sondre Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 På min 1-serie så viser varseltrekanten nederst seg om det er feil med lys, lite luft, lite spylerveske etc. eller at en av ikonene på listen jeg sendte link til lyser. Kan ikke tenke meg at trekanten kommer opp fordi du er hard på gassen... Tallet etter trekanten er tripteller.
stighalv Skrevet November 12, 2013 Forfatter Skrevet November 12, 2013 Han mente det var en føler som lå å kontrollerte bensintilførselen og hvis dette ble høyere enn hva som var "normalt" så kom denne opp med en varseltrekant å "Rekkevidde xxxkm" med dette bensinforbruket. Kan være han tar feil å at det faktisk er mangel på bilen. Kjørte med 32 i alle dekka på sist langtur å da lyste den hele turen. La ikke merke til om det forsvant når jeg fylte opp til 38 men...
sondre Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Du må resete (nullstille) luftrykkfeilmeldingen, står i instruksjonsbok fremgangsmåten på det. Men etter hva jeg husker så var det noe ala dette: - start motor - bruk BC velger til du kommer til luftrykk ikonet - trykk inn knapp på enden i en del sek til det kommer opp init, og trykk en gang til (knappen ytterst på spaken) Men som sagt står detaljert i intruksjonsboka.
StigJ Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Jeg ville sagt du muligens har en føler for drifstoffmengde som tuller. Eller hvis du ikke selv har skrudd av DTC/ASC eller hva den heter så indikerer den at noe er galt der. http://www.bmwrockville.com/service/dash-indicator-lights.htm Er bilen din US import?
stighalv Skrevet November 12, 2013 Forfatter Skrevet November 12, 2013 Jeg ville sagt du muligens har en føler for drifstoffmengde som tuller. Eller hvis du ikke selv har skrudd av DTC/ASC eller hva den heter så indikerer den at noe er galt der. http://www.bmwrockville.com/service/dash-indicator-lights.htm Er bilen din US import? den er norsk Men tar turen innom bavaria for å få en skikkelig avklaring på dette her. Takker for mange gode svar og nyttige linker folkens!
ogee1 Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 den er norsk Første norske ener jeg har sett med mph i speedometeret.
vi3t Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Har nå tatt en prat med en kjenning som driver å skrur endel på 1-seriene, det er en form for "overvåkning" av bensinforbruket, den varsler deg hvor mye du kan spare hvis du kjører på f.eks 3000rpm iforholdt til1500rpm. Så nei, ingen av de tre opp for svarte på spørsmålet mitt... Varseltrekanten varsler at du kjører utrolig uøkonomisk. Men takk for dine gode bidrag i denne tråden Kan noen bekrefte det her ? For det hørtes ut som 100% tull og fanteri. Jeg har en slik på min e90. Og der får jeg bare trekanten hvis f.eks jeg har for lite bensin, spylevæske, ødelagt pære, osv. Hvis bilen ikke har noe under "check" eller noen form for lys på dashet, så forsvinner den. Så bare for å være 100% sikker på at 3 serien og 1 serien skiller seg med trekant bruk i den oransje skjermen... så er det en føler som kalkulerer best bensinbruk i forhold til turtallet? Eller er det også en forskjell på Diesel og Bensin ?
sondre Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 " For det hørtes ut som 100% tull og fanteri" For meg også.
Silverboy Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Og det er det også... Ja den har en funksjon som tar hensyn til kjørestil: der er det en pil og en bensinpumpe. Kjører man pent går tallet opp, kjører man stygt går tallet ned. Tallet er beregnet km igjen på tanken. Litt avhengig av årsmodell har de også piler (trekanter) opp og ned med ett tall etter. Dette viser om du bør skifte gir. Gir du for mye gass slukker pilene / tallet som indikerer gir. Varseltrekanten det her vises til er en varsling om at det er en melding i computeren. Feks fare for frost, lite bensin eller andre væsker osv. Tallet bak er enkelt og greit tripteller. Med mindre noen har ettermontert og omprogrammert til noe helt annet, og da kan det jo være noe helt annet og hva som helst.. Men det er vel å anse som svært lite sannsynlig.. Sikker på at det ikke var tallet litt høyere opp som gikk fra 650-350? Kaldstart og uøkonomisk bruk kan gi den forskjellen..
stighalv Skrevet November 13, 2013 Forfatter Skrevet November 13, 2013 Da har jeg vært på bavaria å forhørt meg. Grunnen til at trekanten og tripp-telleren ikke ga mening var at den var defekt.' Var en dårlig sikring eller noe som gjorde at den koblet litt inn og ut etter dagsform. Dere hadde helt rett ved at det var en tripp-teller og trekanten var for å varsle om f.eks lite spylerveske eller andre feilmeldinger i kjørecomputeren. Takker for utrolig god hjelp PS. Bildet var bare et jeg fant på nettet som et eksempel, slik som AWT sa
sondre Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 Kan informere om at mine 3 feilsymboler (DSC, bremsebelegg og luft i dekk, gule alle sammen) plutselig forsvant som dugg for solen etter at jeg tilfeldigvis tømte et par gir opp til rødfeltet og etterfylt litt luft...
CrZyWiz Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 Da har jeg vært på bavaria å forhørt meg. Grunnen til at trekanten og tripp-telleren ikke ga mening var at den var defekt.' Var en dårlig sikring eller noe som gjorde at den koblet litt inn og ut etter dagsform. Dere hadde helt rett ved at det var en tripp-teller og trekanten var for å varsle om f.eks lite spylerveske eller andre feilmeldinger i kjørecomputeren. Takker for utrolig god hjelp PS. Bildet var bare et jeg fant på nettet som et eksempel, slik som AWT sa Da må du i samme slengen hilse din kjenning, og fortelle at han ikke har peiling vi3t reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå