Gå til innhold

Kjøp & Salg - Forslagkasse


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva planen med det nye kjøp og salg delen er. Men jeg tror forbedringer vil komme etterhvert. Ikke lett og ta tak i alt på forumet med en gang. Men i forkant av dette, så kom det mye forslag om at dette måtte forbedres slik at man kunne gi feedback så man kune se hvem som var seriøse selgere og ikke, slik som på ebay. Så folket her ønsket endringer i kjøp og salg.

jeg vil nok tro det vil komme forbedringer etter hvert. Men det er nok ikke så lett og lage noe som funker 100% første dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt greit at folk kansje ønsket forbedringer,men det er forskjell på og barbere seg å skjære av seg huet da.

 

måtte vel kunne gå ann å lage en kjøp/salg tråd som det vertfall går ann å lese på uten å bli helt ør i huet av?

 

evnt bare forbedre den gammle kjøp salg tråden litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på oppfordring fra saltkjelen så jeg ikke gnåle så mye på nye bimmers tråden tilbakemeldinger.

.

er det mulig å få gjort noe med den nye kjøp salg siden, ser ut som en svinesti,latterlig slitsom og lesa noe der da det er masse distraherende tull rundt selve annonsene.

.

en ting er at jeg må akseptere den nye "flotte" kjøp/salg tråden,men hadde jo vert litt ålreit å kunne sitte der i litt mer en 30 sek uten å bli oppgitt fordi man føler at man leser en reklamebrosjyre ?

.

som f,eks utheva GRØNN boble med pris, og et bilde med tilfeldig annonse, alt ser så helsikkes rotete ut, dette er var jo det jeg likte best med bimmers, at det var enkelt og veldig oversiktelig ,nå er det som alle andre forum der ute.

.

Det var aldri så mye oppstyr rundt det gammle oppsettet,hvorfor kødde med noe som fungerte utmerket i utgangspunktet ?

Kunne du ha posta en screenshot av hvordan det ser ut hos deg? Hos meg er prisen merket med en svært dus og nedtonet grønnfarge. Salgsannonser har også denne fargen med en etikett hvor det står "Til salgs", mens kjøpsannonser har en svak orange farge på en etikket med "Ønskes kjøpt". Disse er tonet ned etter tilbakemeldinger her, så joda, vi lytter og prøver å rette oss etter flertallet :) Det er det denne delen av forumet er laget for. Tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk. Til din (og andre som har kommet med samme tilbakemelding) glede skal vi også fjerne den uthevede "Tilfeldig annonse" i venstre kolonne. Her er vi ganske enig, den er meningsløs. Men som du kan lese bakover i denne tråden er dette en 3. parts løsning som vi har justert oss litt fram på, og vi er vel ikke helt ferdig enda. Vi har ingen betalte ansatte og er et lite team. Vi må be om litt tålmodighet, men kom gjerne med flere forslag om du skulle se noe rart eller komme på noe  du mener kan gjøre Bimmers bedre.

 

Den nye plattformen for kjøp og salg gir deg mulighet til å drille ned på kategori for å finne det du er ute etter. Du kan også sortere på pris, du kan se alle andre annonser til kjøper inne på hver av hans annonser, du får bildethumnails i opplistingene, og det er nå mulighet for å gi tilbakemelding på en selger etter et kjøp på samme måte som på ebay. Det vil over tid gjøre det lett å se om du har med en real og grei selger å gjøre eller ikke. Ikke minst er det nå mye enklere for kjøper å få en god oversikt over salgsobjektene, da vi har lagt inn endel obligatoriske og valgfri felter som må fylles ut når man poster annonser. Løsningen vi har lansert nå er nesten hundre prosent i tråd med hva flertallet har kommet med av ønsker og tilbakemeldinger i forkant i denne tråden og direkte. Jeg skal på ingen måte påstå at det er perfekt, men jeg tror alt i alt den nye løsningen er en god del bedre enn tidligere, og har løst veldig mange av de problemene vi fikk feedback på i forhold til å opprette forumemner uten struktur for å annonsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest den nye kjøp og salgsvarianten er ett godt stykke på veg, men det som nevnt på veg...

 

Det at man blander bilde og pris ser etter min mening jalla ut, det minner mere om en elkjøp reklame. Kan ikke dette gjørest på en litt mere ryddig måte? Fx forandringen fra midtstilt tekst under avatar til felles start fra venstrelinja, så lite gjort, så enormt mye ryddigere.

 

Man burde kunne velge hvor mange annonser man får opp per side, dersom man skal ta igjen ei uke irriterer ivertfall jeg meg over at man må klikke videre til neste side så ofte. Jeg liker det godt når man bare kan scrolle til krampen tar meg, men som nevnt hadde man kunne valgt antall annonser per side ville jo det vert inviduelt.

 

Annonser uten bilde tar veldig mye plass på siden, man har jo mye plass utover, så hvorfor stable alt i høyden når det ikke er behov for det?

