Gå til innhold

Redd min sønn kjører seg i hjel

Mortil19
 Share

Anbefalte innlegg

Takk igjen for gode innspill. Som nevnt er det nok modenhet som skal til. Forpliktelser som engasjerer helst mer enn bil, men nå er det bil for alle pengene.

Dere som spør om forsikring...det burde være en pris i seg selv å droppe denne bilen, men han jobber og betaler den selv (ca 40 i året..) terra skulle ha 70..

Jeg håper og tror at ting roer seg etterhvert. I mellomtiden er vi bare foreldre som kan gi så gode råd som vi kan. Om han velger å følge de velger han selv. Å bli sint, kaste han ut eller annet drastisk kommer aldri på tale. Tror det viktigste vi kan gjøre som foreldre er å vise at vi bryr oss og at vi engasjerer oss. Kjør safe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også igjen her, vært ung og dum selv. Ekstreme hastigheter i gamle bmw'er

Gikk som det måtte gå, totaltvrak.

Nå er det Stasjonsvogn og banebil, Utrolig å tenke på at man kunne være så dum før.

verdensmesteren på veien ja, helt klart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange gode råd, og også at Politiet er nevnt. Samtidig som det sies at det "kanskje er litt drastisk".

Min beinklare anbefaling er å snakke med Politiet - ikke bare fordi sønnen din kan skade seg selv, men tenk også på de voksne og barn som kan rammes av hans handlinger.

Kanskje ender han i fengsel for uaktsomt drap i stedet for å havne i rullestol eller 6 fot under torva.

Det er naivt å bare se på sjåførens sikkerhet - jeg har selv hatt mennesker i mitt lokalmiljø som har knust bilen sin og overlevd, mens alle i bilen ikke overlever.

Jeg bodde på Bygdøy da en ung tulling bretta en Audi TT rundt et tre og drepte seg selv og to unge jenter.

Det er ikke bare din egen sønn som risikerer å få svi på grunn av hans handlinger, og jeg kan love at det er mye verre for de andre som får presten på døra - de mister noen på grunn av hans handlinger, mens du mister han for det han har gjort selv.

Snakk med Politiet - umiddelbart. Hvis mitt barn dro ut for å kjøre idiot, og jeg visste om det - da hadde jeg ikke klart å leve med meg selv om uskyldige ble skadet. For da ville jeg ansett meg selv som medansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også igjen her, vært ung og dum selv. Ekstreme hastigheter i gamle bmw'er

Nå er det Stasjonsvogn og banebil, Utrolig å tenke på at man kunne være så dum før.

Jasså? Trodde det var en mink eller noe lignende som du forsøkte å svinge unna jeg? Så det var altså idiotkjøring? :lol: Som :wink: Som om noen har trodd noe annet... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Trodde det var en mink eller noe lignende som du forsøkte å svinge unna jeg? Så det var altså idiotkjøring? :lol: Som :wink: Som om noen har trodd noe annet... :mrgreen:

Haha, Katt :mrgreen: men politiet beit ikje på :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naivt å bare se på sjåførens sikkerhet - jeg har selv hatt mennesker i mitt lokalmiljø som har knust bilen sin og overlevd, mens alle i bilen ikke overlever.

Jeg bodde på Bygdøy da en ung tulling bretta en Audi TT rundt et tre og drepte seg selv og to unge jenter.

Akkurat den ulykken på Bygdøy der Bygdøyveien og Christian Frederiks vei møtes ble diskutert relativt heftig her inne. Den påfølgende svingen på hjørnet av Kongsgården er skummel og ikke egnet til råkjøring overhode. Enormt mange busser, biler og en bråte med syklister deler den smale veien. Såvidt jeg husker var det som et minimum alkohol med i bildet (det var iallefall det betjeningen på Beach Club påsto - tror jeg det var). Med alkohol i blodet øker risikoen for alvorlige ulykker i trafikken nærmest eksponensielt. Jeg har heldigvis innprentet min datter om at akkurat dét skal hun si klart nei til. Har sjåføren drukket og insisterer på å kjøre bil... kjører han alene, mens de andre sporenstreks ringer til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den ulykken på Bygdøy der Bygdøyveien og Christian Frederiks vei møtes ble diskutert relativt heftig her inne. Den påfølgende svingen på hjørnet av Kongsgården er skummel og ikke egnet til råkjøring overhode. Enormt mange busser, biler og en bråte med syklister deler den smale veien. Såvidt jeg husker var det som et minimum alkohol med i bildet (det var iallefall det betjeningen på Beach Club påsto - tror jeg det var). Med alkohol i blodet øker risikoen for alvorlige ulykker i trafikken nærmest eksponensielt. Jeg har heldigvis innprentet min datter om at akkurat dét skal hun si klart nei til. Har sjåføren drukket og insisterer på å kjøre bil... kjører han alene, mens de andre sporenstreks ringer til politiet.

Han som kjørte drev forøvrig med Motorsport. Han kjørte seg selv nesten ihjel to år før forøvrig. Han lånte farens E38 740i og plantet den i et tre. Kjørte nesten ihjel lillebroren til en av bestekompisene mine samtidig. Han satt bak og ventet på å dra da sjåføren aldri kom. Så Thomas, som han het, hoppet bak rattet og ga full gass ned veien før de kom seg ut av bilen. Kom seg 350 m før det endte i fjellveggen.

Han fikk den hvite TT`en av faren noen uker før han døde. Bursdagsgave tror jeg etter at han fikk igjen lappen han mistet for fyllekjøringen to år før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol eller ikke, resultatet er det samme.

Uskyldige ender opp med å bli involvert fordi en person har et øyeblikks galskap.

Her er det snakk om å ta kollektivt ansvar for å stoppe enkeltpersoner som setter liv og sikkerhet i fare for alle rundt seg. Ingen som snur ryggen til slikt kan gå med ren samvittighet når noe har skjedd.

Jeg velger å sitere fra Troy Duffy sitt mesterverk, og jeg håper alle som er vitne til slik oppførsel tenker godt over det.

"Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok som flere sier, politiet! Men for all del, gi karen en sjanse til å endre seg, ved å si det rett ut at du vil ringe politiet om det ikke endrer seg!

Prøv å få en film av villmannskjøringen hans, som du kan 'true' med å overlevere til politiet!

Kanskje også gi han et tilbud han ikke kan takke nei til? Selg 300hk bilen, kjøp trekkbil og frist han med en pengesum som monner så kan han kjøpe seg en 1000hk bil til å bruke på banen :)

Hadde iallefall jeg endret oppførsel!

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det tryggeste for alle er at han mister lappen en periode. Det hjelper nok, og kan redde både hans og andres liv.

Jeg har dessverre begrenset tro på banekjøring som prevantivt middel for grisekjøring. Den verste grisekjøringen jeg har sett har vært til og fra banetreff, og de som har det i blodet får ikke nok av en tur på bane i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg roet ned kjøringen da jeg var i 20-21 års alderen, er nå 23 år og merker åpenbart at jeg har "vokst" mye og blitt mer moden bak rattet bare de siste få årene. Det gikk fort er kule varmt bak rattet fra 18 til 21 år og jeg har hatt enormt griseflaks og englevakt mange ganger, er en sykt uggen følelse du får etter en nesten ulykke og du sitter etterpå å tenker på hvor galt det kunne gå :? Eller den følelsen du får når du rundt en sving bli vinket inn av politiet når det VET du har kjørt svin og det dobbelte av fartsgrensen like før, i mitt tilfelle så har det alltid kun vært beltekontroll og alkoholkontroll (skamflaks med andre ord)

Jeg er rett og slett livredd for å miste lappen, uten den så hadde livet blitt triste greier så det er mye derfor jeg også har roet meg ned. Jeg har en BMW med 265 hester som absolutt byr opp til svinekjøring om man vil, men jeg er så redd for at bilen skal bli skadet så jeg kjører forsiktig da jeg ikke har råd til å fikse opp en slik bil pga uaktsom idiotkjøring.

Mye kommer nok med alderen skal du se, men jeg tror nok tiltak som å gå til Politiet er eneste utvei for å få bukt med det. Nå kjenner jeg ikke forholdene hos dere men jeg husker mine foreldre sa at så lenge jeg bodde i dems hus så fikk jeg ikke ha en bil som var farlig sprek, da jeg bodde hjemme i den aldern. Jeg sto i gården hjemme som 18 åring med en gul Audi S4 på hjemlån og ville ha både kausjonist og fattern på forsikringa, ikke tale om var dommen fra de gamle :wink:

Finnes nok av tiltak for å få stoppet dette, men om de virker og om de lar seg gjennomføre er en annen sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre her inne, med å få han mer inn på banekjøring.. Det er trygt, og langt mye mer gøy.

Har selv vraket en bil selv, som mange andre. Etter dette har kjøringen på veien blitt helt annerledes(det var ikke grunnen til kræsjen, men en liten påminnelse om hvilke krefter som er i spill, selv uten at hastigheten er så veldig høy.)

Etter jeg begynte å kjøre på bane, har jeg ikke kjørt fort på veien i det hele tatt.. Det har absolutt noe for seg. Jeg får kjørt fra meg på banen hvertfall. :) Si gjerne ifra om det har noe for seg at han får seg en luftetur på banen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre begrenset tro på banekjøring som prevantivt middel for grisekjøring. Den verste grisekjøringen jeg har sett har vært til og fra banetreff, og de som har det i blodet får ikke nok av en tur på bane i ny og ne.

Jeg er helt enig i denne. Selv får jeg ikke "nok" av herjing under kontrollerte forhold på bane eller autoslalom. Jeg får det største kicket på landeveien og motorvei, og har aldri kommet til det stadiet at jeg har roet meg ned. Kjører fortsatt ganske aggressivt, og har mistet lappen flere ganger. Jeg vet utmerket godt at det er en stor sjanse for at jeg blir drept bak rattet, men jeg kutter ikke ut av den grunn. Kanskje det er en kombinasjon av ekstrem sen modning (eller aldri?) og at jeg ikke er den skarpeste bolla i posen.

Ser det er mange som vil anmelde til politiet. Jeg vil nå si at det er et særdeles uheldig trekk å gjøre slikt med sitt eget avkom - kan bli rimelig Texas i heimen, og for alt man vet flytter sønnen ut og ser seg aldri tilbake. Hadde jeg hatt en sønn på 19 var det siste jeg ville at han skulle miste lappen, bli mindre selvstendig og mer avhengig av meg.

Norge er et angiver-samfunn, og det å angi sønnen og gjøre han til et mål for lensmannens vrede i årevis synes jeg er avskyelig selv om baktanken er "god" (dvs overbeskyttende og kontrollkåt).

Det finnes flere nettsteder som publiserer bilder av åstedene for trafikkulykker. Man kan jo vise sønnen filmer/bilder av kroppsdeler og hjernemasse flytende utover bilvraket og asfalten - det er direkte og ekte, og sier mer enn 1000 ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...