Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Se der ja, du er seint ute med vinterhjul du også ;) Tenkte å legge om på E34en i morgen, alt for sent selvsagt men når det er sagt så har vi jo ikke akkurat hatt bruk for vinterdekk til nå :)

Begynte å bli glatt ja, + at jeg har sperre og forskellige dim på bakhjul er jo ikke diffen så veldig glad i det :( måtte kjøre grisefint (som en 520) :P digg å få gitt på litt ;D

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIn 540! Absolutt en slik bil jeg kunne tenkt meg, da helt original 8-[ Liker bilen godt, men liker ikke ordene coilovers og valsing  [-o<

 

Når det gjelder servoen, har du vacumstyrt bremsekraftforsterker på denne? Eller går den på servoolja? Har du gasskule på bremsekraftforsterkern punkterer du denne ved feil olje.. Det resulterer i bremsepedal som går i bunn.. Står klart og tydelig på lokket at bilen skal ha CHF 11S. Dette er det en grunn til.. Mulig det funker nå, men over tid vil det kunne skje et eller annet. På min gamle BMW var det fylt på grønn citroen olje på servoen.. Servopumpa ulte og murret ved belastning og svetta som en gris.. Denne hadde ikke hydraulisk bremsekraftforsterker, så det var greit nok, men servopumpa likte det dårlig.. Bare et mulig tips/erfaringsdeling. Kjedelig å måtte lete opp en ny servopumpe senere.

 

Har jo kjennskap til Leiv sin 540, og kan si at det er herlig redskap! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIn 540! Absolutt en slik bil jeg kunne tenkt meg, da helt original 8-[ Liker bilen godt, men liker ikke ordene coilovers og valsing [-o<

Når det gjelder servoen, har du vacumstyrt bremsekraftforsterker på denne? Eller går den på servoolja? Har du gasskule på bremsekraftforsterkern punkterer du denne ved feil olje.. Det resulterer i bremsepedal som går i bunn.. Står klart og tydelig på lokket at bilen skal ha CHF 11S. Dette er det en grunn til.. Mulig det funker nå, men over tid vil det kunne skje et eller annet. På min gamle BMW var det fylt på grønn citroen olje på servoen.. Servopumpa ulte og murret ved belastning og svetta som en gris.. Denne hadde ikke hydraulisk bremsekraftforsterker, så det var greit nok, men servopumpa likte det dårlig.. Bare et mulig tips/erfaringsdeling. Kjedelig å måtte lete opp en ny servopumpe senere.

Har jo kjennskap til Leiv sin 540, og kan si at det er herlig redskap! :wub:

Takk for det! Er ganske fornøyd og bruker bilen som en DailyDriver ;) ang servon så jo går på samme og ja, den svetter men finner ikke lekasjen... så kansje det stemmer? Tror ikke den svetta før, Isåfall viste ikke om det ..

Coilovers og valsing.. jau kunne tenke meg lavere bil, mulig det bare funker men senkesett, men vil ha mulighet for å justere bilen opp på vinteren,

Valsing skal fordi jeg skal space ut hjulene, og ikke vil ha hjulene inni hjulbuene. Ettervert blir det 3 delte felger fra felgengarage.de men lavt et..

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker sikkert på stiv og stumpete biltur;)

Hehe, neida, kommer til å stille det på mykt, slik at det blir (type m-tech) har ingen planer om at bilen skal skrape langs bakken heller, satser på et skikkelig tysker stük ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene dine liker jeg crabfishen.;)

Hvor breie og Et er dine sommerhjul som du har hadde på nå i sommer?

Godt å høre flere som liker tankegangen min :P

Godt spm, usikker på et men under 20 i vertfall, 11 forran og 18 bak?

8,5" på 235-40/18 og 10" på 245-40/18.

Personlig liker jeg strekk og det som er bak er mer eller mindre perfekt, akkurat "lovlig" forran vil jeg ha 215-40 eller noe.. får se når det blir ;)

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bilvask bilder for de som liker sånt :D

Postet bilde

Og

Postet bilde

Når det er mørkt ute ser det ut som om bilen er sort jo! :P

Postet bilde

Og et til ;)

Postet bilde

Før dette fylte jeg på bensin til 12.89

Proof:

Postet bilde

Sparte 200kr kontra vanlig fylling for full tank ;)

Ble også en babb etter gjøremålet!

Mmmm

Ha en fin kveld/natt, bimmers folket :D

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...