larsern6 Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Godt noen tar vare på IXene. Helt råe på glatta, og dem har egentlig en mer skikkelig forstilling enn bakhjulstrekk varianten, med snekkestyring:) Takk for tips om det rensemiddelet, det skal brukes neste gang jeg bygger motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Viste du at BMW faktisk har puslet litt med akkurat det samme som du holder på med nå? I 1993 hadde de prototypen 530IX Enduro som benyttet en oppboret M50B25 rekkesekser på tre liter med 246 hester og 316 nm, noe uvanlig siden datidens 530I var M60 V8ern. Bilen var ment for aktive folk som ofte var ute i skog og mark, kunne fåes med engen sykkelrampe til å ha sykler inne i bilen. Fantes også en løsning hvor man kunne slå opp telt rundt bakenden på bilen og legge ned bakseteryggene for overnatting Utseende på bilen hadde helt klart trekk mot det som Audi senere lanserte som Allroad, men BMW var altså først ute der. Designen kan helt klart diskuteres, særlig siden det er uvanlig for oss å se en E34 slik som dette. 50 biler ble laget og de koster i dag skjorta å få tak i, hvis man i det hele tatt finner en til salgs da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Kult men faan for noen stoler! Hadde vært digg med slike sent from my microwave using tapatalk devilduckie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Bakken92 og Holtsdalen: Her er den Hzh: Takk for det! Larsern6: Ja, kjenner jeg gleder meg til å prøve den på glatta! ble veldig overasket selv når jeg så forstillingen på den, tannstang isteden for snekke Er også større dempertårn og helt andre nav/spindler Det burde du! har testet ut rensemiddelt litt mer nå, som du kan få se i oppdateringen! Fredrik90: Artig at du skulle vise fram den, hadde egentlig tenkt til å gjøre det selv! fant den når jeg googlet 530ix for å se om noen andre hadde gjort det Alpina har faktisk også gjort det samme, boret opp en m50 til 3l med samme motoreffekt. Den ble kalt Alpina B10 Allrad, og det er bare laget 64 stk! Er en liten stund siden jeg har oppdatert her nå. Er ikke stort som er gjort, men har bl.a. sveiset noe rust og renset diverse motordeler. Fant også ut for en stund siden at det er innstøpt en m-tech logo på fremkalipperne? er det samme bremser på 525ix som på M5? Skal sjekke delenummer på BMWinfo når jeg gidder, får se om noen her har noen svar først! Har sveiset litt mer rust, noe jeg ærlig kan innrømme at jeg er VELDIG lei av... Skal bli deilig å bli ferdig! Ble også ganske fornøyd med resultatet av gårsdagens rustfiks, noe som er en boost i motivasjonen videre Bestiller ny brakket Siste biten av "kanalen". Måtte bygge den selv, noe jeg har utsatt i lange tider... dårlig bilde av resultatet... Så første lag med sparkel. Føler ikke helt at jeg får til dette med sparkling, blir alltid noen porer, så må skrapsparkle over etterpå... Sparkelen jeg bruker, noen som har noen erfaringer, eller som kanskje anbefaler noe annet? eneste jeg har prøvd, så har ikke så mye å sammenligne med, men var hvertfall den de anbefalt på fargerike. Litt motordeler er renset, bruker fortsatt Stihl sin spesialrengjøring. Tenkte jeg skulle prøve å gi ventiler og ventilfjærer et lite bad i stoffet, noe som har sett ut til å fungere veldig bra. lot det ligge over natten, og soten var det bare å tørke av dagen etter. Før: Etter: Syrebadet Alt renset, utenom kjedestrammer... Den ble liggende litt for lenge, med tanke på at den er aluminium, og ble seende slik ut: Var også nede hos naboen og planet turbogrenrøret til fetteren min, Bakken92 Det var det! øysteinolsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kliffen Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Min '94 iX har også ///M kalippere forann. Har lenge trodd en tidligere eier hadde bytta de, men kan se ut som om de kom orginalt på iXer. Mine er iallefall 60/28/315, samme som på E34 3.6L m5 samt e36 og e46 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Mykland Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Spennende prosjekt Følger med videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StewG Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Rått prosjekt! Eg og fant meg ein IX oppi Tromsø, uti mai i år om eg huske rett, men sendte den med hurtigruto istedenfor å køyra heile veien (som forresten e meeeget dyrt, for å sei da mildt.. :S ) E ein del rust på min, so eg prøve å mota meg opp til å få tatt, men får aldri heilt ti Jævla kjekkt me IX, både me vanli køyring og leiking Berre domt folk ikkje e bedre til å ta vare på dei Men kjekkt å sjå nåken so fikse opp skikkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2013 Litt kult at det er M kalippere da Var en dyr tur, men et minne for livet! ville ikke vært forruten Har vært norge rundt og hentet deler til denne bilen, bla. en tur til sogn og fjordane der vi henta felger og m5 speil kjørte noen omveier på vei hjem, og det var en fin tur! Ja, bli spennende å prøve bilen litt på glatta, fikk ikke prøvd den skikkelig på vei hjem fra tromsø pga. noe motortrøbbel Så at bilen din er produsert desember 91, og det er denne også Har fått gjort en del på bilen, har bare ikke giddet å oppdatere her skal til lakk til helga, så blir det nok en oppdatering når den kommer tilbake! øysteinolsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Her jobbes det og stryres med ser jeg.. Artig å følge med på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julianoldervik Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 hvor kjøpte du heveklossene bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Desember 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2013 Artig og holde på med også! Heveklossene har de på koed Har vært å kjøpt pussepapir og andre remedier til siste innspurt før lakkering idag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2013 På søndag ble bilen levert til lakkering på Grenland Billakering! var en god følelse og få levert den etter en hard uke med bilpussing. Har vært mye småtteri som har tatt tid og krefter nå mot slutten, og god hjelp fra kompiser har vært uunnværlig. Fargen jeg har bestemt meg for er Avus Blau Metallic, og det blir uten sølvlakkerte skjørter Her var det gjort et stakkarslig forsøk på en skadereperasjon en gang i tiden, så jeg dro til huggeren og kappet ut en bit fra en annen e34. Bakfangeren manglet et hjørne, så det har blitt reparert med det trofaste Würth limsettet! Så nå at jeg manglet bilde av resultaet Har gått over hele bilen for å finne hakk og bulker som må sparkles Sparklet, primet og pusset med 1000 papir Samme med dørene Og resten av bilen En kompis av meg hjalp til å maskere, imens jeg pusset og sparklet Fetter står og pusser skjørter! Hvis det er lov å si da, hehe rust i gulvet har blitt fjernet etter beste evne og blitt bengalakket. Deretter ble det lagt asfaltmatter i kabin og bagasjerom, noe en annen kompis av meg gjorde Ferdig maskert! Hjørnene ferdig sparklet og pusset, fjernet de hakkene som er på E34 originalt, blir spennende og se med lakk på Ferdig pusset Hengeren som frakter vraket til foredling Vraket på plass også gitt! Med trekk jeg har fått lånt av glisende kompis på bilde 14 Levert på verkstedet! Og der stod det jommen en trolig nylakkert E21! Og bilen siste gang jeg ser den før den blir lakkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Dette ser veldig bra ut må jeg si! Gleder meg til å se den med farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Heftig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Ser bra ut og liker planene dine ! Blir sikkert gøy med 530ix sendt from my unicorn using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå