Torbjørn E39 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Snakk om å være i koma når jeg tanket bimmern igår kveld Fylte 17 liter bensin på tanken mens bilen gikk på tomgang før jeg oppdaget at det var blyfri 95 og ikke diesel. Stoppet bilen med en gang og ikke startet etterpå. Var tilfeldigvis kun 100m unna bmw verkstedet så trillet bilen bort dit og satte den igjen, de skal se på den på mandag. De antok iogmed jeg stoppet bilen med engang at bensin ikke har forplantet seg i systemet på motoren. De skal tømme tanken for drivstoff og fylle diesel samt noe rensemiddel for sikkerhets skyld. Krysser fingre for at det kun blir med dette. Smule flau nå ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Kjedelig. Det skal nok gå bra siden du stoppet motoren, men jeg tror at du også må være helt sikker på at det ikke er bensin i pumper, filtre og rør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet August 3, 2013 Forfatter Share Skrevet August 3, 2013 Verkstedet får sjekke diesel filter for bensin og evt dieselpumpa, men de sa også at jeg mest sannsynligvis berger ganske greit. Skal sjekke med forsikringsselskapet på mandag om dette dekkes av kasko best forsikringa jeg har i dnb, noen dekker dette andre ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Satse på det beste, kjipt at det skulle være bensin på diesel og ikke omvendt, diesel på en bensin er som regel litt snillere. Men da har du vel lært til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet August 3, 2013 Forfatter Share Skrevet August 3, 2013 Satse på det beste, kjipt at det skulle være bensin på diesel og ikke omvendt, diesel på en bensin er som regel litt snillere. Men da har du vel lært til neste gang Lært ja, første gangen jeg gjør det på 19 år, en gang måtte bli den første selv for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Dette skal nok bra! så sant ikke bilen var helt tørka for diesel. Tømme tanken, fyll opp med tanken igjen, med en lite tanke 2taksolje eller noe ! ryker litt merkelig men det får hvertfall smørt godt Er ikke noe og tenke på ! tanken blir tømt og skyldt så går det nok bra skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Dette løser seg nok greit, er verre med diesel på en bensin bil En bekjent som jobber hos den lokale Volvo forhandleren fortalte om en som kjørte fra Strømstad til Arendal med en V70 2,0D (diesel) på bensin før ha oppdaget feilen. Han skulle importere bilen og selgern hadde fylt opp tanken med bensin Synes det høres utrolig ut men han merket ikke noe forskjell på bilen påsto han når han tok en liten prøvetur før de tappa tanken. Men bra for motoren er det nok derimot ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Bensin motor er mer takknemlig for diesel, diesel motor for bensin. man kan jo nesten kjøre vanlig med 55% bensin og 45% diesel på en bensin motor! Diselen sliter jo med smøring i pumper osv. ! men bare diesel på en bensinmotor funker vel dårlig ja! det kan jeg være enig i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Har alltid lurt på hvorfor noen fyller drivstoff med bilen igang, er det noe god grunn til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Har alltid lurt på hvorfor noen fyller drivstoff med bilen igang, er det noe god grunn til det? Nei, motoren skal være av når man fyller drivstoff pga eksplosjonsfare, å nå kommer sikkert noen å sier "men jeg har jo fyllt drivstoff på bilen hundrevis av ganger og det har gått bra" men da sier jeg at ting kan skje, litt tryggere med diesel dog. Litt skremmselspropaganda http://www.youtube.com/watch?v=ii6h-eqI0dM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Dette løser seg nok greit, er verre med diesel på en bensin bil En bekjent som jobber hos den lokale Volvo forhandleren fortalte om en som kjørte fra Strømstad til Arendal med en V70 2,0D (diesel) på bensin før ha oppdaget feilen. Han skulle importere bilen og selgern hadde fylt opp tanken med bensin Synes det høres utrolig ut men han merket ikke noe forskjell på bilen påsto han når han tok en liten prøvetur før de tappa tanken.Men bra for motoren er det nok derimot ikke Helt feil Problemet med bensin på dieselbil er at høytrykkspumpen og dysene er avhengig av smøringen som finnes i dieselen. Bensinbilen starter ikke. Ingen andre problemer stort sett. Selv om V70en tålte det vil levetiden på delene i dieselsystemet forkortes betraktelig. Derfor man mister garantien på motoren hvis man gjør dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 Fikk hentet bimmer'n i forrige uke ferdigreparert. De drenerte tanken og sjekket for bensin i dieselfilter/dieselpumpa. Berget uten å bytte noen deler, heldigvis. De fylte på dyserens og jeg fylte full tank med diesel. Bilen fungerer som normalt. Regninga ble på rundt 3500,- alt i alt. Om jeg hadde kjørt med bensin så måtte jeg brukt forsikringa på bilen med en egenandel på 4000,- men ble ikke aktuelt i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Går det an å fylle diesel på en bensinbil? Mente at pistolen på dieselpumpene er litt tykkere enn hva den er på bensin, så den ikke går nedi hullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Går på eldre biler. Nyere biler så er det mindre hull på fyllingsrøret. Nye Volvoen har ihvertfall sånt lokk hvor bensinpumpen må passe akkurat for at den skal åpne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Bra du kom bra ut av det da:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå