Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg benka hos han som skal hjelpe meg med tuning av kompressoren, ganske gøy å se så fine tall, så motoren er fortsatt frisk ;D

5d2931e1b52a5f7dd7ec1404909b02cc.jpg

Og tall :D

0b4adeaa6f051249303dc3479e09b6e0.jpg

Han som driver med dette bygger vankel motorer

07b79b4c3c53a543daeea74d05c843a2.jpg

Har ikke sett en vankel på nært hold, bare hørt og lest på nettet, så var gøy å se

1294c868ad32ba69793e6c55b0f93ea6.jpg

Ellers så er bilen påvei ned igjen, og der skal den lakkes tilbake til org fargen ;)

Et lite bilde fra havna for avreise:

c5fb83cd2f77b373f81ea79204be0259.jpg

Var også på besøk hos Jan for noen dager siden, der vi så igjennom litt kataloger for ekstra utstyr for eldre bmwr. like koselig som alltid å preke bmw med denne karen!

Lite cruise bilde da jeg skulle dra

55ca78210f43959c695686c3a5f99db3.jpg

Er alltid gøy å kjøre sammen med e34 :D

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har lest gjennom hele tråden din nå, ser det blir gjort mye bra jobb her.

Har bare sett den på face før nå :o

Liker at du går tilbake til originalfargen, selv om fargen ble tøff ble den noe spesi for min del. Men man skal sette sitt preg på ting å ikke nødvendigvis gjøre samme som alle andre. Jeg liker det. :)

Har kun såvidt prøvd 540 med automat så vet ikke hvordan disse oppfører seg, men virker gromme :P

Men kunne absolutt tenkt meg det selv.

Funker nokk ganske greit med presse denne :) gratulerer fine tall :) er dette tall på hjul eller omregnet til motor?

Du virker å holde den forhåldsvis strøken, hvordan er prisene der du har bilen i polen på hel lakkering å rustsveising? Ta det gjerne på pm ;) har 2stk 535 jeg kunne tenkt meg tatt noe rust på, men tør ikke rote med det selv :P

Hvordan ble det med den 3.15 diffen? Fikk du Kan bytte i min 3.91 sperre :P hadde vært gull med 3.15 på banebilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele tråden din nå, ser det blir gjort mye bra jobb her.

Har bare sett den på face før nå :o

Liker at du går tilbake til originalfargen, selv om fargen ble tøff ble den noe spesi for min del. Men man skal sette sitt preg på ting å ikke nødvendigvis gjøre samme som alle andre. Jeg liker det. :)

Har kun såvidt prøvd 540 med automat så vet ikke hvordan disse oppfører seg, men virker gromme :P

Men kunne absolutt tenkt meg det selv.

Funker nokk ganske greit med presse denne :) gratulerer fine tall :) er dette tall på hjul eller omregnet til motor?

Du virker å holde den forhåldsvis strøken, hvordan er prisene der du har bilen i polen på hel lakkering å rustsveising? Ta det gjerne på pm ;) har 2stk 535 jeg kunne tenkt meg tatt noe rust på, men tør ikke rote med det selv :P

Hvordan ble det med den 3.15 diffen? Fikk du Kan bytte i min 3.91 sperre :P hadde vært gull med 3.15 på banebilen :P

er så ufattelig gøy når folk tar seg tid til å lese om min lille 540i og meg hehe :P 

ja ang den fargen k an du se jeg har dradd meg mye i håret angående den, men det jeg liker med deg gamle er at den er såpass anonym og ikke vekker mye opsikt når jeg står parkert, man må liksom være en bilkjenner får å se sånt.(eller har bil og henger appen fra vegvesenet)  dessuten står det heller ikke noe emblem bak foruten bmw merket :) 

automat debatten ja, en god tid før jeg kjøpte min så leste jeg en plass at manuell føles 100hk sterkere enn automaten, men skal ikke si noe sikkert, holdt på å bytte 520n min i en 540ia men plutselig hadde den fyren solgt bilen sin.. :S der var planen om å bygge til manuell, men en 540ia slår 520 manuell anyday da. den automaten føltes ganske heftig, riktig nok det feteste jeg kjørte som 18 åring rett etter 520n min.

bilen ble målt på hjula så du kan se estimert grafen der også som er bedre tall enn "orginalt" noe som er ganske heftig :P  420nm og 313hk i motoren med 373nm og  271hk på hjula ;)  

den diffen din tror jeg blir det litt i høyeste laget, 3.64 blir det høyeste jeg kan ha, og 3.46 blir idielt :) er jo en lat 2.93 orginalt så den drar jo fortere opp i gir fordi det er lettere utveksling, men ganske fornøyd med turtallet i 6 gir nå uten at jeg kan huske hva det er nå :P 

sendt deg en pm ang priser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å leiter etter sprut men vet ikke helt hva jeg skal gå for, driver ikke så mye med motor trimming så jeg vet ikke helt hva som er det ute, men ble linket til denne : http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m60.html
står det er P&P så det er jo pluss? ikke jeg som skal tune heller, blir han som benket ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, regnet med u hadde den eller 3.45 diffen i tankene ja :P

Regner med den går brukbart ja så momentsterke disse er.

Digger hvordan E34 kan se ut som en 518 å sjuler ett monster :) :)

Ang sprut så kan det være greit å kjøpe gjennom han som skal mappe om han har en anbefaling, da har du ett sprut han kjenner godt å slipper å bruke tid på å lære seg sprutet.

Husker ikke helt men lurer på om det var kdfi en noen prøvde på ett turbobygg her inne, han fikk det vel ikke heøt til. Mye plaget, men er jo som med alt anna. Noen sier det er suvverent andre sier det er dritt... Men det er jo ett rimelig sprut prismessig :) jeg ville brukt noe tuneren din anbefaler.

Kjører electromotive på min m30 men rører det ikke selv, var og mye rot da jeg måtte bytte tuning sjappe., åtte få tak i fil fra der jeg hadde vært før, og han drev ikke der lenger men ordna seg det og :) alle anbefaler forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelen med det kompressorsettet du har tenkt på ifht det ess har? Hvilken effekt har du tenkt å oppnå? Hvordan skal du holde deg under 360hk? Hvordan skal du bevise at råkarossen er lik som en biturbo når du har en touring?

største fordelen er vel at pressa koster laaangt under  en fjæredel å få tak i, mer gidder jeg ikke å si før resten er i boks  ;)

Endret av crabfish190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et litt anderledes innlegg i dag, er alltid åpen for nye ting, men har alltid hatet elbiler siden jeg først fikk vite om de, leaf, up og alle de små der, men så kom tesla og tok verden med storm, 2t super sedan som var ganske billig iforhold til konkurentene som hadde 4 dører og stor motor, til og med 2 dørs sportsbiler!

Fikk prøvekjørt en tesla i dag, mer nøyaktig en p70 med 4 hjuls trekk, og jommen var det artig!

400hk som er der momentant og sømløst uten å skifte gir er en utrolig rar følelse.

Stod stille på en påkjørings rampe mellom lillesand og Kristiansand yxn for de som vet om den, og ga bånn gass, la merke til en bil i sidesynet idet jeg ga gass, og endte opp forran den med god margin før feltet slutta.

Og det og stå stille samt vente i lyskryss var også uvant, ingen vibrering, fun fact: Mercedes leverer spakene til gir og vindus viskermekanismen, el vinduer, og knapper til det elektriske setet [emoji14]

Veldig artig men rart, telsla er en premium bil og det kjennes, den er tung og stabil og har en Mercedes feel på seg.

Men akkurat nå er ikke tidspunkt for noen tesla for min del, hadde vært ideelt med den som hverdagsbil og 540n som kosebil. med det var gøy å prøvekjøre tesla det skal de ha!

058bcf27301cb7cb650aef3cf7059f5d.jpg

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...