Gå til innhold

Beste BMW til rundt 50.000?

mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville kanskje sett på E34 525IX eller no i den retningen som vinterbil. Alternativt E46 men da blir det vel med R4 motor vil jeg tro i den prisklassen.

Du får jo masse E39'r til under 50K, mange 528ia i den prisklassen.

Blitt beskjeden?

Jeg ville valgt E34 525IX :) Dette er veldig solide og driftsikkre biler, E34 er absolutt noe av det bedre BMW har bygget. Den er også langt mindre teknisk avansert enn E39 så det er mindre sjanse for irriterende småfeil. Men 525en er tørst å kjøre med, særlig om man skal leke seg litt også ;)

Av mer gjerrige varianter så vil jeg mene E46 318I er ett godt alternativ, ikke like morsomt men fornuftig :)

Også slipper man tydeligvis å måke snø... Hmmm :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eieren av norges største bmw forum burde vite litt om bmw...Om han ikke vet det så burde han kanskje vite hva slags bil han ønsker med tanke på hvilket behov han har fremover... En e46 gjør samme bruksnytten som en E38...bare mye kjipere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eieren av norges største bmw forum burde vite litt om bmw...Om han ikke vet det så burde han kanskje vite hva slags bil han ønsker med tanke på hvilket behov han har fremover... En e46 gjør samme bruksnytten som en E38...bare mye kjipere....

du, slutter aldrig og overaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager har det med saken å gjøre da? Er jo alltid greit med litt innspill fra andre, det synes iallfall jeg hvis jeg skal ta ett valg. Det trådstarter først bør gjøre seg opp en mening om er hvorvidt han vil ha firehjulsdrift eller ikke, også starte sonderinga derifra :)

Som Kjennern sier så er det veldig mye å velge i rundt denne prisen, både fra BMW og andre merker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen wicky!

Jeg også kunne faktisk spurt om råd/synspunkter ang hvilken bil folk ville kjøpt for 50 000kr, og jeg må vel kunne kalle meg godt over gjennomsnittet interresert i BMW...

Har faktisk kjøpt meg ny trøsykkel også for et par uker siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jo en viss formening. Firehjulstrekk er ikke nødvending, og med de sinnsyke avstandene vi har her oppe hvor jeg bor er det greit om dem har et nogenlunde fornuftig forbruk. Meeen.. Kommer jeg over en som er skikkelig fin så.. Har nogenlunde oversikt over girkasseutfordringer, facelifts, vanos etc. Men mindre oversikt over evt. vanlig trøbbel med understellsvarianter på e46 og e39, samt evt. ustabilt elektrisk utstyr. Har lite lyst til å bruke masse tid og penger på verksted i vinter.. Mine tidligere har vært E28, E30 og E36. Alle strippet for utstyr, og eneste som gav meg nevneverdig trøbbel var E36'en hvor alt(og jeg mener virkelig alt!) i forstilling måtte skiftes.  

Har en lokal -99 mod. 520i stasjonsvogn med manuell kasse, org. xenon, klima, cruise control og ellers basic utstyr i sikte, men ser også at det går fint å få en E46 320D til rundt 50.000 også. Hmm..  

wicky: Skal jeg være redd for å spørre folk her inne om hva de mener er mest og best for pengene av BMW i den prisklassen for tiden? Og om hva jeg evt. bør være ekstra obs på? Tror ikke det, du... Kanskje du har full oversikt, jeg har det ikke. Fin herjesykkel forresten. Kanskje vi burde ha en kategori i forumet for BMW-sykler  ;-) Ta ellers kontakt med meg direkte på PM om det skulle være noe wicky...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg valgt, noe med manuell. noe med bensin motor, da holder man kostnadene nede.

Alternativt så kan en velholdt 525 tds E39 være et bra alternativ men det er værre å finne tak i kontra 520 feks.

520d facelift begynner også å bli rimelige, relativt pene og voksen kjørte E46 med små motorer er rimelige om dagen.

50 lapper er en vanskelig prisklasse. kan liksom finne noe bra som surrer å går til 15000.- mens man kan få en bil full i feil med masse trøbbel og utlegg i 50-100.000 klassen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er et idiot forslag om man tenker kostnader samme hvor fine jeg selv syns di er, for fine biler med nydelig komfort er det!

Fornuftig og gørr kjedelig eksempel no1

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44730171

eks no2.

disse trekker greitt og går rimelig.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44665358

eller E30? Tørr påstå at vis man holder vedlike en slik bil kan den selges hvilket som helst år for samme pris som selger ber om (om den ikke er full i rust)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44585670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...