-Martin- Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Tror ikke Swirlflaps er noe problem på disse motorene som kom i 08'... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Hva brukte du til å vaske rent innsug og erg ventilen? Du MÅ fjerne swirl flaps før du montere alt sammen igjen. Da slipper du enda et problem senere. På min 06 118d går det ikke å fjerne ERG, men den ble programert slik at den bare åpner 4%. Hvis den ble programert helt lukket så kommer det gul motorlampe. Sent from my GT-P7510 using Tapatalk Da er tuneren ikke helt kompetent. På min 06 118d er det gjort, og koblet vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Tror ikke Swirlflaps er noe problem på disse motorene som kom i 08'...Nei, de skal ikke ha det problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Da er tuneren ikke helt kompetent. På min 06 118d er det gjort, og koblet vekk. Mye effekt er tatt ut av den motoren? Sent from my GT-P7510 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Mye effekt er tatt ut av den motoren? Sent from my GT-P7510 using Tapatalk Ca 160hk. Liten turbo, og ganske små dyser setter begrensningene her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mars 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2014 I dag har vi skrudd på bånnpanne, svinghjul, innsug og toppdeksel samt fått litt orden på ledningsnettet.. blir å skru litt i morgen også men får ikke fullført helt før på onsdag da jeg venter på nye glødeplugger.. men begynner å se skikkelig motor ut nå altså det som gjenstår før montering er turbo'er og eksos manifold + downpipe,, montere EGR huset osv, Fuelrail, injectorer og glødeplugger, AC opplegg samt koble inn alt der alt skal kobles inn gleder meg OG gruer meg til å starte den å prøve den.. har vi gjort en liten feil med registeret så er det ikke særlig gøy.. vi har jo dratt motoren rundt mange ganger.. så vi vet jo at det ikke butter men alikevel er det ganske skummelt mege34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mars 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2014 Fått gjort litt i dag fått skrudd på alt som er på motoren så nå er den klar til montering i bil det som er synd er at Tilgangen til verkstedet har blitt begrenset til kun 5 timer hver lørdag.. så får ikke satt i motoren før neste helg.. Føler ALT som kan skje som kan utsette å få i stand bilen SKJER.. og jeg må indrømme at jeg synes det begynner å bli ganske slitsomt skulle tro det var Martin sin frykt om å bli frakjørt som jobbet imot meg her er bilder av motoren feridg montert og alt av vacum og kontakter er koblet jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. bare EN uke igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Du har noe å glede deg til! Jeg hadde min 130i ute av garasjen i dag - for første gang siden slutten av oktober. Det ble bare til en tur i Oslo-trafikken men kan absolutt anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Fått gjort litt i dag fått skrudd på alt som er på motoren så nå er den klar til montering i bil det som er synd er at Tilgangen til verkstedet har blitt begrenset til kun 5 timer hver lørdag.. så får ikke satt i motoren før neste helg.. Føler ALT som kan skje som kan utsette å få i stand bilen SKJER.. og jeg må indrømme at jeg synes det begynner å bli ganske slitsomt skulle tro det var Martin sin frykt om å bli frakjørt som jobbet imot meg her er bilder av motoren feridg montert og alt av vacum og kontakter er koblet 20140308_151045.jpg 20140308_151051.jpg 20140308_151059.jpg 20140308_151110.jpg jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. bare EN uke igjen Godt å høre at du finner motivasjon i at du skal kjøre fra meg.. Jeg for min del tar det med knusende ro... Du har noe å glede deg til! Jeg hadde min 130i ute av garasjen i dag - for første gang siden slutten av oktober. Det ble bare til en tur i Oslo-trafikken men kan absolutt anbefales. 130i er gromt, året rundt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2014 vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 vi får se Er rein matematikk hvis du har 280HK og moment som danskeferga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2014 blir jo bare rundt 500nm da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2014 men den starta til slutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2014 siden vi hadde ganske stort tidspress så ble det ikke tatt noen bilder under installeringen av motoren.. og enste feilmeldingen jeg har fått hittil er DPF feil.. som kanskje ikke er så rart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå