Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tesla sine europeiske modeller støyer mindre enn demobilene pressen har kjørt... Pakningene rundt takluka og nedkant av dørene ble byttet før de ble utlevert til Norske kunder...

De har svært mye hjulstøy, heller ikke ukjent blant eierne.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8383.0.html

 

Syns de har litt feil også + noe dårlige tilpasninger.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10160.0.html

Skrevet

3/4 bakfra er ikke i3´s mest heldige side heller... :)

 

BMW-i3-rear-three-quarters.jpg

Men fortsatt LANGT bedre! Den har ett fresh't preg, i motsetning til "Micra\konebil preget" som den over her har.

 

At den i tillegg er mye morsommere å kjøre er heller ikke negativt. 

Skrevet

Men fortsatt LANGT bedre! Den har ett fresh't preg, i motsetning til "Micra\konebil preget" som den over her har.

 

At den i tillegg er mye morsommere å kjøre er heller ikke negativt. 

Det spørs vel hvordan du vil ha det i en el-bil, comforten til Leaf kan nok i3 aldri oppnå.

Når det gjelder Aktiv kjøring, tror dere må prøve litt før dere gleder dere for mye, el-biler suger nemlig noe vanvittig med energi når man drar på og skal dere få på noe bedre enn 155 dekk vil forbruket også øke og rekkevidden bli mindre.

i3 har 18 KWt batteri, men ikke alt er tilgjengelig, den kutter strømmen noe før for å beskytte seg.

i3 har ca 130 KW motor, ved 1 minutt full gass har du brukt 2,17 KW av de ca 17 KW du har tilgjengelig (om du ikke har på andre strømkilder som f.eks. varme).

Det jeg mener å si er at det er ikke det samme som å ha mye motor i en fossilbil der rekkevidden er lang uansett med 70 liter på tanken.

Med en el-bil med så kort rekkevidde vil man nok beherske seg ganske så mye med gasspedalen, det blir nok til å kjøre i eco+ ;-)

 

Jeg har heller aldri sagt at Leaf er så vakker, men den ser ut som en vanlig bil og ikke lyser el-bil på lang avstand har hele tiden vært mitt argument. At den er den 6 stilleste bilen i 80 km/t i testen jeg linket til er heller ikke negativt.

Men at så mange liker i3 interiørett med det stygge rattet, de løse skjermene og invalideklumpen som stikker ut fra rattet skjønner jeg ikke. Jeg fant frem BMW-brillene mine med glass like tykke som Colabunner, men ble likevel ikke det minste pent.

Ikke misforstå meg, jeg elsker fremdeles BMW, men er ikke hjernevasket og liker ikke alt med BMW merket på, og gidder ikke dikte opp nye meninger for å forsvare BMW. Hadde BMW 5 serie levert el-bil med bra Power og rekkevidde hadde det vært et klart valg for meg. Men tror ikke jeg får oppleve det, tror den kommer som Hybrid slik som i8 dessverre, og da blir den dyr.

Skrevet

Synes generelt sett diskusjonen er ganske grei i tråden, men at de fleste argumenter mot Leaf og for i3 forsøkes redusert til å kun være et utslag av BMW-patriotisme blir feil. Harmonerer heller ikke om man ser på hvem som generelt sett er positive til Tesla, som jo ikke akkurat er BMW.

 

Hadde vært lettere å respektere argumentene for Leaf om de fikk stå på egne bein uten dette.

 

Hadde selv heller ikke hatt noe problem med å ha hverken Leaf eller i3 parkert utenfor huset klar for daglige gjøremål.

Skrevet

Synes generelt sett diskusjonen er ganske grei i tråden, men at de fleste argumenter mot Leaf og for i3 forsøkes redusert til å kun være et utslag av BMW-patriotisme blir feil. Harmonerer heller ikke om man ser på hvem som generelt sett er positive til Tesla, som jo ikke akkurat er BMW.

 

Hadde vært lettere å respektere argumentene for Leaf om de fikk stå på egne bein uten dette.

 

Hadde selv heller ikke hatt noe problem med å ha hverken Leaf eller i3 parkert utenfor huset klar for daglige gjøremål.

Godt sagt! Jeg ville heller sitte i en av disse og kjøre til og fra jobb, enn på bussen. 

Skrevet

Volkswagen e-Golf får premiere på LA Auto Show i neste uke og nå foreligger de offisielle dataene for bilen. Jeg tror i likhet med Fredrik 90 at dette blir en seriøs utfordrer blandt dagens elektriske biler. Bilen, ytelsene, batteritiden, ladetiden og ikke minst prisen virker å være fornuftig. Som en liten kuriositet blir e-Golf den første modellen fra VW som får 100% LED-lys.

 

http://www.autoblog.com/2013/11/13/2015-vw-e-golf-ev-la-2013/

Skrevet

3dB økning vil gi en dobbling av lydstyrken, kraften til lyden. Mens 10dB økning vil vi mennesker oppfatte som "dobbelt så høyt"

 

Nå må du ikke mikse lydeffekt med lydnivå  ;) 3dB er en dobling i lydeffekt, mens 6dB er en dobling i lydnivå. 8-10dB oppleves av de fleste mennesker som en dobling/halvering i lydnivå slik du sier.

 

Forøvrig er i3 en bil jeg seriøst vurderer å supplere med en F11 om et par år. Meget lovende og interessant.

Skrevet

Var å så på premiere visning av i3 og X5 på Bavaria i Oslo i dag. Spennende liten sak, interiøret falt ikke helt i smak hos meg. Lite minus var at dørhåndtaket datt av bilen, vet ikke om det sier noe om byggekvalitet men :P

Skrevet

Dørhåndtaket datt av?

 

Om det hadde skjedd på en Leaf:

- Fyfaen for en drittbil! Søppel! hva er neste? Airbaggene ikke virker? er vel rust i hele gulvet på den! Lurer på når batterier detter av! FaEN derfor man aldri skal kjøpe nissan! japsecrap....

 

På en i3 (fanboys)

- Ja men det er jo tyverisikkerhet!

- Vektredusering

- sikkert bare en pre-produksjonsmodel

- haha sikkert bare du som brukte den feil

- sikkert nissanspioner som har sabotert

 

:P

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan det datt av, men halvtimes tid etter masse folk ut og inn så var dørhåndtaket på passasjersiden på en av de to bilene de hadde i butikken borte :P  Om det var noen ekstremt hardhendte folk der eller en fra Nissan Leaf suporter club som saboterte. 

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan det datt av, men halvtimes tid etter masse folk ut og inn så var dørhåndtaket på passasjersiden på en av de to bilene de hadde i butikken borte :P  Om det var noen ekstremt hardhendte folk der eller en fra Nissan Leaf suporter club som saboterte. 

Nissan drett seg på legen når de skulle vise frem sin juke-s i Moskva, bilen som koster flere hundre tusen euro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...