Stonescream Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 ICC ID tallrekka er jo en identifisering av sim kort, så ett sted bør det jo ligge et sim kort eller tilsvarende. http://en.wikipedia.org/wiki/Subscriber_identity_module Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugejan Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Vist det er likt med F11 så trur eg SIM kortet står i Combox'en som ligg i høgre bakskjerm. Problemet er att på biler med 612 BMW Assist så har ein eige SIM kort som er brukt til BMW Online + internett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Det er ikke combox på min det kom ikke før på 2012 modellene Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Vehicle information VIN WBAKM21030C331190 Type code KM21 Type 730D OL (EUR) E series F01 () Series 7 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine N57 Displacement 3.00 Power 180 Drive HECK Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod.date 2009-07-01 Options Code Description (interface) Description (EPC) S1CBA CO2 equipment S229A Dynamic Drive S302A Alarm system S316A automatic trunk lid mechanism S322A Comfort access S403A Glass roof, electrical S415A Sun-blind, rear S416A Roller sun visor, rear lateral S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S441A Smoker package S456A Comfort seat with memory S464A Ski bag S488A Lumbar support, driver and passenger S494A Seat heating driver/passenger S496A Seat heating, rear S4CAA High-gr.wood vers.,varieg.ash anthracite S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl S508A Park Distance Control (PDC) S524A Adaptive Headlights S5ACA High-beam assistant S5ADA Lane departure warning S5AGA Lane change warning S5DFA Active cruise control+stop&go function S601A TV function S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S612A BMW Assist S614A Internet preparation S615A Extended BMW Online Information S616A BMW Online S620A Voice control S633A Preparation, mobile phone, Business S677A HiFi system Professional DSP S696A DVD changer S698A Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control, Teleservices S6FLA USB/audio interface S7SPA Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth L801A NATIONAL VERSION GERMANY S863A Dealer List Europe S879A On-board literature, German S8S8A Country-specific navigation control S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP S931A Winter instead of summer tyres ex-fact. Standard equipment S1CDA Brake Energy Regeneration S423A Floor mats velours S548A Kilometre speedo S851A Language version German Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Ser d er bmw assist på min... Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugejan Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Sjekka på www.realoem.com og ser ut som combox kom på denne før 2012 så trur faktisk det er same sake her. Einaste måte å få internett på da er å kode det med E-sys eller eit kvart. Du må fjerne SA612 slik att internett bruker vanlig blåtann i staden for det innebygde SIM kortet. Korleis Kjennern har fått dette til ved å svinge innom Sverige skjønner eg ikkje men har sikker ei forklaring det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Sjekka på www.realoem.com og ser ut som combox kom på denne før 2012 så trur faktisk det er same sake her. Einaste måte å få internett på da er å kode det med E-sys eller eit kvart. Du må fjerne SA612 slik att internett bruker vanlig blåtann i staden for det innebygde SIM kortet. Korleis Kjennern har fått dette til ved å svinge innom Sverige skjønner eg ikkje men har sikker ei forklaring det også Ok, takk for svaret! Så det er ingen mulighet for å aktivere eller sette et datasimkort i bilen? Vet du hvor dette simkortet sitter? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Er det noe man kan kode selv? Eventuelt hvor kjøper man utstyr for dette, og fungerer det på Mac ? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugejan Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 Tipper SIM kort er plassert i Combox i venster bakskjerm men er ikkje heilt sikker. Vil nokk ikkje hjelpe å byte til data SIM kort. Skal du kode dette må det gjerast med E-SYS og ENET kabel. Kan gjerast sjølv men er sjølvsagt ikkje heilt risikofritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 Tipper SIM kort er plassert i Combox i venster bakskjerm men er ikkje heilt sikker. Vil nokk ikkje hjelpe å byte til data SIM kort. Skal du kode dette må det gjerast med E-SYS og ENET kabel. Kan gjerast sjølv men er sjølvsagt ikkje heilt risikofritt. Det er ikke combox på min bil... Får vel begynne å skru og se hva jeg finner innenfor skjermene Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 Jeg mener på internettilgangen går via noe BMW-system, og så lenge dette ikke støttes i Norge nytter det ikke å bytte simkort. Simkort er som nevnt enten palssert i combox, eller TCU om bilen er litt eldre. Jeg er også usikker på om dette er standard simkort som kan byttes ut. TCU kan ikke benyttes til internett via mobil slik man kan med combox, så da må evt. combox ettermonteres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 SIM som ble plassert i bilen da den var ny, forvaltes trolig av en av de tyske mobiloperatørene (la oss si Vodaphone) på vegne av BMW. Det er da profilen for den enkelte SIM-kort som bestemmer hvilket utenlands mobilnett bilen får lov å koble opp dataforbindelse i, og som videre kobler bilen til BMW sitt APN (APN er grensesnittet mellom mobilnettet og BMW sine egne servere). Trolig ligger det inne i systemet hos Vodaphone at ett eller flere svenske mobilnett tillates brukt av BMW Assist, og dermed fikk Kjennern koblet seg til. Men at dette var alt som skal til for å få tilgang til tjenesten i Norge, var uventet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Hmmm ja, dette høres fornuftig ut.... Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet November 20, 2014 Share Skrevet November 20, 2014 Jeg har "plutselig" fått BMW Online og Internet til å fungere i min Tyskimporterte F11 (2012). Neste skritt er å få BMW Remote til å fungere men da kan det virke som om en møter veggen. Har registrert meg på Norsk Connecteddrive portal men når jeg legger in VIN detaljer får jeg, naturlig nok, beskjed om at dette ikke er tilgjengelig på min bil. Logger så inn på Tysk Portal og får en lignende melding.Her nytter det naturligvis ikke å kjøre delt internett via tlf men må bruke integrert SIM.Noen som har noe å tilføye her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 20, 2014 Share Skrevet November 20, 2014 Ja du må ha integrert SIM for å få connecteddrive portalen til å virke, denne er jo i første omgang til å skru av og på webasto og låse opp og igjen bilen og da funker det dårlig å ha delt internett på telefonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå