Gå til innhold

Dekkstøy

MeSs
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å gå mektig lei dekkstøyen på pendlerbilen min nå, men igjen så er jeg for glad i bilen til å ta av felgene.

Kjører 160km tur retur jobb.

Jeg har 225/35-18 på 8,5" felg foran og 255/35-18 på 10" felg bak, bilen er en E36 Touring.

Dekkene er Federal 595-SS.

Noen som har tips til andre dekk, evt andre ting som kunne hjulpet på støyen?

Vil det hjelpe å gå ned til 17" med høyere profil og ikke så breie dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med dekkstøy jeg også før på E36 en, men etter jeg skiftet til Nexen ble det bra, men den tiden var det sånn sett dårlige dekk. Nå kjører jeg med Nexen igjen på E60 en (altså den nye typen, gamle var ubrukelig) så er plutselig bilen en drøm og kjøre med tanke på støy og sporing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Federal SS-595 hadde jeg på Mazdaen min, og det er virkelig grusomme dekk, knallhard og slites nesten ikke, men livsfarlig på vått føre. Støyet noe inni granskauen mye.

Men Pilot Sport 2 fra Michelin er veldig bra synes jeg. Har vel Dunlop SP Maxx eller noe nå på e61 og jeg synes de sporer litt, men må sjekkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Federal SS-595 hadde jeg på Mazdaen min, og det er virkelig grusomme dekk, knallhard og slites nesten ikke, men livsfarlig på vått føre. Støyet noe inni granskauen mye.

Men Pilot Sport 2 fra Michelin er veldig bra synes jeg. Har vel Dunlop SP Maxx eller noe nå på e61 og jeg synes de sporer litt, men må sjekkes nærmere.

Mine Dunlop Sportsmaxx spora litt også helt til jeg gikk opp i luftrykket, da merka jeg ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sportivadekk (continentalprodusert mener jeg) på min e36 touring, 225/45-17. Synes det er ufattelig lite dekkstøy i bilen til å være 96-modell og billige dekk. MEN de sporer mye.. uansett lufttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...