 

 

Jeg har faktisk ikke lagt merke til fargene til ønskes kjøpt og vica versa før innlegget over, men i starten hadde jo alt farger, nå virker det som det har blitt tona ned. Kanskje dette bør taes til ettertrakning i salgsdelen også? det enkleste er ofte det beste. (sort tekst)

 

Grunnlinja fra meg er som nevnt at opplegget virker bra, men jeg klarer ikke å bli komfortabel med oppsettet slik det er i dag. For meg følest det litt masete og tamt. Det er veldig mye forskjellig på gang, grå/hvit hver annonse, ekstremt mye svart/grå tekst, lyse farger, bilder/ikke bilder o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet "Rykte" fra kjøp & salg siden dette baserer seg kun på forumets innstillinger. 

 

"Rykte" må fjernes fra kjøp og salg i nye skinnet :) Også er kjøp og salg-taben i menyen øverst lilla ved mouseover og når den er active.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest den nye kjøp og salgsvarianten er ett godt stykke på veg, men det som nevnt på veg...

 

Det at man blander bilde og pris ser etter min mening jalla ut, det minner mere om en elkjøp reklame. Kan ikke dette gjørest på en litt mere ryddig måte? Fx forandringen fra midtstilt tekst under avatar til felles start fra venstrelinja, så lite gjort, så enormt mye ryddigere.

 

Man burde kunne velge hvor mange annonser man får opp per side, dersom man skal ta igjen ei uke irriterer ivertfall jeg meg over at man må klikke videre til neste side så ofte. Jeg liker det godt når man bare kan scrolle til krampen tar meg, men som nevnt hadde man kunne valgt antall annonser per side ville jo det vert inviduelt.

 

Annonser uten bilde tar veldig mye plass på siden, man har jo mye plass utover, så hvorfor stable alt i høyden når det ikke er behov for det?

 

 

Jeg har faktisk ikke lagt merke til fargene til ønskes kjøpt og vica versa før innlegget over, men i starten hadde jo alt farger, nå virker det som det har blitt tona ned. Kanskje dette bør taes til ettertrakning i salgsdelen også? det enkleste er ofte det beste. (sort tekst)

 

Grunnlinja fra meg er som nevnt at opplegget virker bra, men jeg klarer ikke å bli komfertabel med oppsettet slik det er i dag. For meg følest det litt masete og tamt. Det er veldig mye forskjellig på gang, grå/hvit hver annonse, ekstremt mye svart/grå tekst, lyse farger, bilder/ikke bilder o.l.

Takker. Noe tror jeg blir litt mye arbeid i forhold til effekt, og noe tror jeg vi må se på.

 

Kan det være en idé å flytte prisen til mellom kategori/brukernavn og innledningen av salgsteksten til høyre for thumbnail i opplistingssider? Og ja, den kan alltids blendes bedre inn ved å kutte ut merkelappen og bare beholde sort tekst.

 

Infinity scroll eller valg av antall annonser pr. side hadde nok vært kjekt ja. Ser den.

 

Er det flere som kan ta stilling til "fargekoden" for ØNSKES KJØPT(oransje) og TIL SALGS(Grønn) i opplistingene? Nå er det nok slik at det mest er de som ikke er helt fornøyde som er innom forslagskassen og kikker, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og Håskjold mener nok omtrent det samme,hvorfor skal det være forskjellig skriftstørrelser og farger,og forskjellig nyanser? , bilder og skrift bare smørt sammen, det er fryktelig uoversiktelig og ser ut som jeg nevnte, en dårlig reklamebrosjyre.

 

hva farge valg angår hva med vanlig svart skrift uten forkjellige farger og størelser og nyanser, (nå er det jo sikkert 4-5 forskjellig skriftstørelser på vær annonse)

på en grå bakrunn eller noe ?eller blir det for lett kansje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg at overskriftene på annonsene blir større enn navnet til annonsøren, for sånn det er nå så er det lettere å se hvem som selger enn hva som selges. Iallefall her på fullversjon i chrome på Android.

Ser mye bedre ut på pcen i firefox:) tydeligvis bare på tlf at jeg får større skrift på selger enn det som selges.

Edit: legger ved et bilde av hvordan det ser ut på min mobil.

post-49142-0-79140500-1382793688_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mye bedre ut på pcen i firefox:) tydeligvis bare på tlf at jeg får større skrift på selger enn det som selges.

Edit: legger ved et bilde av hvordan det ser ut på min mobil.

Hmm.. Takk. Ser unektelig litt pussig ut ja :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest noe her - men en av hovedgrunnen til at jeg er på denne siden er Kjøp og salg delen. Har nå akkurat handlet BMW igjen - og det var trasig å se hva dere har stelt i stand ang kjøp og salg delen. 

 

Burde vært kjøp og salg i forumet - ikke slik det er nå!

 

Blir jo kun Finn.no fremover om ikke... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller liker det ikke, men sikkert er pga jeg er vant med det gamle, så det går seg til :) men når jeg ville kjøpe en 2din ramme til e39 som er bilsterio relartert så finnes ikke det på bilsterio.. så da måtte jeg spørre på bilsterio tråden, og heldigvis fikk jeg svar føre denne ble flyttet til den gamle salg og kjøp tråden som er "sperret" så ingen kunne svare på det jeg lurte på ang 2din ramma :)

Men ellers er jegfornøyd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...