling av støynivå. http://www.dagbladet.no/2013/09/17/tema/bil/motor/klikk/stoy/29319467/ Det står i artikkelen at 10db er dobling av lyd, dette er helt feil, det skal være 3 db. http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78245 3dB økning vil gi en dobbling av lydstyrken, kraften til lyden. Mens 10dB økning vil vi mennesker oppfatte som "dobbelt så høyt"
LC 200 V8 Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Har dere sett noe så stygt før? Grøss. Aldri om jeg hadde villet blitt sett kjørende i en slik.
Fredrik Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 3/4 bakfra er ikke i3´s mest heldige side heller...
CrZyWiz Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 3/4 bakfra er ikke i3´s mest heldige side heller... Men fortsatt LANGT bedre! Den har ett fresh't preg, i motsetning til "Micra\konebil preget" som den over her har. At den i tillegg er mye morsommere å kjøre er heller ikke negativt.
Kjell Z3 Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Men fortsatt LANGT bedre! Den har ett fresh't preg, i motsetning til "Micra\konebil preget" som den over her har. At den i tillegg er mye morsommere å kjøre er heller ikke negativt. Det spørs vel hvordan du vil ha det i en el-bil, comforten til Leaf kan nok i3 aldri oppnå. Når det gjelder Aktiv kjøring, tror dere må prøve litt før dere gleder dere for mye, el-biler suger nemlig noe vanvittig med energi når man drar på og skal dere få på noe bedre enn 155 dekk vil forbruket også øke og rekkevidden bli mindre. i3 har 18 KWt batteri, men ikke alt er tilgjengelig, den kutter strømmen noe før for å beskytte seg. i3 har ca 130 KW motor, ved 1 minutt full gass har du brukt 2,17 KW av de ca 17 KW du har tilgjengelig (om du ikke har på andre strømkilder som f.eks. varme). Det jeg mener å si er at det er ikke det samme som å ha mye motor i en fossilbil der rekkevidden er lang uansett med 70 liter på tanken. Med en el-bil med så kort rekkevidde vil man nok beherske seg ganske så mye med gasspedalen, det blir nok til å kjøre i eco+ Jeg har heller aldri sagt at Leaf er så vakker, men den ser ut som en vanlig bil og ikke lyser el-bil på lang avstand har hele tiden vært mitt argument. At den er den 6 stilleste bilen i 80 km/t i testen jeg linket til er heller ikke negativt. Men at så mange liker i3 interiørett med det stygge rattet, de løse skjermene og invalideklumpen som stikker ut fra rattet skjønner jeg ikke. Jeg fant frem BMW-brillene mine med glass like tykke som Colabunner, men ble likevel ikke det minste pent. Ikke misforstå meg, jeg elsker fremdeles BMW, men er ikke hjernevasket og liker ikke alt med BMW merket på, og gidder ikke dikte opp nye meninger for å forsvare BMW. Hadde BMW 5 serie levert el-bil med bra Power og rekkevidde hadde det vært et klart valg for meg. Men tror ikke jeg får oppleve det, tror den kommer som Hybrid slik som i8 dessverre, og da blir den dyr. Skulebollen reagerte på dette 1
Hansh Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Synes generelt sett diskusjonen er ganske grei i tråden, men at de fleste argumenter mot Leaf og for i3 forsøkes redusert til å kun være et utslag av BMW-patriotisme blir feil. Harmonerer heller ikke om man ser på hvem som generelt sett er positive til Tesla, som jo ikke akkurat er BMW. Hadde vært lettere å respektere argumentene for Leaf om de fikk stå på egne bein uten dette. Hadde selv heller ikke hatt noe problem med å ha hverken Leaf eller i3 parkert utenfor huset klar for daglige gjøremål.
gallay Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Synes generelt sett diskusjonen er ganske grei i tråden, men at de fleste argumenter mot Leaf og for i3 forsøkes redusert til å kun være et utslag av BMW-patriotisme blir feil. Harmonerer heller ikke om man ser på hvem som generelt sett er positive til Tesla, som jo ikke akkurat er BMW. Hadde vært lettere å respektere argumentene for Leaf om de fikk stå på egne bein uten dette. Hadde selv heller ikke hatt noe problem med å ha hverken Leaf eller i3 parkert utenfor huset klar for daglige gjøremål. Godt sagt! Jeg ville heller sitte i en av disse og kjøre til og fra jobb, enn på bussen. Fredrik reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 Volkswagen e-Golf får premiere på LA Auto Show i neste uke og nå foreligger de offisielle dataene for bilen. Jeg tror i likhet med Fredrik 90 at dette blir en seriøs utfordrer blandt dagens elektriske biler. Bilen, ytelsene, batteritiden, ladetiden og ikke minst prisen virker å være fornuftig. Som en liten kuriositet blir e-Golf den første modellen fra VW som får 100% LED-lys. http://www.autoblog.com/2013/11/13/2015-vw-e-golf-ev-la-2013/
larserso Skrevet November 15, 2013 Skrevet November 15, 2013 3dB økning vil gi en dobbling av lydstyrken, kraften til lyden. Mens 10dB økning vil vi mennesker oppfatte som "dobbelt så høyt" Nå må du ikke mikse lydeffekt med lydnivå 3dB er en dobling i lydeffekt, mens 6dB er en dobling i lydnivå. 8-10dB oppleves av de fleste mennesker som en dobling/halvering i lydnivå slik du sier. Forøvrig er i3 en bil jeg seriøst vurderer å supplere med en F11 om et par år. Meget lovende og interessant.
SigurdE36 Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Var å så på premiere visning av i3 og X5 på Bavaria i Oslo i dag. Spennende liten sak, interiøret falt ikke helt i smak hos meg. Lite minus var at dørhåndtaket datt av bilen, vet ikke om det sier noe om byggekvalitet men
wicky124 Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Dørhåndtaket datt av? Om det hadde skjedd på en Leaf: - Fyfaen for en drittbil! Søppel! hva er neste? Airbaggene ikke virker? er vel rust i hele gulvet på den! Lurer på når batterier detter av! FaEN derfor man aldri skal kjøpe nissan! japsecrap.... På en i3 (fanboys) - Ja men det er jo tyverisikkerhet! - Vektredusering - sikkert bare en pre-produksjonsmodel - haha sikkert bare du som brukte den feil - sikkert nissanspioner som har sabotert Haukefer reagerte på dette 1
SigurdE36 Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Nå vet ikke jeg hvordan det datt av, men halvtimes tid etter masse folk ut og inn så var dørhåndtaket på passasjersiden på en av de to bilene de hadde i butikken borte Om det var noen ekstremt hardhendte folk der eller en fra Nissan Leaf suporter club som saboterte.
gallay Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Nå vet ikke jeg hvordan det datt av, men halvtimes tid etter masse folk ut og inn så var dørhåndtaket på passasjersiden på en av de to bilene de hadde i butikken borte Om det var noen ekstremt hardhendte folk der eller en fra Nissan Leaf suporter club som saboterte. Nissan drett seg på legen når de skulle vise frem sin juke-s i Moskva, bilen som koster flere hundre tusen euro
Silverboy Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Nissan drett seg på legen når de skulle vise frem sin juke-s i Moskva, bilen som koster flere hundre tusen euro Hva skjedde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå