Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe, kjønnen tankegangen din ;) men tror jeg er blitt infisert med hk basillen :(

Selv om jeg ikke har kommet i en situasjon der mer hk hadde vært løsningen så er det alltid gøy med litt forandring ;)

Menn hallo der fant ut vi har en høytrykk spyler hjemme da jeg hjalp mor med terassevask! Så nå kan det faktisk bi en detailing dag hos meg :D!

★sent from my wifi microwave★

Hehe, sånn er det :) MEN jeg krever å få prøve bilen igjen hvis det blir kompressor ;) Var artig sistgang jeg prøvde bilen og vi gjorde veiene rundt Arendal utrygge en sen kveld, var ikke så morro å kjøre 520 dagen etterpå da :P

Vi må ta en felles detaling snart ja, hadde vært artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn er det :) MEN jeg krever å få prøve bilen igjen hvis det blir kompressor ;) Var artig sistgang jeg prøvde bilen og vi gjorde veiene rundt Arendal utrygge en sen kveld, var ikke så morro å kjøre 520 dagen etterpå da :P

Trodde ikke du likte kompressor mr orginalpolitzei :P vi får ta det når den tid kommer ;)

Vi må ta en felles detaling snart ja, hadde vært artig :)

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, da ble doningen ståenes i allefall 10 dager (sikkert mer) da clutchen er helt slitt ned :P

Stoppa halveis på vei hjem fra trening :P hjalp heller ikke at jeg ikke kom opp en lita bakke og måtte dytte litt med armer som gelé ^^

Godt man har hyggelige naboer som kan taue en hjem ;)

post-66648-13981008717498.jpg

Så da blir doningen ståenes her i en liten periode:

post-66648-13981009280861.jpg

Over å ut!

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide med nye dekk snart, lei av å ha sommerhjul bare forran, og ha bakfelgene i bagasjerommet.. tekte å gå for litt strekk med 205-40/18 på 8.5" og 235-40/18 på 10" tror det blir fint :) men da ryker jo litt av grepet, 3cm med mindre dekk med det jeg har nå...

 

så må jeg få kjøpt litt bremserør så er jeg nesten i boks :) ,bare vente noen dager så jeg får handra inn gromclutch og svinghjul :)

 

da gjenstår det:

- justering av hovedlys

- pære til tåkelys

- airbaglys ...

 

skulle hatt et ratt med airbag som jeg kunne ha testa ut for se om det funka? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jess! Da blir det en liten oppdatering på denne fronten:

Ny e39 m5 spec 2 clutch (fra tzunami), 240mm letta svinghjul fra sverige, bc racing coilovers fra Latvia og en hau med deler fra koed ;)

I steden for å gå på "mitt lokale verksted" så handla jeg noe verktøy til å få gjort det hjemme, slik at jeg slipper å dra ut på langtur hvær gang jeg skal skru ;)

Det som var handlet inn:

Postet bilde

Fikk dradd bilen oppå ramper med hjelp av en kompis og stropa fast hjula i rampene, slik at bilen ikke triller ^^

Postet bilde

Opp i lufta ^^

Postet bilde

Ned med eksos ;)

Postet bilde

Ikke mye rust her nei ;)

Postet bilde

Mandige bolter som gikk med her 21mm, m12

Postet bilde

Tror at nivåregulerings pumpa lekker litt..

Postet bilde

Løsne litt bak motorn så blir det bedre plass ;)

Postet bilde

Får lirka kassa litt utover:

Postet bilde

Og nede :

Postet bilde

Så få den ned med en plank opp litt papp, og dra ut:

Postet bilde

Ble god plass under her nå :P

Postet bilde

Så av med clutchen:

Postet bilde

Tror det var på tide ja ^^

Postet bilde

Var ikke dette pent :P

Postet bilde

Når sant skal sies så brukte jeg 3t fordelt på 2 dager, fordi jeg ikke hadde 1/2" med inover piper i torx, tok med meg et sett som var 1/4", 3/4", og 1/2" de størrelsene jeg trengte var i 3/4" men fikk ikke tatt nok i med den skralla. Heldighvis er nabon bilmekaniker, så han fikk henta de jeg trengte i 1/2" ;)

Fikk sortert litt av skruer og muttere slik at jeg forhåpentlighvis ikke har deler igjen :)

Slik står bilen da, mens clutch,svinghjul og deler forhopentlighvis kommer denne uka!

Postet bilde

Det var alt for denne gang!

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den clutchen så bytteklar ut ja! :) Tok ut girkassa(automat) på min egen bil for en kort tid tilbake, og det høres mer omfattende ut, enn det faktisk er :)

 

Har brent meg på det før, det å glemme å bruke sentreringsdor når man setter sammen clutchen. Regner med at du ikke glemmer det, men greit å nevne allikevel :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den clutchen så bytteklar ut ja! :) Tok ut girkassa(automat) på min egen bil for en kort tid tilbake, og det høres mer omfattende ut, enn det faktisk er :)

Har brent meg på det før, det å glemme å bruke sentreringsdor når man setter sammen clutchen. Regner med at du ikke glemmer det, men greit å nevne allikevel :drink:

Ja høres verre ut enn det er, har ikke hatt den beste erfaringa når der kommer til automat kasser, jævla mye søl, litt flushing og drit.. uff.. heldigvis var der på bukk.

Neida, den følger med clutchen ;)

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye knoting med hvilken vei lamellen skulle, og prøve og tre girkassa på med makt, så er svinghjul på plass, clutch girkassa festa ^^

Meget tørt og pent ;)

Postet bilde

Svinghjul på, og bolter strammet til med locktight ;)

Postet bilde

Montert trykkplate og sentrert clutch, brukte orginale bolter med locktight ;)

Postet bilde

Etter mye banning og steiking kom den opp:)

Postet bilde

Nesten på plass :D

Postet bilde

Og godt strammet til og på plass :D

Postet bilde

Nå bare mangler jeg girspaken,som får nye foringer og klips, mellom-aksling og katalysatorer så blir det prøvekjøring :D

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...